Citat:
Ursprungligen postat av
Dum-snuten
Så du menar att du trots anonymiteten kan avgöra vilken information som är pålitlig och inte? Tror du att du är synsk?
Jag måste medge att jag inte har något större förtroende för någon uppgift som framkommer här. I det här fallet kommer vi få veta vem gärningsmannen var. Det är bara en fråga om tid. Vad jag däremot inte begriper är varför det är så svårt med logik för majoriteten som skriver här. Om detta är ett tvärsnitt av befolkningen är vi illa ute.
Ja, ett helt anonymt påsående om ett namn i denna tråd, kombinerat med exempelvis info från polisen om att GM's bostad spärrats av, ger möjligheten för random flashbackare som bor nära att kontrollera om bostad är avspärrad, vilket kan vara en värdefull ledtråd. Är det flera oberoende med trovördig historia som samarbetar ökar värdet av hypoteserna, även om dessa är anonyma.
Det kan även gå att kontakta polis eller amhöriga och få fram information, eller verifiera om ett anonymt namntips är falskt.
I ett brus av många gissningar och trama kan ofta värdefull information extraheras av den som är intresserad och verifierar ambitiöst, helt utan att vara "synsk".
Om vi tar exakt din tramsiga frågeställning, nej
enbart utgående från ett anonymt tips kan man inte avgöra om det är pålitligt eller inte.
Vilket ingen heller påstått.