2025-12-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är väl rätt ovanligt att inte få stöd av sina föräldrar när det kniper iofs?

Lite Speciellt om morsan kuskat ungarna halva vägen över jordklotet men väljer att ge en tvivelaktig uppfostran samtidigt som hon själv lever med en rik företagare?

Synd att du inte lärde dig skriva så folk förstår förresten.
Ja det har du rätt i men hon hade kanske inte möjlighet och styvpappan sa nej. ( som många styvföräräldrar kan vara)

Ps. Ursäkta vet inte vad som var otydligt men skulle stå generation millenials
Senast redigerad av popll 2025-12-26 kl. 22:10.
Citera
2025-12-26, 22:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men diskussionen du lade dig i handlade om att hushållet var utvalt enbart för att där bara bodde en ensam mamma och två flickebarn. Ingen man.

Du vet mycket du..

Jag tror inte att det är en slump att det inte fanns män i huset.

Din fråga är inte relevant för mitt yttrande.

Citat:
Bara en man kan försvara sig mot besinningslöst knivvåld?

Jag har inte sagt något om att bara män kan försvara sig, du bygger en halmgubbe.
Citera
2025-12-26, 22:08
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Om det är N*cole L*ra ni pratar om så bodde hon i Boden för några år sedan. Hon gick på Stureskolan och var allt utom en bra person.
Det pratades om att hon skulle placeras på annan ort och ryktades även om SIS, sanningshalten i det sistnämnda är jag osäker på.
Senaste jag hörde var att hon i slutändan blev placerad hos pappan i Kalix och därefter flyttat till Göteborg.
Tack! Stämmer bra. Och hon är lillasystern till MGM? Finns det fler syskon förutom dessa 2 bröder & systern?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakeblitz
Det är en kvalificerad gissning, bra mkt säkrare än många andra i denna tråd och jag är rätt säker på att dom uppgifterna inom väldigt kort tid kommer krypa fram.
Ha tålamod

Det låter som en högst okvalificerad gissning med tanke på rapporteringen iofs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Jag tycker det är olämpligt att dela portkoder öppet på Flashback.

!00% olämpligt, väldans glad att någon tog upp detta.

Rant: Än mer olämpligt är att besöka GMs adress och göra stackarna som bor i trappan än mer obekväma än vad de troligen är - ett dygn efter att detta hänt. Vad fan är det för fel på folk?

Att läsa denna tråden har varit extremt påfrestande rent ut sagt. En vill skjuta ihjäl alla invandrare, en annan vill att poliskvinnan ska dömas för att hon gjort sitt jobb, flertalet vill ha en psykos till att vara droginducerad och så jävla vidare. Vad är det för fel på er?? ER ILSKA är problemet! Håll er till jävla fakta, sluta stalka GMs adress och var inte så jävla bajsnödiga i att få reda på vem det var som gjorde detta. INGET blir bättre för att ni vet nu, imorgon eller i nästa vecka. INGET! Låt BO vila i frid och jag hoppas innerligt att hennes döttrar aldrig ser vad ni skrivit här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Although1
Ett möjligt motiv är ju att GM ville dö då han hade försökt ta självmord förut.

Vara våldsam mot precis allt och alla inklusive polis tills han blir skjuten.

Suicide by cop? Det lyckades han med i så fall.

Jäkligt många psykfall lösa ute i samhället. Tickande bomber överallt.
Citera
2025-12-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallica90
Låter som hela familjen var ren misär...

Hon hade alltså en svensk pappa?
Eftersom att brödernas pappa uppgetts bo kvar i Colombia är det väl rimligt att tro att hon bodde en del hos sin svenska pappa medans skribenten här i tråden hängde hemma hos bröderna.
Hur många syskon är det? Tror jag blandat ihop. För jag trott att han var en pojvän till nån av tjejerna i huset. Var var STYVPAPPAN??
Citera
2025-12-26, 22:09
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Såklart. Men polisen som sköt kände sig nog tvingad att skjuta. Poliserna visste säkert att GM hade begått flera grova våldsbrott, och han framstod troligen som instabil och oberäknelig. Om han dessutom gjorde ett utfall med kniven, så är det inte konstigt om en polis sköt mot GM och dödade honom.

Däremot var det säkert inte polisens avsikt att GM skulle dö.

Jag klandrar inte polisen som sköt på något sätt men din kommentar är nog felaktig. Ett flertal skott i överkroppen vet de flesta att man med största sannolikhet dör av. De har ju inte skjutit snubben i benet precis
Citera
2025-12-26, 22:12
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Tänker att lägenheten är något som tyder på att dom fick just det?

Låter minst sagt märkligt om mamman stått för fiolerna på helt egen hand när det gäller både lägenheten samt flytt till Sverige?

Varför skulle lägenheten vara bevis på att barnen fick pengar?

Lägenheterna i detta hus är hyreslägenheter och varierar stort i yta.

Såg att en lägenhet på 140 kvm i huset kostar litet mer än 9,600:-/mån.
Sedan tror jag inte direkt att vi pratar om några speciellt glammiga lyor.
Noterade även att det finns flera större lägenheter i samma hus. I en av dem bor två vuxna
medan det i ett par av de andra bor ca 8 personer.
Senast redigerad av Detdundrar 2025-12-26 kl. 22:15.
Citera
2025-12-26, 22:12
Medlem
N*cole L*ra har inte en svensk pappa, men mamman träffade någon ny när N.L var 12-13 år som jag tror hon kallade för pappa.
N.L gjorde märkliga saker från att hon var väldigt liten och jag tror att mamman nästan aldrig var hemma. Barnen lämnades ensamma hemma från väldigt låg ålder.
Citera
2025-12-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gimmiahug
!00% olämpligt, väldans glad att någon tog upp detta.

Rant: Än mer olämpligt är att besöka GMs adress och göra stackarna som bor i trappan än mer obekväma än vad de troligen är - ett dygn efter att detta hänt. Vad fan är det för fel på folk?

Att läsa denna tråden har varit extremt påfrestande rent ut sagt. En vill skjuta ihjäl alla invandrare, en annan vill att poliskvinnan ska dömas för att hon gjort sitt jobb, flertalet vill ha en psykos till att vara droginducerad och så jävla vidare. Vad är det för fel på er?? ER ILSKA är problemet! Håll er till jävla fakta, sluta stalka GMs adress och var inte så jävla bajsnödiga i att få reda på vem det var som gjorde detta. INGET blir bättre för att ni vet nu, imorgon eller i nästa vecka. INGET! Låt BO vila i frid och jag hoppas innerligt att hennes döttrar aldrig ser vad ni skrivit här.
Varför skulle grannarna bli illa till mods? Han är ju inte där
Citera
2025-12-26, 22:13
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven89
Tänk om gärningsmannen kom för att köpa det kvinnan lagt ut på köp och sälj på Facebook dagen innan tråden?!

Har skrivit det innan. Är helt säker på att den annonsen startade kedjan av händelser som kulminerade i brottet.

Sen om han verkligen var intresserad av varan eller om det fungerade som någon utlösande faktor till hans psykos etc det vet jag inte men vägrar tro att han hade valt det aktuella hemmet utan den annonsen. Alldeles för stor slump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in