2025-12-26, 22:41
Medlem
När låg fb annonsen ute?
Kan man inte se vem som svarat på den?
(Har ej facebook)
Citera
2025-12-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Vad vi vet. Det kommer naturligtvis utredas.

Det går inte att vinna en sån här diskussion, men naturligtvis hade det varit bättre om personen inte hade skjutits till döds, ur ett rent allmänt perspektiv. Skit i vad det kostar samhället osv. Men en mer välriktad kula låter som en bättre åtgärd.

Klart som fan att poliser i Sverige inte är bättre än nästan någon annan på att agera prickskytt i pressat läge, men kanske borde man vara det?
Man övar att skjuta på halvfigur. Prov görs inom var 18 månad. Före mars gjorde man det inom var 12:e månad. Träffbilden är i bröstet.
Citera
2025-12-26, 22:42
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeldyna
Länk till något foto på honom?
Han har inga bilder på sig själv där vilket är talande i sig.
Citera
2025-12-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Du som känner familjen, var någon av dessa styvpappan:
https://ibb.co/dw6YdhLy

Känner inte familjen. Känner bara en som gick i samma skola som N.L på låg och mellanstadiet och har hört detta av henne. Styvpappan hade enligt vad N.L påstod mycket pengar och köpte en massa dyra grejer till henne. Det är allt jag vet om honom. Aldrig träffat honom. Bara träffat N.L och hennes bror, mest troligt MGM, när de var barn.
Citera
2025-12-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Enligt en granne till BO så låser folk i området inte sina dörrar av vana men grannen säger att hon ska börja göra det efter detta hänt.

Kvinnan uttalade sig om det i Aftonbladet så du kan kolla om du orkar.
Okej tack!

Har själv bott i Norrland så vet hur det är
En annorlunda här men säkert samma på landsbygden fortfarande
Citera
2025-12-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Tyvärr är jag inte desto mer insatt förutom att folk i min närhet haft kontakt med mannen pga N*coles vidriga beteende förut; droger, hot, sålt sex mm enligt rykten.
Om jag inte missminner mig var det nog fosterpappa och inte biologisk som fanns i Kalix, men vågar inte svära på den saken.

Kan det tänkas vara så att även GM’s mamma varit form av prostituerad? Är ju lite märkligt att hon helt plötsligt dyker upp i Sverige.
Citera
2025-12-26, 22:45
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mördaren kan väl ha en koppling till den svårast skadade dottern som systern inte kände till, hon är kanske inte hörd ännu, och mamman kan inte berätta om hon eventuellt kände till någon koppling.
Absolut.
Det som talar emot det är GM's aura.
Jag har efterforskat lite och av bilder etc att döma på den äldre dottern (inte den äldsta som ej bor hemma) så får jag verkligen inte känslan av att hon skulle ha en koppling till en psykotisk alkolist. Men jag har haft fel förr.
Citera
Medlem
Citat:

inte helt lätt att säga då bilderna verkar gamla, men skulle säga sista personen i rad 1 eller 2. Mest troligt 2.
Citera
Medlem
Citat:

Det var många män?
Citera
2025-12-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tänker mig att mördaren faktiskt kände till vilka som bor i huset, kanske till och med haft kontakt, eventuellt även samma dag som mordet.

Just detta som BO lade ut på en säljsida på kvällen 23 dec. kan vara kontakt som är i sammanhanget logisk, utge sig för att vara intresserad av prylen ifråga. Ja BO lade ut två saker som var till försäljning.
Jag tyckte att det initialt kunde vara ett långskott men om det inte framkommer från länsman att ingen i familjen hade någon naturlig koppling till GM så kan detta var en s.k. dörröppnare/kontakt.
https://www.facebook.com/search/top/?q=keyboardstativ
Citera
2025-12-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Just detta som BO lade ut på en säljsida på kvällen 23 dec. kan vara kontakt som är i sammanhanget logisk, utge sig för att vara intresserad av prylen ifråga. Ja BO lade ut två saker som var till försäljning.
Jag tyckte att det initialt kunde vara ett långskott men om det inte framkommer från länsman att ingen i familjen hade någon naturlig koppling till GM så kan detta var en s.k. dörröppnare/kontakt.
https://www.facebook.com/search/top/?q=keyboardstativ
Ja det är detta eller nåt som den ena systern hade

Men att det skulle leda till mord ör ju då frågan
Kan det vara att han inte ville betala

Ps. För oss som inte har facebook länka gärna skärmdump
Senast redigerad av popll 2025-12-26 kl. 22:54.
Citera
2025-12-26, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Although1
Intressant här är ju hur morsan tog sig till Sverige om hon fortfarande var tillsammans och fick ett till barn med den Kolombianska farsan?

Min gissning hade annars varit at Styvfarsan är horkarl och importerat morsan. Länder som Kolombia, Thailand, Filippinerna osv. är ju känt för detta, speciellt bland gubbar uppe i Norrland. Inte ovanligt att tjejerna kommer från fattigdom och horeri och har kvar någon snubbe i hemlandet. Kan tänka mig att dessa har alla möjliga personlighetsstörningar som förs över till ungerna.

Kan det vara så att en svensk kvinna blev mördad för att en horkarl inte hade bättre omdöme än att importera en brud från gatan i tredje världen?

Kan bara hålla med här. Det låter högst troligt att GM’s mamma är en ett simpelt luder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in