Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det är du som har ont av att folk spekulerar kring vem som är mördaren och har synpunkter på det som något slags överhöghetsmoralist.
Jo, polisen ska förebygga brott och det är du som fört förtal på tal här i tråden.
Om polisen berättar vem den dödade mördaren är finns det ingen att spekulera kring i frågan om vem som är gärnimgsman.
Nej, du har ingen som helst förståelse, du kverrulerar bara, för att du kan.
Det finns inget rimligt skäl att hålla inne på vem mördaren är, det kan inte skada utredningen att tillkännage namnet, inte heller kan han förtalas.
Jag är inte polis. Det är jag säker på att du inte är heller. Polisen följer sina rutiner. De vet mer om rutinerna än du gör. De kommer att gå ut med vem gärningsmannen är när de anser att de kan göra det utan att äventyra utredningen. Att du tror dig veta mer om när det är läge att gå ut med gärningsmannens identitet än de som arbetar med det är ett tecken på att du inte begriper ett dugg. Om du hade varit polis utan insyn i utredningen hade det varit arrogant. Nu är det betydligt värre.
Det är däremot inte polisens jobb att göra avsteg från sina arbetsmetoder genom att exempelvis mata puckon med information för att dessa puckon inte ska begå brott. Istället är statens krav på medborgarna att de inte ska vara puckon och ge fan i att begå brott. Om de inte begriper det och ändå begår brott så får de finna sig i att bli lagförda. Svårare än så är det inte.
Din åsikt är absurd. Men jag förstår varför du inte begriper det.