2025-12-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Hur relationen varit till mamman tycker jag är mest intressant här. Hur påverkade det hans relationer med motsatta könet?
Är de 3 syskon (storebror, FL & lillasyster i Gbg)?

Mamman och GM verkar dela efternamn två efternamn. Den andra brodern delar sin mors (troliga) efternamn plus ett annat.

Hur skulle mamman ha påverkat GMs relationer med det motsatta könet? Menar du att han inte var välkommen att ha förhållanden med pursvenska tjejer?
Citera
2025-12-26, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Att försvara dödsskjutningar som första lösning är just vad som skiljer bananstater från rättsstater. Polisen ska stoppa, inte avrätta. En elpistol hade räckt men Dirty Harriet valde verkanseld. Hoppas hon stängs av omgående.

Mitt fetade, hur kan du veta eller ens påstå att en elpistol hade räckt. Varken du eller annan ej inblandad vet hur situationen ser ut just då denna sekund. Vi vet inte var man stötte på GM, hade man t.ex. redan uppmärksammat att en person ligger livlös (död) utomhus (ja om offret låg utomhus, media uppgift), hör man skrik inifrån fastigheten mm. mm.

Den person man möter har utfört/utför dödligt våld och är absolut en uppenbar fara för andras liv och ingripande polisers liv, de (poliserna) kan redan fått info att dödligt våld pågår i fastigheten. (Larm till RLC av någon inne i fastigheten)

Du hoppas hon stängs av.. hur kan du veta att det är just en "hon" och ja den polisen stängs av av per automatik när vapen har använts vid ingripande.
Senast redigerad av ToZon 2025-12-26 kl. 18:10.
Citera
2025-12-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Kan det möjligen vara misstänkt MGM F.L på denna bilden?

https://www.kuriren.nu/nyheter/boden/artikel/njuter-av-sommaren-pa-bodens-riviera-man-far-sommarfeeling/rg99g0ej

Snyggt fiskat (om detta nu är GM)!
Citera
2025-12-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
För i helvete, kan vi för en gångs skull bara sluta tjafsa i TVÅ minuter och låta mannen få en portkod? Han har ju bemödat sig att åka dit och är på plats.

Jag citerar för att lyfta inlägget

Det var väl inget tjafs, utan bara ett svar för att förtydliga? Att han sen verkar kunnat få en kod till såna portar när vi som bor i andra lägenheter hos Bodenbo inte fått det till våra egna kunde ju inte jag veta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag skulle nog påstå att det är väldigt ovanligt, särskilt i samband med ett villainbrott/intrång. det är sån skit man på sin höjd ser i amerikanska poliskamera-program som cops och bodycam

Brottets omfattning är ju ovanligt oavsett om det finns motiv eller inte men trots att meningslösa våldsdåd inte ser så vanliga ut i mängden tycker jag att dom diskuteras rätt ofta här på FB.

Det går omkring rätt många potentiella våldsdådare i samhället trots allt. För inte så länge sedan blev en ambulanssköterska mördad av ett annat psykfall tex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dum-snuten
Så du menar att du trots anonymiteten kan avgöra vilken information som är pålitlig och inte? Tror du att du är synsk?

Jag måste medge att jag inte har något större förtroende för någon uppgift som framkommer här. I det här fallet kommer vi få veta vem gärningsmannen var. Det är bara en fråga om tid. Vad jag däremot inte begriper är varför det är så svårt med logik för majoriteten som skriver här. Om detta är ett tvärsnitt av befolkningen är vi illa ute.
Ja, ett helt anonymt påsående om ett namn i denna tråd, kombinerat med exempelvis info från polisen om att GM's bostad spärrats av, ger möjligheten för random flashbackare som bor nära att kontrollera om bostad är avspärrad, vilket kan vara en värdefull ledtråd. Är det flera oberoende med trovördig historia som samarbetar ökar värdet av hypoteserna, även om dessa är anonyma.

Det kan även gå att kontakta polis eller amhöriga och få fram information, eller verifiera om ett anonymt namntips är falskt.

I ett brus av många gissningar och trama kan ofta värdefull information extraheras av den som är intresserad och verifierar ambitiöst, helt utan att vara "synsk".

Om vi tar exakt din tramsiga frågeställning, nej enbart utgående från ett anonymt tips kan man inte avgöra om det är pålitligt eller inte.

Vilket ingen heller påstått.
Citera
2025-12-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Lägg ner hatproppagandan mot polisen.
Ditt genomkorkade resonemang skulle om det stämde betyda att poliser inte skulle vara beväpnade. Skjutningen kommer utredas. Antingen var den korrekt eller så var den inte det. Hur du kan fastställa utan utredning att polisen ska åtalas ät sinnessjukt beteende från dig.

Förmodligen helt rätt beslut att skjuta honom. Ställt mot alternativet att inte göra det dvs och då riskera ytterligare liv. Sedan kan man ändå tycka att det är synd att han kom så lindrigt undan.. Nu när det är klarlagt att det rörde sig om en bodensare blir det förstås än mindre troligt att det inte skulle finnas någon koppling alls till något av offren.
Citera
2025-12-26, 18:16
Medlem
En oerhört fruktansvärd händelse .
Sen är det alltid lätt att sitta bakom tangentbordet och tycka dittan och dattan hur de enskilde skulle ha agerat I situationen.
I denna aktuella situation har en farlig individ stoppats med verkanseld som oskaliggjort honom från att eventuellt fortsätta med ett pågående dödligtvåld mot individer på plats och att han skadas så pass illa av verkanselden att han avlider av skadorna.
Polisen i detta land skjuter inte för att döda utan för att oskadliggöra farliga personer.
Citera
2025-12-26, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvick
Nej, men folk som kände honom. Flera stycken dessutom.

Hur vet du att de är han? 100% inte bara gissar?
Citera
2025-12-26, 18:19
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Snyggt fiskat (om detta nu är GM)!

Tack, vi får väl se om det stämmer och OM det nu är han så finns ju en tydlig bild på honom här!
Citera
2025-12-26, 18:21
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Mamman och GM verkar dela efternamn två efternamn. Den andra brodern delar sin mors (troliga) efternamn plus ett annat.

Hur skulle mamman ha påverkat GMs relationer med det motsatta könet? Menar du att han inte var välkommen att ha förhållanden med pursvenska tjejer?
Jag menar att en dysfunktionell relation mellan ett barn & den primära omsorgsperson (mamma el. pappa) ofta resulterar i just dysfunktionella relationer.
Om det stämmer att mamman inte brydde sig om sina barn sätter det självklart spår i deras framtida relationer, hur de behandlar kvinnor osv.

En del kan komma över det & bli välfungerande. Andra kan bli helt fucked up, hata kvinnor (modersfigurer), våldsamma etc.

Så jag är mest nyfiken iom att han hamnade i just det huset, pappa som är frånvarande, missbruk & psykisk ohälsa?
Citera
2025-12-26, 18:21
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
” Kan du säga något om vad som hänt i huset?

– Jag skulle beskriva det med ett ord: väldigt våldsamt.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-kvar-pa-sjukhus-efter-dadet-i-boden/

Det behöver förvisso inte betyda så mycket mer än vad vi vet just nu. Tänk på att det här är poliser som jobbat i byhålor hela sina liv och det värsta de ser på ett år är väl en misshandel eller ett självmord. Då blir en sån här händelse ”väldigt våldsamt. Man får intrycket av att det är Charles Manson och hans liga som härjat i huset.

Tror inte att en härdad Stockholmspolis hade uttryckt sig på samma sätt är vad jag vill få sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in