2025-12-26, 15:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proprioception
Några observationer efter en läsning av tråden:

-GM verkar ha befunnit sig på plats i villan längre än någon timma åtminstone
-Ingen vill ha en inkräktare i sitt hem och det förefaller alltså har varit en gisslan-situation som pågått ett bra tag

Huruvida GM var komplett skogstokig eller ej går ju inte att veta och allt är som sagt bara spekulationer ännu så länge. Men alla människor, tom de som är tekniskt sinnessjuka, har någon form av logik bakom sitt handlande.

Jag är glad att GM är skjuten, det är jag nog inte ensam om. Jag har alltså inget emot polisens positiva våld som alltså avslutade gärningsmannens liv. Polisen (poliserna) som avlossade skotten ska inte må dåligt av detta. De skall vara stolta och veta att allmänheten i stort stödjer verkanseld mer än massmedia gör.

Och därmed inte ha så stor chans att få reda på gm:s motiv... Dessutom slipper gm ställas till rätta och slipper straffas för sitt dåd...

Nu vet jag inte hur detta ha gått till i detalj, men generellt sett så tycker jag inte att det är vägen att gå - OM det kan undvikas.
Citera
2025-12-26, 15:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Samma med detta historiska kriminaldåd:

En kille som blev mördad totalt slumpmässigt inne i sin lägenhet.

När skedde det där mordet i Linköping?
Citera
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Det är ju du som klagar över alla spekulationer, håll dig till mainstreammedia om du inte gillar det.
Polisen har identifierat mördaren och kan förhindra att oskyldiga hängs ut. Allmänheten har ett berättigat intresse av att få veta.

Ett berättigat intresse av att få veta, ditt intresse är att namedroppa för att vinna någon konstig pokal. Skärpning.

Gissningslekar på flashback är extremt illa, modsen får nog börja dela ut lite fler varningar här.
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det är inte sant.
Han bor med
- en 48 årig kvinna med samma efternamn, som är med i Krimfup. Gissningsvis mamman.
- en storebror (gissningsvis)

En annan kvinna i Boden delar hans efternamn och är även hon med i Krimfup. Den förmodade modern hittas på efternamnet i Krimfup, födelsedatat stämmer, men ort saknas, så henne hittar man inte med sökordet "Boden".
Om man scrollar ner lite på krimfup på mamman så ser man följande:
Citat:
Inga förundersökningsprotokoll i vår databas är kopplad till denna person.
Hon är inte med i Lexbase.

Däremot finns en 19-årig kvinna (syster?) med i 2 st FUP på krimfup. Är med på Lexbase. Hon bor numera i Gbg verkar det som.
Citera
2025-12-26, 15:44
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Ja, det kan tyda på att de länge haft bra inkomster, på något sätt. Men om jag gissar rätt så är detta mamman:
https://om.svenskaspel.se/nyheter-tur/trissvinst/underskoterskan-fanny-fran-boden-vann-miljonvinst-pa-triss/

I så fall började året bra.
Nä. Dom flyttade in för 9 år sedan. Hon vann 10 000 extra i 10 år 2024. Täcker inte ens hyra, el och VA.
Undersköterskelön, barn- och bostadsbidrag de första åren.

Nån som vet varför hon förekommer på Krimfup?
Citera
2025-12-26, 15:45
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Jag tror inte heller det är det, men går inte utesluta "bortom rimligt tvivel" osv.

Jo det gör det. Men det är din demokratiska rättighet och även i linje med Flashbacks regler att lyfta fram möjligheten att dådet var terrormotiverat.

Kan tillägga i sammanhanget att jag fått fler detaljer om dådet, skadorna och motiv i PM. Samme användare som PM:ade mig namnet, och det visade sig ju vara rätt. Så antagligen stämmer också dessa uppgifter.
Citera
2025-12-26, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är säkert hon.
Men å andra sidan har dom bott där länge. Kan ju funnits både man och flera syskon i bostaden tidigare för även om det kanske är rätt så billigt i Boden så känns 159kvm lite överdådigt för en singelmorsa med två söner och jobbar som undersköterska.

Den kvinnan är 48 år, inte 55 som BO
Citera
Medlem
Lenny Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jo det gör det. Men det är din demokratiska rättighet och även i linje med Flashbacks regler att lyfta fram möjligheten att dådet var terrormotiverat.

Kan tillägga i sammanhanget att jag fått fler detaljer om dådet, skadorna och motiv i PM. Samme användare som PM:ade mig namnet, och det visade sig ju vara rätt. Så antagligen stämmer också dessa uppgifter.

Vilken typ utav skador handlar det om?
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Om man scrollar ner lite på krimfup på mamman så ser man följande:

Hon är inte med i Lexbase.

Däremot finns en 19-årig kvinna (syster?) med i 2 st FUP på krimfup. Är med på Lexbase. Hon bor numera i Gbg verkar det som.

Det står dock:

Citat:
*roni F*nny L*r* M*ndino förkommer i en eller flera domar.
Vid köp får du tillgång till samtliga domar för personen.
Källa: krimfup.se för aktuell person
Citera
2025-12-26, 15:47
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Du kanske skulle ha lust att dela med dig av ett eventuellt motiv?
Citera
2025-12-26, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bikbok
Kan det inte vara ett inbrott som gått riktigt snett?

Det får anses som helt uteslutet liksom att en del yrar om att det skulle ha något med en dödsolycka som skett någon vecka tillbaka inte långt från Boden och (GM) har gått till fel hus och utfört detta vansinnesdåd.
Jag är helt säker på att det finns en koppling mellan GM och offren på något sätt, det kan vara perifert men sannolikt i hyfsad närtid och något har utlöst att alla spärrar har släppt hos GM.
Att en denne GM slumpmässigt landar på just denna adress och utför detta dåd finns inte iaf på min karta. Jag är övertygad att GM hade ett ärende till adressen och som polisen utreder vilket kan ta tid då två personer med möjlig info är avlidna och två svårt skadade minderåriga som man väntar med att höra gällande omstädnigheter mm.

Kontakten kan ha varit ytlig eller rent av tillfällig men den finns där någonstans, antingen med BO som mördades eller dennes minderåriga barn som är i tonåren.
Citera
2025-12-26, 15:48
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
Den kvinnan är 48 år, inte 55 som BO

Det är MGM:s mor som avses, inte BO.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto