2025-12-26, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvick
Den som blev skjuten av Polisen igår är : Fern*ndo L*ra

Case Closed, ni kan sluta leta portkoder osv.
Ursprungligen KUYOTEKA och det namnet har en stark koppling till ursprungsbefolkningen i Colombia alt. negerättling från Colombia.
Citera
Medlem
Jag tycker det är olämpligt att dela portkoder öppet på Flashback.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkish90
Tog en bild genom fönstret med. Vad jag snabbt kunnat se på tv4 så verkar färgen stämma överens.

https://imgur.com/a/hGcM7KW

Så nu åker jag tillbaka. Kan inte stå här hela natten och hoppas på en kod. Sorry guys

Jag noterar två saker som stämmer överens med TV4:as bild.
På TV4:s bild, på den vita dörren till vänster om lägenhetsdörren finns en gul dekal som tycks vara signarad "Bodenbo". Samma firmanamn finns på ditt foto.

Beträffande färgerna så finns på ditt fotot en mörkgrå bård ovanför en gulgrå flammig nedre del av väggen, precis som på TV4:as bild.

Den gula färgen är vitare på din bild än på TV4:as men det kan bero på belysningen.

Sammantaget anser jag att sannolikheten för att MGM bor i Bodenbo är mycket hög, vilket ditt foto visar stämmer med adressen där sydamerikanen bor.

Bra jobbat!
Citera
2025-12-26, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Att skjuta skarpt mot en misstänkt istället för att använda elpistol är ren inkompetens. Hon bör inte bara stängas av hon ska åtalas. Lagen gäller även poliser.

Då vi inte vet hur situationen polisen agerat på sett ut så är det väl ganska sinnesslött att tala om inkompetens och åtal.

Vad som har hänt kommer säkert fram, och polisens hanterande av situationen kan diskuteras då.

Men rent spontant så är det lätt att sitta och diskutera ett agerande i efterhand då man har facit. Att stå där först på plats och försöka bedöma situationen och agera utifrån den under hög stress är långt ifrån samma sak.
Citera
2025-12-26, 18:00
Medlem
Kexet65s avatar
Kan det möjligen vara misstänkt MGM F.L på denna bilden?

https://www.kuriren.nu/nyheter/boden/artikel/njuter-av-sommaren-pa-bodens-riviera-man-far-sommarfeeling/rg99g0ej
Citera
2025-12-26, 18:02
Medlem
Såg mera ut som det står polisen på lappen på lgh dörren
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag noterar två saker som stämmer överens med TV4:as bild.
På TV4:s bild, på den vita dörren till vänster om lägenhetsdörren finns en gul dekal som tycks vara signarad "Bodenbo". Samma firmanamn finns på ditt foto.

Beträffande färgerna så finns på ditt fotot en mörkgrå bård ovanför en gulgrå flammig nedre del av väggen, precis som på TV4:as bild.

Den gula färgen är vitare på din bild än på TV4:as men det kan bero på belysningen.

Sammantaget anser jag att sannolikheten för att MGM bor i Bodenbo är mycket hög, vilket ditt foto visar stämmer med adressen där sydamerikanen bor.

Bra jobbat!
Citera
2025-12-26, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Du lipar för att det är kul, ja du är en sådan masoschist så klart, njuter av ditt egna lidande
Det bor två stycken till i samma lgh , vad får dig att tro att dom skulle sätta upp ett märke på dörren 😂
Alltså 80 % av er är sånna jävla ufon så det är skrattretande.

Polisen sätter inte upp varken märke eller band på en bebodd lgh , nu har du fått lära dig det.
Och skulle det vara GM som bodde där med dom andra, så går man in och söker av hans rum och sedan är det klart
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ja, det kan tyda på att de länge haft bra inkomster, på något sätt. Men om jag gissar rätt så är detta mamman:
https://om.svenskaspel.se/nyheter-tur/trissvinst/underskoterskan-fanny-fran-boden-vann-miljonvinst-pa-triss/

I så fall började året bra.

kanske drogförsäljning?

ett riktigt långskott skulle ju vara om det handlar om droger och att hon som dog har anmält gm för att han sålt till någon av barnen?

men det är nog väldigt höga odds på detta scenario? och då hade det ju funnits en koppling
Citera
Medlem
Jag försökte att fota listan, men gick knappt att se in då texten var minimal tyvärr. Här har ni lite bilder vissa suddiga jag vet men rullade samtidigt. https://imgur.com/a/3AGtl4Q

Hade jag haft kod hade jag lagt upp allt som går. Men hoppas de ger nån ledtråd. Som sagt stället var helt dött, nu är det bara rulla tillbaka 4 mil igen. Nån från boden kan väl ta och man up och fixa bättre bilder.
Citera
2025-12-26, 18:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Är det inte att vara grannar en koppling om någon?

Grannar? Det är 1,5 km fågelvägen mellan bostäderna.
Citera
2025-12-26, 18:05
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Vi har väl för f-n aldrig nånsin fått veta vad en gm tänkt oavsett hur många förhör det än blir!
Särskilt inte om en psykos ligger bakom.

Jasså? Och att det inte blir en rättegång eller fup nu är också tippetopp?
Citera
2025-12-26, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Att jubla över dödsskjutningar är vad man gör i bananstater, inte i rättsstater. Sanningen skjuts ihjäl när misstänkta inte längre kan höras.

Är du störd i huvudet eller? Sanningen kommer sällan fram, eller tror du själv att gärningsmannen kommer säga exakt vad som skett?

Han förlorade sin rätt att leva i samma stund han bestämde sig för det sjuka brott han utfört, och förmodligen räddade en av döttrarnas liv.

Men offrena har du inte mycket för?

Det här är inget jubel över en dödsskjutning, det var inte ens en sådan. Detta var verkanseld, det ingår i polisarbetet och sådana som du ska hålla käft för du har inte något samvete öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in