2025-12-25, 22:45
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Det skulle också kunna vara något rasistiskt, ville döda första vita som va hemma?

Om GM är helt okänd så är det mer troligt att GM i påverkat tillstånd råkat se tjejerna i huset och gick in med kniv för att "känna lite" på dem...
Citera
2025-12-25, 22:45
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidolf2.0
Det finns bara två alternativ. 1. asylinvandrare eller 2. Hitrest stegra arbetare
Ok,alltså ingen kriminell,hade förmodligen avvikit från platsen isåfall.
Citera
2025-12-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du menar att det är därför som polisen skriver: Polisen bedömer inte att händelsen utgör någon fara för allmänheten och det finns ingen ytterligare misstänkt.

Och så är väl förmodligen också fallet. Men det kan väl bli stort av andra anledningar än att det är fler inblandade?

Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Vilka indikationer har du fått,och hur har du fått dom? Utveckla ditt påstående,är du snäll

Att det har förekommit brott mot döttrarna förutom då de uppenbara med att de med stor sannolikhet har sett sin mamma mördas. Hur jag har fått de tänker jag inte gå djupare på, så du får välja att ta källan bäst du vill.
Citera
2025-12-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ingen känd relation? Kan vara något som hållits hemligt.

Är det inte så att våldsdåd ofta utförs av någon som har en relation till offret?

Jo, det är vanligt att det finns relation mellan BO och GM i dessa typer av våldsbrott, men då går polisen ut med den informationen omgående. Polisen går
inte ut och ljuger om att det inte finns en känd koppling om de vet att det finns en koppling, så nej den hypotesen är inte trolig..
Citera
2025-12-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Har han oturen får han ligga på bårhus och lukta tills någon letar adress till någon söderhavspalm där han hör hemma, om han inte är svensk
Ja är ju så är många som ligger och ruttnar i våra bårhus och väntar... Men om det är nåt utsoknes från stegra har dom bra koll vart han ska skickas. Så länge han inte gått under falsk identitet
Citera
2025-12-25, 22:49
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jag är inte sämre än att jag kan bättra mig, då ber jag om ursäkt naturligtvis.

Men utveckla gärna vad du tänker på,för jag har då inte hört något hittills om någon gästarbetare som har gått hem till någon random i Boden och gjort människostuvning av dom. Kan du länka artikel?

För dryga två veckor sen så utsattes fyra gästarbetare för mordförsök av en femte gästarbetare.

Vem det är som har gått hem till random familj och gjort ”människostuvning” vet vi inte än, men du är medveten om att det är just en sån händelse vi diskuterar?

Om inte får du ta och läsa på! Eller menar du att det vi diskuterar inte har hänt? I så fall får du utveckla ditt resonemang.
Senast redigerad av fernebo 2025-12-25 kl. 22:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cebej
Det där ordvalet är märkligt då det betyder något positivt. Typ "livat och glatt".
Att hunden reagerade med rädsla betyder att den på skriken hörde att det var någon i nöd och plågor.

Men det där är dialektalt. Om en norrbottning säger att det är ”livat” så behöver det inte alls vara glatt och positivt utan kan lika gärna vara högljutt och bråkigt
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderson8
Har fått indikationer på att polisens teori kan göra att det här blir väldigt stort om den teorin stämmer. Det nämns bland annat andra brott än bara mordet i sig.
Mina källor är sällan så här långt norrut så de får tas med en nypa salt men det är i princip klarlagt att de inte kände till varandra och att GM är känd av polisen sedan tidigare (inte känd som i gängkriminalitet).

Att GM är död är väldigt tråkigt sett ur utredningsperspektiv men mycket talar för att polisen kommer behöva klargöra detta oavsett vad.
Min erfarenhet av diverse GM:s, från olika krimpoddar, är att de inte brukar vara direkt jättepigga på att föra utredningen framåt. När GM, som i det här fallet, är död så slipper man åtminstone höra en massa dravel om ”okända män”, ”vänner, som jag inte vill prata om”, ”upp till er att bevisa”, ”minns jag inte”, utöver klassikern ”inga kommentarer”.
Så det gör nog varken till eller från, utredningsmässigt, kan jag tro.
Citera
Medlem
SmartSkalles avatar
Sätter min hundring på ett samband med någon av de 2 tonårsdöttrarna, dvs att en av dessa har haft ett förhållande med en Afghan eller Afrikan vilket avslutats och när denne dyker upp så försöker mamman stoppa honom från att komma in och blir då knivhuggen vilken förklarar skriket och varför hon hittas utomhus...galningen tar sig sen in i huset och håller döttrarna som gisslan och attackerar dessa när polisen dyker upp, försöker sen fly och attackerar poliserna som då gör processen kort med kräket.
Citera
2025-12-25, 22:50
Medlem
Någon annan som hört rykte gå om en 22 åring man med sydamerikanskt ursprung som är bosatt i boden med familj sedan länge? tänker ej skriva ut namn pga lösa rykten
Citera
2025-12-25, 22:52
Medlem
Citat:
Att det har förekommit brott mot döttrarna förutom då de uppenbara med att de med stor sannolikhet har sett sin mamma mördas. Hur jag har fått de tänker jag inte gå djupare på, så du får välja att ta källan bäst du vill.

Känns rätt troligt. Det hördes skrik på morgonen, GM påstås ha varit på adressen i flera timmar. Tortyr/misshandel/våldtäkter skulle kunna förklara en hel del.
Citera
2025-12-25, 22:54
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Inte för att jag säger att schizofren-teorin är den enda men det är rätt vanligt att just schizofrena inte alltid tar sin medicin som de ska.
Är ofta pga de rätt grova sido/bi-effekter av medicinerna och en tro om att de "är friska nu" efter att ha tagit medicinen under en längre period och varit fria från episoder.
Jo, du kan ha rätt. Det var bara jag som körde fast på teorin om att det var någon som kom från krogen, hög på amfetamin och annan skit, som trodde han bodde där och fick en psykos, tog en kniv i köket och dräpte någon han uppfattade som inkräktare.
Förutsätter att han bodde i närheten och att dörren var olåst.
Skrik hördes på morgonen. Så han kan ju ha varit där några timmar innan de vaknade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in