2025-12-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jo enligt gjorda undersökningar bla i Norden var det en liten del som drabbades av Myokardit.
Konspirationsteoretiker som du får tycka vad du vill, jag litar på vetenskapen.

Återigen, läkare har godkänt att han efter sjukdom varit så pass frisk att han kunnat träna som en elitidrottare i flera år och dessutom godkänd för att tävla på högsta nivå.
Återigen tror jag mer på läkare och vetenskapen än "foliehattar".

Kan du visa, vad som helst, någon fakta som säger att det är 90% sannolikhet??????

Och läkare har ju aaaaldrig fel. Kolla bara på Sverige så bra läkare vi har i vården och där absolut ingen läkare gett felaktig information till patienterna eller undanlett vidare undersökningar som lett till patienternas död. Nollvision här tänker du.
Senast redigerad av Martlet 2025-12-26 kl. 20:10.
Citera
2025-12-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Man stoppade sprutan för män under trettio då det var så många som fick hjärtproblem och hjärtinflammationer.

Den borgångne hade drabbats av detta EFTER TREDJE sprutan.

Kan tänka mig att även de två första sprutorna gav honom hjärtflimmer, eller gjorde dessa värre med allvarligare påverkan på hjärtat.

Inte gjorde vaccinen hjärtat bättre.
Nej nu hittar du på igen.
Vad menar du "man stoppade sprutan för män under trettio"?
Vem är "man"? Staten? I vilket land? Ett läkemedelsbolag? Någon annan?
Hur "stoppades" sprutan? Förbjöds den? Av vem?
Nej det var inte många som fick "hjärtproblem och hjärtinflammationer."
Hjärtmuskelinflammation var som högst ca 1 av 30.000. För tonårskillar. Det är en väldigt sällsynt biverkning. Och inflammationerna var till 99% så milda att de inte krävde någon behandling utöver lite vila.

Ja jag förstår att du kan tänkta dig att två första sprutorna gav honom hjärtflimmer. Eftersom ni antivaxxers gillar att hitta på saker utan någon som helst verklighetsförankring.
Citera
2025-12-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det du skriver säger emot forskningen, vilket är det som jag baserar mina texter på.

Och Ja. Höghöjdstränare har mindre syre i blodet. Eftersom det finns mindre syre att tillgå i varje andetag. Det är ju senare som kroppen börjar anpassa sig. Det är ju det som är hela grejen med att utsätta kroppen för denna syrebrist för att simulera just hög höjd.

Har man dålig syresättning så reagerar kroppen ganska snabbt genom att andas mer.
Men mycket handlar väl om att få bort koldioxid när man andas. Det är bara att googla vad som händer när man får dåligt med syre i kroppen. Det är som med pHvärdet i blodet. Det ar fatalt om det inte fungerar och därför kompenserar kroppen för det direkt
Citera
2025-12-26, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Oansvarigt att de gav honom vaccin då
Var ju känd biverkning

Herregud det är ju hjärtsjuka som behöver vaccineras för att inte dö av Covid.
Citera
2025-12-26, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Vilket vaccin orsakade orienteringsdöden ?

Inget.
Det var tvar.
Citera
2025-12-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Som jag sa så har jag knappt träffat någon som inte tror på vaccinet. Jag rör mig i kretsar där det finns väldigt få konspirationsteoretiker. Jag går rätt sällan in i den typ av trådar som rör sånt heller. Jag skulle även säga att det råder konsensus kring att jorden är rund, att man inte blir autistisk av mässling-vaccin samt att Israel inte låg bakom 9/11. Finns det folk som tror annorlunda? Självklart, men samhället i stort tar ingen notis om vad några få människor i samhällets utkant trollar ihop i sina huvuden.

Inte lönt du försöker förklara den för mig då den uppenbarligen ser lite annorlunda ut. Min graf för Sverige är röd och den norska blå. Att överdödlighet går upp och ner är väl ganska vanligt. Det som stack ut var ju att vi hade drygt 50% överdödlighet utanför "ordinarie" influensasäsong. I det läget var det självklart att ta fram vaccin samt för befolkningen i stort att vaccinera sig.
Har vi överdödlighet nu? Tycker många 40 talister går bort nu, de som innan var så unga och starka

Vill gärna se statisik, 100 på att det är så!
Citera
2025-12-26, 21:29
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Herregud det är ju hjärtsjuka som behöver vaccineras för att inte dö av Covid.

Detta är nog fel ställe att försöka förklara varför man vaccinerar människor inte minst förklara varför corona-vaccinet behövdes. Dessa förstår inte att vaccin kan ha biverkningar, och att dödsfall inte automatiskt betyder att vaccinet är farligt i sig

Du har kanske sett att flera i tråden redan konstaterat att det är vaccinet skidskytten dött av, trots att man inte vet något. Det är ungefär så de brukar hålla på.
Senast redigerad av Snubchurp 2025-12-26 kl. 21:58.
Citera
2025-12-26, 22:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jo enligt gjorda undersökningar bla i Norden var det en liten del som drabbades av Myokardit.
Konspirationsteoretiker som du får tycka vad du vill, jag litar på vetenskapen.

Återigen, läkare har godkänt att han efter sjukdom varit så pass frisk att han kunnat träna som en elitidrottare i flera år och dessutom godkänd för att tävla på högsta nivå.
Återigen tror jag mer på läkare och vetenskapen än "foliehattar".

Kan du visa, vad som helst, någon fakta som säger att det är 90% sannolikhet??????

Det här är vad FDA (USA:s läkemedelsverk) skriver. De varnar alltså för myokardit och perikardit.

FDA Approves Required Updated Warning in Labeling of mRNA COVID-19 Vaccines Regarding Myocarditis and Pericarditis Following Vaccination
https://www.fda.gov/vaccines-blood-biologics/safety-availability-biologics/fda-approves-required-updated-warning-labeling-mrna-covid-19-vaccines-regarding-myocarditis-and

Och det är bara två av biverkningarna, det finns ett stort antal andra biverkningar, som blodproppar, aggressiv cancer etc.
Citera
2025-12-26, 22:27
Medlem
Konspirationsteorier få vatten på kvarnen här.
Det är med många vanliga läkemedel liten risk att man blir dålig eller dör.
Alla tål inte bedövningsmedel hos tandläkaren, blir jättedåliga och då kan det vara livshotande på någon promille.
Många reagera på antibiotika och alla kan inte ta alvedon. Läs på fass om du vill om detta.
Alla bipacksedeln sår massor med biverkningar.
Man har räddat många liv med covid vaccin.
Det går också att se statistik på.
" I genomsnitt har drygt 90 000 personer per år dött under 2000-talet med en topp år 2020, då drygt 98 000 avled.
Slutet på december år 2020 började första vaccinet komma till Sverige.
Senast redigerad av Rufilus 2025-12-26 kl. 22:31. Anledning: Fattades lite på texten.
Citera
2025-12-26, 22:27
Medlem
rainbowias avatar
Vila i frid Sivert.
Citera
2025-12-26, 22:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Nej nu hittar du på igen.
Vad menar du "man stoppade sprutan för män under trettio"?
Vem är "man"? Staten? I vilket land? Ett läkemedelsbolag? Någon annan?
Hur "stoppades" sprutan? Förbjöds den? Av vem?
Nej det var inte många som fick "hjärtproblem och hjärtinflammationer."
Hjärtmuskelinflammation var som högst ca 1 av 30.000. För tonårskillar. Det är en väldigt sällsynt biverkning. Och inflammationerna var till 99% så milda att de inte krävde någon behandling utöver lite vila.

Ja jag förstår att du kan tänkta dig att två första sprutorna gav honom hjärtflimmer. Eftersom ni antivaxxers gillar att hitta på saker utan någon som helst verklighetsförankring.

Modernas vaccin stoppades för personer under 30.

"The Swedish health authority Wednesday cited new data on the increased risk of heart inflammation as a reason for the pause for those aged 30 and under."

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-10-06/sweden-halts-moderna-s-covid-vaccine-for-people-aged-30-or-under

Av någon anledning stoppades inte Pfizers giftspruta. Den hade samma verkningsmekanism men något lägre dos mRNA i varje spruta.
Citera
2025-12-26, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rufilus
Konspirationsteorier få vatten på kvarnen här.
Det är med många vanliga läkemedel liten risk att man blir dålig eller dör.
Alla tål inte bedövningsmedel hos tandläkaren, blir jättedåliga och då kan det vara livshotande på någon promille.
Många reagera på antibiotika och alla kan inte ta alvedon. Läs på fass om du vill om detta.
Alla bipacksedeln sår massor med biverkningar.
Man har räddat många liv med covid vaccin.
Det går också att se statistik på.
" I genomsnitt har drygt 90 000 personer per år dött under 2000-talet med en topp år 2020, då drygt 98 000 avled.
Slutet på december år 2020 började första vaccinet komma till Sverige.

Men läkemedel tar man oftast när man är sjuk.

Vacciner ges även till friska och då är acceptansen för biverkningar mycket mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in