2025-12-26, 19:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Detta byggde på uppgifter från Chrippa, alltså är Chrippa startpunkten för anklagelserna. Det var också hans video som hade störst betydelse.
Nej, hans video hade inte största betydelsen eftersom drevet och övertrampen var igång i 180 redan första dagarna han satt i häkte.

"uppgifter från Chrippa" -- vad har det för betydelse. Det aktiva beslutet att dreva tog Jocke och drog igång med Anjo, Julia och övriga den omtalade chatten - utan att någon var tillfrågad. Chrippa satt med restriktioner.
Citera
2025-12-26, 19:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag skulle säga att Jocke hade det rätt väl förspänt. Han fick omedelbart hjälp av BUP i veckor (idag är köerna månadslånga) och sedan fick han komma till ett bra familjehem (de flesta ville bara tjäna pengar) och familjehemmet såg dessutom till att han inte förlorade kontakten med biofamiljen, utan de hade en fin kontakt tills han var runt 30. Utan allt stöd hade Jocke knappast varit så framgångsrik som han är.

Konstaterade samma sak när jag valde de av JL utvalda journalanteckningarna.
Både BUP o SOC gjorde verkligen vad de kunde.
Jag tror även att mamma o styvfar gjorde vad de förmådde, ibland kan man bara konstatera att en del inte räcker till. Att det fanns en allvarlig problematik är uppenbart.
Citera
2025-12-26, 19:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
En mamma har ett ansvar för sonen även om han är aggressiv och får utbrott. En mamma (eller pappa) kan inte fly från sitt ansvar för att barnet är jobbigt.
Hon tog sitt ansvar - och hon hade ytterligare tre barn att ta ansvar för. Det var Jocke som inte fungerade och därför Jocke hon fick söka hjälp åt.
Citera
2025-12-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nu för tiden finns det väl till och med avlastningsboende för autister?

Ja det finns korttidsboende för barn med autism trodde alla vuxna visste det ☺️
Man kan ha varannan vecka/helg men det mest vanliga är 1 helg i månaden.
Citera
2025-12-26, 20:55
Medlem
Fick just svar på flera detaljer som jag minns jag reagerade på, i SVT dokumentären avsnitt 1.

Dels så såg mamman Annika såg ut att ha kläder som var alldeles för stora för henne, vilket jag tyckte såg lite märkligt ut.

Dels såg även hon ut att ha ett sätt att sitta- och röra sig på, som påminner om människor som är mycket större gör. Man ser det, hur som varit stora sitter långt ner med höften, djupt tillbakalutat och benen brett isär, mer slappt liksom osv. Tittar man på Anjo, som varit större än han är, så ser man hur rörelsemönstret och hållningen av att vara större sitter i fortfarande fastän han är mindre.

Och dels tyckte jag att hon såg betydligt äldre ut än vad hon faktiskt är (hon är 64 år) och såg väldigt nedgången och medfaren ut.

I Jackes reaktion på Hatet avsnitt 1 kom nu svaret på dom här frågorna:

Mamman Annika var rejält mycket större, kroppsligen, innan boken boken kom. Men sen boken kom ut, så säger Jacke att hon pratar och ältar sönder om boken, hela tiden med honom nästan varje gång dom hörs av, och har gjort det under alla år sen boken kom ut.
Jacke berättar att Annika har gått ner 40-50 kilo i vikt av stress och vånda sen dess, och astt deras familj (mamman, styvpappan osv) varit tvugna att lämna Vadstena och flytta till annan okänd ort efter boken blev stor, på grund av alla hot och hat hon fått, och inte kunnat vistas utomhus ifred.

Jacke säger att det här har tärt oerhört mycket på mamman, och att alla uppmaningar till Jocke, Anjo och Rask att ha någon form av samvete och hjärta, det skiter dom i, inte minst Jocke själv.

Jacke berättar även att han fick veta att Jocke skulle skriva en självbiografisk bok, och frågade då Jocke vad den skulle handla om och vad den skulle ta upp. Jocke svarade då till Jacke att det blir bara en allmän betraktelse, inte större konstigheter osv.
Jacke stod på jobbet och lyssnade på boken som ljudbok för första gången, medan han arbetade, och höll på att tappa hakan så fullständigt att han bara slog bort det hela som ... bara sjuka märkligheter. Jacke fattade typ ingenting.
Men när han snart därefter förstod att Jocke menade fullt allvar med boken, då klippte Jacke kontakten med Jocke, i synnerhet då han såg hur det tärde på deras mamma. Jocke däremot, han fortsatte ändå, gick på korståg och spred den här tärande skiten mot sin mamma i vartenda offentligt uppträdande han gjorde, år efter år efter åt.

Jacke säger sig även vara stolt över sin mamma, att hon klarat det här, och att hon inte svartmålar Jocke det allra minsta i hela dokumentären. Man gör inte så mot sina egna barn, helt enkelt. Det är hennes ögonsten, hennes förstfödda barn hon talar om. Hon har integritet, hon säger bara som det är, och beter sig som en mogen civiliserad vuxen förälder ska göra.
Senast redigerad av Valentin90 2025-12-26 kl. 21:07.
Citera
2025-12-26, 22:32
Medlem
Varför pratar han med så löjlig "bebisröst" när han tycker synd om sig själv? Eller snarare hoppas att andra ska tycka synd om honom. Jag hörde honom nyss, på någon tv-reklam och då sade han något, med ynklig röst "Min morfar dog av cancer...". Så vad tror han- som tror på spöken?- att morfar tyckt om hans beteende mot morfars dotter, Joakims mamma?

Samt så vill jag be om ursäkt som skrev en massa negativt, anklagande om Jonna. Jag hade inte en aning om alla åkommor hon led av, hypothyeros, cellförändringar och stress.

Jag tycker dock att det är intressant att vissa(Joakims mamma) går ner i vikt av stress. Jonna- och säkert Anna Book- går upp i vikt av stress.

Men summa summarum, Joakim Lundell är ARG och DJÄVLIGT BITTER för att han inte fick bo kvar hos sin mor som torterade honom. Att hon "valde" att ge bort honom, var ju fy och skam så mycket mer av hennes tortyr han kunnat få.

Joakim Lundell var en ashole tills han träffade Jonna. DÅ utnyttjade han unga damer och lade ut det på nätet, runkade och bajsade och vem vet vad. Ja, sen gjorde han förvisso porrfilm med Jonna.

Men det är inte samma Joakim idag.

För han har förändrats!

Till att själv lämna bort, inte sitt äldsta, men yngsta barn till missbrukskretsar.

Sen har han hållning som en hundraåring, för att han lever på NOCCO och röker.

Men han smider nog snart en plan, på en ny dokumentärfilm, eller bok om sig själv:"JOAKIM LUNDELL-UTNYTTJAD!" och ska då ha till att han utnyttjats av ALLA! Att man borde ju förstått att han som har diagnoser, inte borde fått vara med vare sig i dokusåpor, dokumentärer eller ens fucking YOUTUBE!!!! Att Youtube borde haft ett ansvar mot honom. Liksom Jonna, som haft mage att spotta ur sig tre urgulliga ungar, MED HONOM! Fast han har OCD och då måste lägga ut dem på nätet och utsätta dem för sin barndoms fasansfulla experiment. Som att låta förste sonen se på skräckfilm, och näste son lämnas bort.

Och hunden som lider! Säkert skam den också! Vad skulle den bli hund hos honom för? Säkert är även alla hans följare psykopater som "uppmuntrade honom", fast de borde vetat bäst.

Men bara och endast Joakim Lundell kan utvecklas till det bättre. Ingen annan!

Ja, cirka så tror jag.
Citera
2025-12-26, 22:45
Medlem
Och... JAG ÄR SÅ FLY FÖRBANNAD PÅ JOCKE!

För att han blivit kompis med en våldtäktsmans mamma! Ser henne som sin nya mamma, varpå hon sjukt nog ser sig som hans sons mor.

Och sen hålla på att delta i alla "tycka- synd- om"-dokumentärer, utan att tänka på våldtäktsoffret,

Han ber sin kompis, Anjo att göra en dokumentär om "den stackars oskyldigt anklagade våldtäktsmannen". Där man får se det KAOS Anna Book EGENTLIGEN lever i. Ändå är det okej att hon och hennes son sitter barnvakt. Så "gulligt liksom, våldtäktsmannen får passa barn" och Anjo hälsar på med sina döttrar. Hur skulle han reagera när hans ungar är tretton och blev utsatta för samma sak?

Och så TV4 som så hängivet stöttar både Anna Book och Joakim Lundell och INGEN tänker på den som då var det trettonåriga offret!

BLÄÄÄÄÄ! JÄTTEBLÄÄÄ!

Nu hoppas jag att jag aldrig mer skriver här inne på Joakim Lundells tråd. Att det räcker med ett "Jag HATAR honom! ", från mig.
Citera
2025-12-26, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette

För att han blivit kompis med en våldtäktsmans mamma! Ser henne som sin nya mamma, varpå hon sjukt nog ser sig som hans sons mor.

Och sen hålla på att delta i alla "tycka- synd- om"-dokumentärer, utan att tänka på våldtäktsoffret,

Han ber sin kompis, Anjo att göra en dokumentär om "den stackars oskyldigt anklagade våldtäktsmannen". Där man får se det KAOS Anna Book EGENTLIGEN lever i. Ändå är det okej att hon och hennes son sitter barnvakt. Så "gulligt liksom, våldtäktsmannen får passa barn" och Anjo hälsar på med sina döttrar. Hur skulle han reagera när hans ungar är tretton och blev utsatta för samma sak?

Och så TV4 som så hängivet stöttar både Anna Book och Joakim Lundell och INGEN tänker på den som då var det trettonåriga offret!

BLÄÄÄÄÄ! JÄTTEBLÄÄÄ!

Nu hoppas jag att jag aldrig mer skriver här inne på Joakim Lundells tråd. Att det räcker med ett "Jag HATAR honom! ", från mig.

Helt rätt att du skriver om dina tankar här inne, det är lika säkert att Jocke läser här som om du skriver ett DM på insta till han.

Jocke är så otroligt vidrig, men det är skönt nu efter dokumentären att han är totalt körd gällande allt som heter trovärdighet.

Hans inre krets har nog märkt detta kontinuerligt, alltså att Jocke är ett vidrigt as. För dom droppar ju av en efter en, och nu är det bara barnvåldtäktsmän och Anjo det störda aset som vill umgås med han. Danjal, Olivia, Rasmus med fler som framstått som något så när normala har flytt Jockes vidrigheter och hans liv.

Tror den största flykten av de närmaste vänner för Jocke kom i samband med TV4 dokumentär, där och förstod hans närmaste att han är så grovt störd så ingen betyder något för han alla är rekvisita i hans närhet. Tidigare har dom dragit sig undan konstant under årens lopp sedan boken släpptes.
Citera
2025-12-26, 23:15
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Värt att notera att Jocke blev flyttad till fosterfamiljen på grund av att han försökte skada sitt yngre syskon, sedan förflyttad från fosterfamiljen på grund av att han betedde sig oroande mot deras dotter. Det vill säga att Jockes tendens att skada andra barn i sin närhet gick inte över.

Hade det varit bättre att låta Jocke vara hemma och lyckas skada / döda sina mindre syskon?

Vet man på vilket sätt som Jocke försökte skada de andra barnen? Var det el och nålar inblandat? Är det därifrån minnena kommer? Twisten på denna skräcksåpa är att Joakim själv är monstret?
Citera
2025-12-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette

BLÄÄÄÄÄ! JÄTTEBLÄÄÄ!

BARN- våldtäktsman om jag får be. Han våldtog ett BARN. Jåckis barnvakt gillar att knulla BARN. Vem mer har vi hört såna rykten om?
Citera
2025-12-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Helt rätt att du skriver om dina tankar här inne, det är lika säkert att Jocke läser här som om du skriver ett DM på insta till han.

Jocke är så otroligt vidrig, men det är skönt nu efter dokumentären att han är totalt körd gällande allt som heter trovärdighet.

Hans inre krets har nog märkt detta kontinuerligt, alltså att Jocke är ett vidrigt as. För dom droppar ju av en efter en, och nu är det bara barnvåldtäktsmän och Anjo det störda aset som vill umgås med han. Danjal, Olivia, Rasmus med fler som framstått som något så när normala har flytt Jockes vidrigheter och hans liv.

Tror den största flykten av de närmaste vänner för Jocke kom i samband med TV4 dokumentär, där och förstod hans närmaste att han är så grovt störd så ingen betyder något för han alla är rekvisita i hans närhet. Tidigare har dom dragit sig undan konstant under årens lopp sedan boken släpptes.
Det finns med andra ord flera i hans närhet som kan ha valt att läcka journalerna till SVT…
Senast redigerad av Geiranger 2025-12-27 kl. 00:06.
Citera
2025-12-27, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Det finns med andra ord flera i hans närhet som kan ha valt att läcka journalerna till SVT…

Jag tror Jocke själv gav dom till Bo, han är i sin lilla värld så sjuk så att han tror att alla tror på han och gör allt han säger.

Troligtvis:
Bo: Hej Jocke kan jag få läsa alla dina papper, jag gör en granskade dokumentär om hat.

Jocke: Är det i denna granskning min bror och Linnea är med i?

Bo: Ja.

Jocke: Här är alla papper, ta allt och läs allt, allt står där, nu skall vi sätta dit min bror och mamma för alltid, detta blir bra Bo.

Bo: Tack Jocke, ja detta blir nog bra Jocke, vi hörs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in