2025-12-26, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Han behöver inte kommit hemifrån kanske varit hos någon annan under natten.
Kan han ha övernattat på brottsplatsen?
Citera
2025-12-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Ja, hon har tidigare haft ett liknande efternamn. Gr*th verkar dock komma från släkten; hennes mamma heter det exempelvis. Tidigare efternamn tog hon genom fd man har jag för mig.

Om jag inte missminner mig så heter pappan till äldsta flickan H*llefors i efternamn.
Citera
2025-12-26, 23:49
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Ett långskott;
gm har prutat skamlöst på annonsen och skrivit obehagliga saker i Messenger och mamman anmält honom till marketplace

Annonsen finns väl inte kvar? Då måste stativet ha sålts och annonsen tagits bort innan dådet, eller hur?

Men det är klart. Man kan göra ett långskott ännu längre och spekulera i att MGM blev ordentligt sur på BO och andra för att inte han fick köpa...
Citera
2025-12-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
För att du frågar.

Aha.

Har det något med din aversion mot delar av polisens agerande i ärendet? Informationsgivningen tex?

Frågar bara.
Citera
2025-12-26, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Hur vet du att det är hans föräldrar / mamma du sett i tråden? Var försiktig med att tro och gissa. Var i isåfall tydlig med det i ditt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Om GM var knivbeväpnad gjorde ett plötsligt utfall, antingen genom att vara på väg in i huset eller ut mot polisen så måste de agera.
Det finns många möjliga anledningar till varför polisen inte använder elpistol. GM kan ha varit på för stort eller för litet avstånd. Han kan även ha haft för tjocka kläder så elpistolen ej bedömdes ha verkan.

GM är den som själv valt att sätta sig i den situation. Det är offrens och polisens säkerhet som måste prioriteras.
I nuläget är det mycket som är okänt kring omständigheterna för polisens insats. Det är då väldigt märklig inställning att utgå ifrån att polisen gjort något fel utan att ens ha kännedom kring vad som skett.

Han kanske hade vapen? Då går väl inte ens polisen fram till personen med en elpistol… då är man ju körd. Han måste ha utgjort en fara för andra.
Citera
2025-12-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har information om det, sant eller osant kan inte jag avgöra, delar den dock inte här i tråden eller via pm.
Vad är syftet med tråden och forumet?
Är det att såna som du och Trojanen ska sitta och fiska info via PM och sen spela viktigpettrar i tråden med: "Jag vet saker men jag säger inget".

Trodde du var bättre än kommunisthoran Trojan.
Citera
2025-12-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kan han ha övernattat på brottsplatsen?

Ja, varför inte? Jag har försökt hänga med i tråden lite och det som hänt. Det är väl troligt att han varit bekant med någon av döttrarna eller? Han var väl 20 år och de 15-16 år? Är väl inte ovanligt om man umgås med personer som är några år äldre i den åldern?
Citera
2025-12-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Kanske träffade styvpappan online som genom sina autistiska drag (IT-branschen) hade svårt både att få partner + bete sig som en lämplig styvförälder, speciellt eftersom han själv inte valt att skaffa barnen + att mamman (hans partner) verkade själv ha psykologiska problem, så inte lätt att ensam ta över rollen som förebild etc till tre barn men blivit plastpappa till

Har man autistiska drag om man jobbar i IT-branschen? intressanta teorier där.
Citera
2025-12-26, 23:55
Medlem
Jag vidhåller att ENDA skälet till att polisen uttalat att det inte finns någon omedelbar eller uppenbar koppling mellan BO och GM är för att undvika att andra i familjen, tidigare killar och närstående på olika sätt ska pekas ut.

Det är nästan helt givet att gärningsmannen var fullt medveten om att han stövlade in i ett hus med tre kvinnor i olika ålder.
Det är knappast slump som gör att han undvek att kliva in hos Bosse som är jägare och hans 3 elitidrottande söner.

Han visste givetvis vilka som bodde i kåken och nån slags koppling finns, men polisen vet fortfarande inte hur den ser ut.
Det lär dock komma fram när man gått igenom teknik, personliga tillhörigheter, hört offren ordentligt och så vidare.
Givetvis finns kopplingen att hitta.
Citera
2025-12-26, 23:56
Medlem
Tycker polisen har gjort en mycket bra insats. De sköt ju på rätt person här & ingen annan skadades vid avvärjande från hot. Det borde skjutas mer om rätt personer skjuts i detta sjuka land där vi har massa woke som står på förövarnas sida och tänder på dem. Ge grabben/tjejen en löneökning nu på en gång så hen inte lämnar myndigheten.
Citera
2025-12-26, 23:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Vad är syftet med tråden och forumet?
Är det att såna som du och Trojanen ska sitta och fiska info via PM och sen spela viktigpettrar i tråden med: "Jag vet saker men jag säger inget".

Trodde du var bättre än kommunisthoran Trojan.

Jag har inte fiskat, folk har hört av sig på eget initiativ.

Jag har fått frågan i tråden varför jag tror att det kan finnas en koppling mellan mördaren och brottsoffren, svaret är att jag har information som får mig att tro så.
Citera
2025-12-26, 23:58
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Annonsen finns väl inte kvar? Då måste stativet ha sålts och annonsen tagits bort innan dådet, eller hur?

Men det är klart. Man kan göra ett långskott ännu längre och spekulera i att MGM blev ordentligt sur på BO och andra för att inte han fick köpa...

Annonserna finns kvar och gäller ett stativ till en keyboard respektive "Sustainpedal för keyboards och digitalpianon"
https://www.facebook.com/groups/438530482859927/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in