Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Jag jag lutar också mot det. Att GM och offer inte känner varandra är ovanligt. Sedan är tidpunkten på dygnet så konstig också. Är det knark eller alkohol inblandat brukar det ske bråk på kvällen/natten.
En 20-årig knarkande svensk borde ligga och sova på juldagsförmiddagen.
Har nämnt det tidigare i tråden, men en muslimsk utlänning kan tro att svenskar firar jul den 25:e precis som andra kristna länder och valt den tidpunkten för att ta gisslan.
Kan vara så. (det fetade) även om jag kanske inte riktigt tror det.
Min tanke är lite att varför har han släppts in i huset? Eller har han tagit sig in med våld. Kan ju vara så att han ringt på och någon öppnat dörren och han har forcerat in huset. Eller så har de varit naiva och haft olåst.
Men jag är inte helt säker på att det inte finns någon tidigare kontakt med GM och någon i familjen. Bara för att det sagts initialt så betyder det ju inte att det är så. Som jag tidigare varit inne på så kan det mycket väl vara så att han haft någon relation med någon av döttrarna på något sätt eller spanat in någon av dem eller kanske spanat in morsan.
Det är extremt ovanligt denna typ av dåd utan att GM och BF har någon form av relation. Visst det förekommer, tittar man i USA och då fattiga områden med hög kriminalitet så händer det att någon megapundare får en snedtänding och hittar på något vansinnigt.
Vi lär nog få vänta och se. Bara inte utredningen schabblas bort.