2025-12-26, 18:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Är det inte att vara grannar en koppling om någon?

Hade de varit grannar skulle man kunna tala om en koppling ja.

Skulle de varit kollegor, släktingar eller spelat i samma tennisklubb skulle man kunna kalla det också för en koppling.
Citera
2025-12-26, 18:44
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Jo, det stod mycket i tidningen och allt var inte korrekt då heller. TT uppger nu att båda barnen är i stabilt tillstånd. Den enda som verkligen levde farligt var gärningsmannen tills Dirty Harriet sköt ihjäl honom.

För den ena flickan var läget så allvarligt att hon transporterades till NUS. Det kan mycket väl ha hängt på minuter att hon skulle överleva. Det vet inte vi och inte du.
Citera
2025-12-26, 18:45
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Vill du inte bli skjuten av polisen så ge fan i att hugga folk med machete.

Var fick du machete ifrån nu då?
Citera
Avstängd
https://www.svenskakyrkan.se/boden/nyheter/bon-for-boden-och-manniskorna-har

Citat:
Vi ber tillsammans
Med anledning av den tragiska händelsen 25 december ber vi tillsammans för Boden och alla människor här. Vi ber här på hemsidan och i kvällens gudstjänst.

Citat:
Kyrie eleison.
Herre, förbarma dig.

Vi ber för de drabbade och de anhöriga,
var hos dem nu.
Vi ber för de som är rädda,
var hos dem nu.
Vi ber för vårdpersonal och polis,
var hos dem nu.

Herre, vi ber för Boden
och alla människor här.
Hjälp oss alla att bära varandra.
Mitt i detta mörker.
Citera
Medlem
Citat:
Skillnaden är att det här inte var en skolskytt mitt i ett pågående dåd, utan en person som redan var avskärmad. Att skjuta ihjäl någon i det läget är inte att "avbryta ett pågående" utan att avsluta ett redan avslutat. Därav frågan om “oskadliggörandet” verkligen var nödvändigt.

Hur vet du att han var avskärmad? Att han sköts i dörröppningen kan ju tyda på att han var på väg in i huset igen.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ja, en sådan rättegång hade kostat många miljoner utan att vi skulle få veta mer än att han inte minns nånting och sen skulle ytterligare en massa miljoner läggas på hans vård eller fängelsevistelse.

Hur kan en förmodat vuxen människa som du veta så lite om världen och verkligheten??

"En yx eller knivman är ju enkel att brotta ner, det har jag sett på deckarserier! Brottslingar berättar sanningen i förhör och rättegångar, visst, de kanske har mördat eller våldtagit men ljuga? Nej, det skulle vara för hemskt! Näe, fler fritidsgårdar hade förhindrat detta."

Skrämmande många svenskar går runt med sådana fantasier!

finns elchocksvapen av en anledning
Citera
2025-12-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallica90
Ja det vet vi sedan länge... även hans namn, ursprung och familje konstellation.... berätta något om honom som vi inte vet istället?

Ni som är här inne som är bekanta med honom, jag vet att ni är här och läser, ut med språket hur var han, varför har han gjort detta, berätta om honom som person och bidra med något istället, sitt inte där och läs med gott samvete berätta om eran vän
Såg inte att nån skrivit det. Måste missat nån sida. Ber så satans mycket om ursäkt.
Onödigt med denna pissiga attityd från flera av er flitiga flashbackare. Man kan uppföra sig hövligt även när man är anonym, det går jättebra, jag lovar!
Citera
2025-12-26, 18:46
Medlem
Citat:
Precis, det var alltså ingen akut fara för någons liv, förutom för GM som Dirty Harriet sköt ihjäl. Hon “oskadliggjorde” den enda som inte längre kan försvara sig.

Mera grandiost poserade från dig. Du liksom jag, och alla andra i tråden, var inte närvarande på plats. Vi måste ge de som har befälet på platsen, och ett övergripande ansvar för allmänhetens säkerhet, fullständig handlingsfrihet inklusive användande av dödligt våld om det bedöms nödvändigt.

Kvinnor är dessutom mer benägna att förhandla än att använda våld; så när de verkligen gör det är det rimligen motiverat. Låt mig ge dig ett råd min dyrbare högt vördade vän:

Sluta agera som ett kvinnofientligt troll i tråden. I all vänlighet ... god jul och så vidare.
Senast redigerad av Proprioception 2025-12-26 kl. 18:51. Anledning: "Tanachs" överdrifter är så grandiost pompösa att de nästan kan ses från internationella rymdstationen om astronauterna kisar lite
Citera
2025-12-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Var fick du machete ifrån nu då?

Har stått machete i någon länk i tråden till internationell media, om det stämmer eller ej vet vi inte. Kan lika gärna vara en journalist som ville ha extra klick bait.

Men han har inte dragit machete ur röven det har som sagt funnits länkat i tråden.
Citera
2025-12-26, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Kan du bekräfta på någotvis att de är bördiga från Colombia. Vill har alla härlett deras "exotiska" utseende till utländska kontinten Sydamerika men just fall vi bet var vi ska etnicitetsbestämma dem. Ecudaor har spekulerats tidigare men kan du bekräfta att Colombia är den missande länken?
Allt tyder på att de är från Colombia, även namnet Kuyoteka som bärs av afrikanska ättlingar.
Citera
2025-12-26, 18:48
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Skillnaden är att det här inte var en skolskytt mitt i ett pågående dåd, utan en person som redan var avskärmad. Att skjuta ihjäl någon i det läget är inte att "avbryta ett pågående" utan att avsluta ett redan avslutat. Därav frågan om “oskadliggörandet” verkligen var nödvändigt.

Vad menar du med 'redan var avskärmad'? Hur vet du det?
Citera
2025-12-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakias
Såg inte att nån skrivit det. Måste missat nån sida. Ber så satans mycket om ursäkt.
Onödigt med denna pissiga attityd från flera av er flitiga flashbackare. Man kan uppföra sig hövligt även när man är anonym, det går jättebra, jag lovar!

Ber om ursäkt.

Men står fast vid det jag skrev angående GMs vänner/bekanta/grannar/tidigaste klasskamrater/kollegor som borde starta ett konto här och sjunga ut sitt samvete
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in