2025-12-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kan han ha övernattat på brottsplatsen?

Visst kan han väl ha slunkit in och övernattat där men huset verkar inte vara så stort (tror ca 90 kvm). Dock kan han väl ha gömt sig i en källare eller pannrum etc. Fy f--n vilken mardröm.
Men så kan det kanske vara då GM tydligen befunnit sig i huset en längre tid.
Citera
2025-12-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Vad är syftet med tråden och forumet?
Är det att såna som du och Trojanen ska sitta och fiska info via PM och sen spela viktigpettrar i tråden med: "Jag vet saker men jag säger inget".

Trodde du var bättre än kommunisthoran Trojan.

Ja det får man nog räkna med här på Flashback, Troian var tydlig med att hen inte heller skulle dela infon.(Verkar vara samma info)
Av någon anledning vill man ändå vara med och säga A..

Men då vet vi iaf varför kritiken mot polisen tillåts ta så mycket utrymme.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2025-12-27 kl. 00:12.
Citera
2025-12-27, 00:04
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Annonserna finns kvar och gäller ett stativ till en keyboard respektive "Sustainpedal för keyboards och digitalpianon"
https://www.facebook.com/groups/438530482859927/

Nej! Jag kan iallafall inte se någon av dessa när jag söker.
Citera
2025-12-27, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Någon i huset ringde 112, de måste vetat vad som hänt och att någon eventuellt varit skadad/mördad därinne.

Ja, de måste ha fått en någotsånär klar bild av kaoset; troligtvis av ena dottern.
Citera
2025-12-27, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Om jag inte missminner mig så heter pappan till äldsta flickan H*llefors i efternamn.

Mamman hette tydligen också så tidigare.
Citera
2025-12-27, 00:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Koppling finns nu genom att en har mördat den andra. Det är ungefär lika intressant som ditt: jag vet, men jag tänker inte säga det. Du behöver inte berätta att du inte tänker berätta något.

Jag har ju postat och även citerat mig själv.

Citat:
Jag har iof fått ett rykte till mig att mördaren är anmäld av mamman för ett brott och att mördarens ärende till fastigheten var att få mamman att återta denna anmälan.

Jag har information från andra källor som talar för att det kan vara så, dock vet ju inte jag om det är sant.
Citera
2025-12-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Du verkar tro att polisen alltid gör rätt bara för att de bär uniform. Ingen säger att de inte får skjuta när det är fara för liv, men här var personen redan omringad. Då finns ingen ursäkt för att tömma magasinet. Det handlar inte om lagens namn längre, utan om ren hämndlust.

I en rättsstat ska polisen gripa folk,
inte leka bödel. När de börjar bestämma vem som ska leva eller dö utan rättegång, då har vi tappat precis det som skiljer oss från länder utan rättssäkerhet.

Eftersom 2 skotts har avlossats så tror jag att poliserna sköt varsitt skott.
Citera
2025-12-27, 00:07
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Hur många skott “Dirty Harriet” sköt kommer att avgöra allt. Ett par skott för att stoppa ett hot kan vara nödvändigt, men att tömma magasinet på någon som redan är oskadliggjord är övervåld.

Polislagen säger tydligt att man bara får skjuta när det verkligen behövs. Var hotet redan över, då var det här inte självförsvar utan hämnd med polisbricka. Sånt ska leda till fängelsestraff, oavsett om man bär uniform eller inte.

Vittnen, enligt media, säger två skott. Men det är ju lätt att höra fel, kan ha varit 14 (eller hur många det nu är i magasinet i polisens vapen...
Citera
2025-12-27, 00:08
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Nej! Jag kan iallafall inte se någon av dessa när jag söker.

Följ denna länk
https://www.facebook.com/groups/438530482859927/search/?q=groth
Citera
2025-12-27, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallica90
Ligger det en döende kvinna utomhus på marken, dom ser gärningsmannen med blod och eventuellt vapen i handen, han svarar inte på polisens order, polisen vet att fler personer finns i huset för det har garanterat kommunicerats till larmcentralen vid samtalet, det frågar om alltid hur många och vilka som befinner sig i huset, ja självklart är det befogat att skjuta för att rädda liv.

Även om jag personligen tror att han gjorde utfall mot polisen, alternativt hotade polisen att han skulle döda fler I huset.

Dessutom skulle polisen bana väg för sjukvårdarna för att kunna rädda de liv som fanns kvar att rädda.
Citera
2025-12-27, 00:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har ju postat och även citerat mig själv.

Jag har information från andra källor som talar för att det kan vara så, dock vet ju inte jag om det är sant.

Det låter ju helt i strid med att polisen skulle säga att koppling saknas. Det skulle ju vara en mycket stark koppling som jag har väldigt svårt att tro på. Är det på det sättet så ljuger polisen. Det borde i så fall sagt: vi utreder om det finns en koppling.
Citera
2025-12-27, 00:10
Medlem
Citat:
Polislagen är tydlig: skjutvapen får bara användas när det är absolut nödvändigt. Om gärningsmannen redan var under kontroll handlar det inte längre om självförsvar, utan om en ren maktdemonstration.

Det här är inte ett olycksfall i arbetet, utan en del av en större kultur inom polisen där övervåld gång på gång bortförklaras och kollegor skyddar varandra. Särskilda åklagarkammaren borde inte nöja sig med att utreda händelsen i Boden, utan också ställa frågan varför vissa poliser tycks tro att uniformen ger dem frikort att stå över lagen de själva ska försvara.
Du har bevisat nu gång på gång att du inte har någon som helst aning om vad du pratar om. Det du sysslar med påminner snarare om en dåres försvarstal.

Dina inlägg får det att framstå som att poliserna stått i ring runt en försvarslös och obeväpnad människa och avrättat denne på plats.
Nu tror du att hela rättssamhället kommer att kollapsa till följd av en helt sjuk version av händelseförloppet som du har intalat dig själv. Jag är ingen psykolog men du verkar lida av grova vanföreställningar och en skrämmande uppenbar oförmåga att ta till dig den fakta som finns tillgänglig.

Detta handlade om en beväpnad galning som precis mördat en kvinna och skadat två barn så svårt att de nu ligger på sjukhus och är traumatiserade för livet - ett faktum du inte ens bryr dig om i sammanhanget.

Istället väljer du att gråta över mördaren och ”övervåld”, när det väsentliga i situationen är att polisen förmodligen räddat två oskyldiga liv och förhindrat ett trippelmord med sitt agerande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in