2025-12-26, 00:06
Medlem
Enligt SVT utreder polisen mord samt mordförsök. Det talar ju för att våldet mot åtminstone ett av offren som så här långt lever knappast varit ringa.

Det kan ju vara så att alla tre utsatts för ungefär samma sak, men att modern inte klarade sig in till sjukhus.
Tror nog man får räkna med att det varit rätt omfattande våld. Förmodligen på ett sätt som normala människor har svårt att ta till sig.
Citera
2025-12-26, 00:06
Medlem
allegragellers avatar
Hoppas innerligt att de två döttrarna har en pappa i Boden, och andra släktingar som kan ta hand om dem. Det är ohyggligt det som har hänt. Och bedrövligt att GM skjutits ihjäl dessutom så att motiv och förklaring aldrig kommer fram.
Citera
2025-12-26, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
”Mina källor säger…”
Betyder alltså steget under "trust me bro" nivå, och är således förmodligen en gissning.
Citera
2025-12-26, 00:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja alltså behöver jag inte skärpa mig. Du bekräftar det jag skrev. Det som skett i detta fall tycks emellertid vara tvärtemot bekant.

Att du ska skärpa dig handlade om ditt trams om ”feministisk propaganda”.
Citera
2025-12-26, 00:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Hoppas innerligt att de två döttrarna har en pappa i Boden, och andra släktingar som kan ta hand om dem. Det är ohyggligt det som har hänt. Och bedrövligt att GM skjutits ihjäl dessutom så att motiv och förklaring aldrig kommer fram.
Bedrövligt?
Helt rätt att skjuta ihjäl mördaren så flickorna fick en chans att överleva.
Citera
2025-12-26, 00:12
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Här är så många teorier nu där folk sätter pengar på hit och dit.

Allt ifrån vild swingersfest där någon blivit avundsjuk till random pundare som gått in i fel hus på stöldturne.

Vet inte om man ska spekulera om man inte vet. Även tröttsamt läsa alla gåtor från folk där de påstår sig veta vad som hänt men vill i te skriva för de sekunden efter är osäkra.

Du menar att man ska lägga ner flashback och invänta fup eller dom?
Citera
2025-12-26, 00:13
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Var det nåt du hörde på stan eller kanske på TikTok? Var kommer ryktet ifrån?

från en lulebo. hon kan ha helt fel, men hennes vän ska ha hört det på sunderby
Citera
2025-12-26, 00:14
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Bedrövligt?
Helt rätt att skjuta ihjäl mördaren så flickorna fick en chans att överleva.

haha hur fan tänker du nu?
Citera
2025-12-26, 00:15
Medlem
Jag tror ju, precis som andra, att man inte ska ta polisens ord om att det saknas känd koppling mellan offer och gärningsman allt för bokstavligt.

Det är något man säger för att anhöriga, exempelvis ex-man, pojkvänner och liknande, ska slippa spekulationer.
Bedömningen är givetvis extremt grund. Man har fastställt att det inte är någon i deras omedelbara familj eller så.
Man får beakta att modern är död så eventuella kopplingar till hennes arbetsliv eller sociala liv på stan har man knappast hunnit granska.
Åtminstone en av döttrarna lär vara tillräckligt skadad för att det ska utredas som mordförsök.
I vilket skick dessa varit för att lämna information kan man spekulera i.

Det kommer visa sig när man gräver djupare i detta att gärningsmannen givetvis var väl medveten om att det var tre ensamma kvinnor i huset. Det är knappast valt på slump.
Han hade inte bara tur.
Sen om det är nån timvikarie på morsans jobb som överhört hennes julplaner, ett pervo i grannskapet eller någon bekant till döttrarna är väl en senare sak att reda ut.
Men givetvis finns det en logik bakom detta.
Nån slags koppling finns.
Den är bara inte känd ännu.

Personligen tycker jag polisen gjort rätt som signalerat att i den mån en koppling finns så är den inte uppenbar. Det är schysst mot folk i deras närhet.
Och mannen på gatan bör givetvis vara nog smarta för att kunna läsa mellan raderna och förstå att man bara avfört deras absolut närmsta krets och att uppgiften kan komma att revideras längre fram.
Citera
2025-12-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
från en lulebo. hon kan ha helt fel, men hennes vän ska ha hört det på sunderby

Ok, ja ibland läcker det ju information från sjukhus så det är ju inte omöjligt iaf.
Citera
2025-12-26, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Är bilen misstänkt?
Nej, har jag påstått det?
Citera
2025-12-26, 00:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Enligt SVT utreder polisen mord samt mordförsök. Det talar ju för att våldet mot åtminstone ett av offren som så här långt lever knappast varit ringa.

Det kan ju vara så att alla tre utsatts för ungefär samma sak, men att modern inte klarade sig in till sjukhus.
Tror nog man får räkna med att det varit rätt omfattande våld. Förmodligen på ett sätt som normala människor har svårt att ta till sig.

Det kan vara mordförsök utan att det är något våld inblandat överhuvudtaget. Mordförsök förutsätter inte skada. Om någon skjuter eller kastar en kniv eller annat föremål mot en annan person och missar kan den ändå dömas för mordförsök. Det handlar om uppsåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Nej, har jag påstått det?

Varför är då registreringsnumret intressant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in