2025-12-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Min erfarenhet av diverse GM:s, från olika krimpoddar, är att de inte brukar vara direkt jättepigga på att föra utredningen framåt. När GM, som i det här fallet, är död så slipper man åtminstone höra en massa dravel om ”okända män”, ”vänner, som jag inte vill prata om”, ”upp till er att bevisa”, ”minns jag inte”, utöver klassikern ”inga kommentarer”.
Så det gör nog varken till eller från, utredningsmässigt, kan jag tro.

Har samma erfarenhet vilket som anhörig måste vara otroligt jobbigt att stå inför. Men samtidigt är GM skjuten av polis och bara det bör rendera i ett större klargörande av vad som faktiskt har hänt.
Citera
2025-12-25, 22:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFrank
Hur vanligt är efternamnet Groth? Heter inte han homosexuella killen det i efternamn?

892 personer i Sverige har det som efternamn. Ja han heter det.
Citera
2025-12-25, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
För dryga två veckor sen så utsattes fyra gästarbetare för mordförsök av en femte gästarbetare.

Vem det är som har gått hem till random familj och gjort ”människostuvning” vet vi inte än, men du är medveten om det är just en sån händelse vi diskuterar?

Om inte får du ta och läsa på! Eller menar du att det vi diskuterar inte har hänt? I så fall får du utveckla ditt resonemang.

Jag behöver inte läsa på, jag vet tillräckligt. Bland annat:

Du svarade på din egna fråga. 4 gästarbetare blev stuckna av en 5e,INTE random. Samtliga inblandade kände varandra.

Det var en isolerad händelse,direkt kopplad till stegra och konsekvenser av razzian som var dagarna innan.

Det hände på stegras barackläger, framför ett antal vittnen och dessutom fångades på film. Fallet var i stort sett löst innan det ens hann bli rubriker.

Du,min vän är ute och cyklar för den enda likheten dessa 2 fall har är att båda är i Boden. Hur fan kan du sitta och säga "det är exakt det som har hänt här"? Är du dum på riktigt?

Tillägg, du vet lika lite som jag om det här så hur kan du påstå att "det är exakt det någon har gjort här"? Det vet väl inte du, eller var du där kanske? Och ja vi spekulerar, då kan du väl för fan inte sitta och slänga ut skit som om det vore fakta?
Senast redigerad av lebronx 2025-12-25 kl. 23:00.
Citera
2025-12-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
892 personer i Sverige har det som efternamn. Ja han heter det.

Tack. Inte tillräckligt ovanligt.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Sätter min hundring på ett samband med någon av de 2 tonårsdöttrarna, dvs att en av dessa har haft ett förhållande med en Afghan eller Afrikan vilket avslutats och när denne dyker upp så försöker mamman stoppa honom från att komma in och blir då knivhuggen vilken förklarar skriket och varför hon hittas utomhus...galningen tar sig sen in i huset och håller döttrarna som gisslan och attackerar dessa när polisen dyker upp, försöker sen fly och attackerar poliserna som då gör processen kort med kräket.

I så fall finns ju en koppling och det är ju vad polisen sagt i nuläget inte finns. Naturligtvis har de förhört döttrarna.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Another-Name
Känns rätt troligt. Det hördes skrik på morgonen, GM påstås ha varit på adressen i flera timmar. Tortyr/misshandel/våldtäkter skulle kunna förklara en hel del.

Ja ett inceldåd. Polisen har gått ut med att GM är död. Vilket betyder att polisen har kontaktat GMs familj. Vilket förmodligen betyder att han bor i närheten.

Det var nog ingen slump att han valde det huset. Han kan ju ha stalkat i flera veckor/månader.
Citera
2025-12-25, 22:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokkenPekka
Ja är ju så är många som ligger och ruttnar i våra bårhus och väntar... Men om det är nåt utsoknes från stegra har dom bra koll vart han ska skickas. Så länge han inte gått under falsk identitet
Stegra har gissningsvis ingen heltäckande "olycksfallsförsäkring" för billig arbetskraft.
Finns väll ingen som vill ta ansvar/försäkra för en annan person som missköter sig systematiskt

Så, hemlös vit/svart person på bårhus tills någon ringer hem honom ?
Citera
2025-12-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKtK
Men det där är dialektalt. Om en norrbottning säger att det är ”livat” så behöver det inte alls vara glatt och positivt utan kan lika gärna vara högljutt och bråkigt
För mig är "livat" något högljutt och bråkigt.
I detta fallet hade det varit "livat" i huset på förmiddagen på juldagen. Till och med en hund hade reagerat och blivit rädd och då beskrivs området som ett "lugnt och snällt villakvarter".
Citera
2025-12-25, 23:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderson8
Har samma erfarenhet vilket som anhörig måste vara otroligt jobbigt att stå inför. Men samtidigt är GM skjuten av polis och bara det bör rendera i ett större klargörande av vad som faktiskt har hänt.
Ja det blir ju en utredning i sig, om polisens agerande.
Citera
2025-12-25, 23:01
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jag behöver inte läsa på, jag vet tillräckligt. Bland annat:
1 Du svarade på din egna fråga. 4 gästarbetare blev stuckna av en 5e,INTE random. Samtliga inblandade kände varandra.

2Det var en isolerad händelse,direkt kopplad till stegra och konsekvenser av razzian som var dagarna innan.

3 Det hände på stegras barackläger, framför ett antal vittnen och dessutom fångades på film. Fallet var i stort sett löst innan det ens hann bli rubriker.

Du,min vän är ute och cyklar för den enda likheten dessa 2 fall har är att båda är i Boden. Hur fan kan du sitta och säga "det är exakt det som har hänt här"? Är du dum på riktigt?

Är det nåt fel på dig? Förstår du inte svenska? Var har jag skrivit att ”det är exakt vad som har hänt här”? Jag har skrivit att jag spekulerar utifrån det faktum att ingen verkar veta vem en gärningsman i 20-årsåldern är. Uppenbarligen är du ju helt ofattbart korkad om du inte förstår varför det spekuleras.

Det är förövrigt polisen som säger att det inte finns nån koppling mellan offer och gärningsman. Inte jag. Därmed verkar det som om det som du påstår inte har hänt faktiskt hänt. Nån tycks ha gått in i random villa och gjort det här, hur ofattbart det än verkar vara för dig!

Puss på dig!
Citera
2025-12-25, 23:02
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossansomgibbar123
Någon annan som hört rykte gå om en 22 åring man med sydamerikanskt ursprung som är bosatt i boden med familj sedan länge? tänker ej skriva ut namn pga lösa rykten
Sexuellt motiv menar ni?
Citera
2025-12-25, 23:03
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kossansomgibbar123
Någon annan som hört rykte gå om en 22 åring man med sydamerikanskt ursprung som är bosatt i boden med familj sedan länge? tänker ej skriva ut namn pga lösa rykten
Jag har med hört men kan inte bekräfta, vet inte heller vem denne är, var han stökig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in