2025-12-26, 11:01
Avslutad
Det finns ju hopp för mänskligheten! Inte ett enda inlägg från någon Anhörig, kompis, granne eller annan som vet vad som hänt. Känns gött.

Visst fan är man nyfiken, det är därför jag skrollar bland inläggen. Men läser mest en massa strunt och några stackars flashbackare av den gamla skolan som förgäves försöker få ordning här.

Få nog vänta till gammelmedia kommer med något vettigt. Inget är bråttom nu när GM redan är avliden.
God jul på er!
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja kan bara hålla med. Kan inte minnas att man någonsin att man släppt nån identitet för att stilla hungern bland fantasifulla flashbackare iaf.

Vet att reglerna här delvis är till för att undvika att oskyldiga hängs ut så det ansvaret kanske borde läggas på moddar och admin istället för på polisen…

Men har du hört något mer om den person du blivit tipsad om?

Om ett offentliggörande av namnet på mördaren inte kan äventyra förundersökning och åtal finns det inget rimligt skäl att hemlighålla namnet med motivering att ett offentliggörande kan skada utredning och eventuellt åtal.

Det handlar inte om att tillfredsställa nyfikna, det är en principfråga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Mannen saknar kända kopplingar till familjen men han har knappast gått in i ett slumpmässigt valt hus.
Den enda sannolika förklaring jag ser är att han dejtat dottern och det har sedan gått snett.
det kan inte finnas några sannolika förklaringar i ett osannoligt scenario
Citera
2025-12-26, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Kan nämnas så. För det är inte säkert att de vill säga i artonårsåldern. Språkligt har du helt rätt, men vi har ju tidigare sett att det inte alltid är så polisen gör. Jag menar inte att agga emot dig på något sätt, men det är inte så att den här typen av omnämnande av en GM eller ett BF sker helt korrekt rent språkligt.

Fattar vad du menar, vi får ba vänta och se helt enkelt
Citera
2025-12-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Kan nämnas så. För det är inte säkert att de vill säga i artonårsåldern. Språkligt har du helt rätt, men vi har ju tidigare sett att det inte alltid är så polisen gör. Jag menar inte att agga emot dig på något sätt, men det är inte så att den här typen av omnämnande av en GM eller ett BF sker helt korrekt rent språkligt.

Känns som en bagatell i sammanhanget
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Langare?
Det helgknarkas även i lugna villaområden.
Så en leverans som gått snett? Langaren tycker han blir lurad på pengar och vägrar gå? Det eskalerar och han stoppar i sig ännu mer?
Ja, en 57-årig kvinna och hennes två minderåriga döttrar tänkte knarka lite på juldagsmorgon så de ringde till knark tomten!

Herregud, sluta tro på vänsterns propaganda om att alla hemska Svenskar sitter och knarkar hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om ett offentliggörande av namnet på mördaren inte kan äventyra förundersökning och åtal finns det inget rimligt skäl att hemlighålla namnet med motivering att ett offentliggörande kan skada utredning och eventuellt åtal.

Det handlar inte om att tillfredsställa nyfikna, det är en principfråga.

Då kan du diskutera det i en annan tråd i en annan forumsdel för det är knappast något unikt för detta enskilda fall.

Du var rätt tydlig med att dom borde släppa identiteten för att undvika att brott begås här på Flashback iofs.
Citera
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Har någon en sammanfattning på vad som hänt? Eller kanske finns i tråden? Sökfunktionen i flashen är ju inte direkt något att hänga i granen.
Citera
2025-12-26, 11:06
Medlem
doncroces avatar
Hört det skämtas om att det är dags för ett fackeltåg mot rasism i Boden, tolka det som ni vill.
Citera
2025-12-26, 11:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Då kan du diskutera det i en annan tråd i en annan forumsdel för det är knappast något unikt för detta enskilda fall.

Du var rätt tydlig med att dom borde släppa identiteten för att undvika att brott begås här på Flashback iofs.

Själv då?

Citat:
Ja kan bara hålla med. Kan inte minnas att man någonsin att man släppt nån identitet för att stilla hungern bland fantasifulla flashbackare iaf.

Vet att reglerna här delvis är till för att undvika att oskyldiga hängs ut så det ansvaret kanske borde läggas på moddar och admin istället för på polisen…

Men har du hört något mer om den person du blivit tipsad om?
Citera
2025-12-26, 11:07
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Har någon en sammanfattning på vad som hänt? Eller kanske finns i tråden? Sökfunktionen i flashen är ju inte direkt något att hänga i granen.
Ingen vet särskilt mycket än, om jag förstått det rätt.

Någon eller några skrev rätt tidigt i tråden att GM var en afghan, men ingenting är bekräftat.
Citera
2025-12-26, 11:08
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag jag lutar också mot det. Att GM och offer inte känner varandra är ovanligt. Sedan är tidpunkten på dygnet så konstig också. Är det knark eller alkohol inblandat brukar det ske bråk på kvällen/natten.
En 20-årig knarkande svensk borde ligga och sova på juldagsförmiddagen.

Har nämnt det tidigare i tråden, men en muslimsk utlänning kan tro att svenskar firar jul den 25:e precis som andra kristna länder och valt den tidpunkten för att ta gisslan.
Kan vara så. (det fetade) även om jag kanske inte riktigt tror det.

Min tanke är lite att varför har han släppts in i huset? Eller har han tagit sig in med våld. Kan ju vara så att han ringt på och någon öppnat dörren och han har forcerat in huset. Eller så har de varit naiva och haft olåst.

Men jag är inte helt säker på att det inte finns någon tidigare kontakt med GM och någon i familjen. Bara för att det sagts initialt så betyder det ju inte att det är så. Som jag tidigare varit inne på så kan det mycket väl vara så att han haft någon relation med någon av döttrarna på något sätt eller spanat in någon av dem eller kanske spanat in morsan.

Det är extremt ovanligt denna typ av dåd utan att GM och BF har någon form av relation. Visst det förekommer, tittar man i USA och då fattiga områden med hög kriminalitet så händer det att någon megapundare får en snedtänding och hittar på något vansinnigt.

Vi lär nog få vänta och se. Bara inte utredningen schabblas bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in