2025-12-26, 21:59
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Har inte träffat någon syster så det tror jag inte. Kan ha fel var en stor lägenhet men borde nog ha märkt det var där vid väldigt många tillfällen. Kan minnas fel
Kan hända hon höll sig borta, bodde ngn annanstans, placerad enl. LVU el. ngt. Det är hon som förekommer i 2 st FUP & fått en villkorlig dom bl.a.
Citera
Medlem
Ett möjligt motiv är ju att GM ville dö då han hade försökt ta självmord förut.

Vara våldsam mot precis allt och alla inklusive polis tills han blir skjuten.
Citera
Medlem
Tror det var nå sånt
Citat:
Ursprungligen postat av Benka60
Vid skolskjutningen i Örebro tog det väl2 veckor innan han blev registrerad som avliden
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är helt normalt att det tar 1-2 veckor.

Beror på vilken källa man kollar på. Det brukar uppdateras relativt snabbt i bassystemen men andra system som adresswebbplatser(hitta, eniro osv)kanske bara hämtar uppdateringar någon gång varje eller varannan vecka. Det kostar ju en slant vid varje tillfälle så det kanske inte tycker det är värt att uppdatera oftare
Citera
Medlem
allegragellers avatar
DN skriver:

”En av de skadade har hörts av polis och gett en tydlig bild av händelseförloppet.”

”– Vi har våra teorier, säger poliskommissarie P-O Andersson till Ekot.”

”Men motivet är fortsatt ett mysterium.”
Citera
2025-12-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakeblitz
Han har givetvis en koppling till någon av döttrarna, antigen en gammal relation eller pågående som är påväg utför.
Det kam vilken idiot som helst räkna ut.
Att det skulle vara ett psykfall som bara gått och valt ett randomhus på måfå, den chansen är minimalt liten.
Det är bara polisen som inte fattat ännu att han har en relation eller så spelar dom dum och vill inte gå ut med det.

Finns exakt noll som tyder på det.

Dra fram källa tack!
Citera
2025-12-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Tveksamt. Lite för stor åldersskillnad för det. 22 är ganska gammalt för en 16-åring.
Skulle nog våga påstå att det är rätt normalt numer
Citera
2025-12-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Finns exakt noll som tyder på det.

Dra fram källa tack!
Det är en kvalificerad gissning, bra mkt säkrare än många andra i denna tråd och jag är rätt säker på att dom uppgifterna inom väldigt kort tid kommer krypa fram.
Ha tålamod
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Haha sluta nu, du har kollat för mycket på Wallander. Klart man skjuter högt där träffbilden är som störst. Du har ingen aning om hur situationen var och jag gissar polisen har de beslut som är bäst för stunden. Sen hade aset förverkat sin rätt att leva.

Precis. Är själv ingen skytt men jag vet att man försöker sikta på största möjliga träffyta.

Från det jag förstått låg mamman död eller dödligt skadad utanför huset.
Poliserna som anlände till huset ställdes inför ett tufft läge med snabb handlingsplan, för att avväpna en galning, lokalisera BO och släppa fram sjukvårdspersonal till de tre svårt skadade (mamman kanske ff levde). Inte en vanlig dag i Boden skulle jag tro.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet såpass mycket att mamman inte klarade av att försvara sina döttrar och sig själv mot våld av olika slag inklusive dödligt våld.

Det förstnämnda om en man är en halmgubbe, den får du själv argumentera mot.

Men diskussionen du lade dig i handlade om att hushållet var utvalt enbart för att där bara bodde en ensam mamma och två flickebarn. Ingen man.

Du vet mycket du..
Citera
2025-12-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
om inte GM hade den här nya grejen som vissa har nuförtiden, en mobiltelefon med internet. då kan man gå förbi ett hus och kolla ratsit inom en minut förstår du. om du behöver djupare förklaring, kika in på teknikforumdelen, det är flera där som hakat på trenden med mobiltelefon

Tänker mig att polisen har GM’s mobiltelefon så det är inte omöjligt att vi får reda på om ditt påstående stämmer eller inte.

Hur säker är du?
Citera
2025-12-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahsamarit
Om det är N*cole L*ra ni pratar om så bodde hon i Boden för några år sedan. Hon gick på Stureskolan och var allt utom en bra person.
Det pratades om att hon skulle placeras på annan ort och ryktades även om SIS, sanningshalten i det sistnämnda är jag osäker på.
Senaste jag hörde var att hon i slutändan blev placerad hos pappan i Kalix och därefter flyttat till Göteborg.

Låter som hela familjen var ren misär...

Hon hade alltså en svensk pappa?
Eftersom att brödernas pappa uppgetts bo kvar i Colombia är det väl rimligt att tro att hon bodde en del hos sin svenska pappa medans skribenten här i tråden hängde hemma hos bröderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in