Citat:
Som jag sa så har jag knappt träffat någon som inte tror på vaccinet. Jag rör mig i kretsar där det finns väldigt få konspirationsteoretiker. Jag går rätt sällan in i den typ av trådar som rör sånt heller. Jag skulle även säga att det råder konsensus kring att jorden är rund, att man inte blir autistisk av mässling-vaccin samt att Israel inte låg bakom 9/11. Finns det folk som tror annorlunda? Självklart, men samhället i stort tar ingen notis om vad några få människor i samhällets utkant trollar ihop i sina huvuden.
Citat:
Sen misstänker jag att du inte riktigt förstår grafen. Den gröna är norge som inte har någon överdödlighet innan vaccineringen. Daremot efter. Den blå linjen är Sverige. Där kan man se en överdödlighet innan vaccinering som dalar redan innan vaccineringen påbörjas. Sen stiger den igen. Överdödligheten användes som ett bevis för att detta var en sjukdom utöver den normala förkylningen. Nu är det överdödlighet i typ alla länder så vad beror det på. Är det corona så måste man väl ändå säga att vaccinet inte fungerade. Då ska man väl åtminstone ha pengarna tillbaks. Eller fanns det inga garantier?
Inte lönt du försöker förklara den för mig då den uppenbarligen ser lite annorlunda ut. Min graf för Sverige är röd och den norska blå. Att överdödlighet går upp och ner är väl ganska vanligt. Det som stack ut var ju att vi hade drygt 50% överdödlighet utanför "ordinarie" influensasäsong. I det läget var det självklart att ta fram vaccin samt för befolkningen i stort att vaccinera sig.