2025-12-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Nja, spiken i kistan var ju att gästen var beväpnad(3) och förberedd(2).. mamman skyddade sannolikt dottern(1).

Var begravs gästen(6) om nu han inte är svensk ?
Kremerad och hemskickad på posten?
Citera
2025-12-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
11:56
"Anhöriga till de inblandade är undeträttade."

Knappast troligt att de fått fram kontaktuppgifter till någon från Öst-Europa så snabbt.
Det var faktiskt juldagsmorgon och Stegra var nedstängt.

Så, nä. Det sitter nån chockad anhörig, svart eller vit, som knappast ringer runt i Boden och berättar att min son/bror/kusin eller whatever just dräpt och skadat folk.

Ja med den informationen så är nog utländsk Stegra-arbetare uteslutet som bla jag personligen gissade.

Vidhåller dock att det i det närmaste bara måste vara en psykos/schizofrenskt skov eller dylikt som gjort att gärningsmannen betett sig som denne gjorde genom att uppehålla sig på brottsplatsen under så extrem lång tid (om informationen att denne varit på plats under mången timmar är korrekt).

Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jo, tack jag har märkt det Det var bättre för 10 år sen,då man kunde vända upp och ner på varenda teori för att försöka bekräfta eller dementera den.

Nu sitter samma kardborreknäppare som svaret handlade om och fortfarande grinar om vartannat inlägg jag skriver och vägrar släppa taget. Förlåt för OT, jag är bara besviken. Sandlådenivå.

+1 på det där resonemanget.
Även också jävligt mycket folk från "Invandring och Integration" som ska komma och spy av sig också och som inte är intresserade av en ordentlig analys/diskussion av situationen.
Senast redigerad av TeamSnickan 2025-12-25 kl. 22:27.
Citera
2025-12-25, 22:26
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Kan vara, men stämningen på Stegra verkar galen. Lägg in alkohol, mordförsök och droger i ekvationen så har du riktig dynamit
Ja, så är det ju. Jag har inte uteslutit att det är en gästarbetare.

Vet vi med säkerhet att sådana bodde på nr 5 samma gata?

Grannen tyckte det var livat hos BO under morddagen men han nämner inga oroligheter på 5:an vare sig idag el. ngn annan dag. Slänger man in ett gäng i ett hus sådär brukar det bli stökigt men han nämner inget om det.
Citera
2025-12-25, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sophora
Det är inte så att det är samma som gick bärsärk i barackerna tidigare denna månad då?

Jo för han lär ju vara släppt ute i friheten och fira jul efter mordförsök på 4 personer, typ 3 veckor innan det här
Citera
2025-12-25, 22:27
Medlem
Att inget namn finns på förövaren tyder på invandrare. Hade för längesedan funnits ett namn om det var en Bodensare.
Citera
2025-12-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vickypinkie
Att inget namn finns på förövaren tyder på invandrare. Hade för längesedan funnits ett namn om det var en Bodensare.

Finns ju svenska arbetare utifrån Boden också inne på Stegra.

Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Kan det vara invandrar tjuv i bostaden eftersom polisen säger ingen relation mellan mannen och kvinnan

Sämsta inbrottstjuven någonsin isåfall som uppehåller sig på brottsplatsen under så extremt lång tid.

Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Har tyvärr inga känslor för våldsbrottslingar som tar liv och fördärvar livet för oskyldiga. Du får gärna ha det men blanda inte in mig i det. Så nej, inte intresserad vad psykfall har att säga i ett förhör.

För att veta vad som faktiskt hänt så är det bra att kunna dokumentera genom förhör. Drar ut så jävla mycket på tiden annars och blir en jävla gissningslek.
Sen efteråt när brottet är väldokumenterat och bevisat så borde vissa monster dock inte få leva.
Senast redigerad av TeamSnickan 2025-12-25 kl. 22:31.
Citera
2025-12-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Okej, men inte fan borde det väl ske innan man har chans att förhöra aset? Dina känslor tar över, kärring.

Har tyvärr inga känslor för våldsbrottslingar som tar liv och fördärvar livet för oskyldiga. Du får gärna ha det men blanda inte in mig i det. Så nej, inte intresserad vad psykfall har att säga i ett förhör.
Citera
2025-12-25, 22:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Ja med den informationen så är nog utländsk Stegra-arbetare uteslutet som bla jag personligen gissade.

Behöver det ju inte alls innebära med tanke på hur lång tid som förflutit sedan händelsen. Om personen identifierats brukar den som anställt kräva att den anställde lämnar kontaktuppgifter om nära anhörig. Det skulle därmed inte alls vara osannolikt att GM är utländsk.
Citera
2025-12-25, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det är väl bara spekulationer utifrån det faktum att det finns tusentals gästarbetare från all världens hörn i lilla Boden och att det har varit rätt mycket problem kring dessa redan tidigare. Polisen har haft att göra tydligen.

Så här skrev Sveriges Radio:

https://www.sverigesradio.se/artikel/stegra-okar-stoket-polisen-tvingas-helgoppna-arresten

Mm,han säger också "ordningstörningar på krogen". Inte att dom vandrar 6 km åt fel håll för att gå in i random hus och göra chorizo av oskyldiga människor
Citera
2025-12-25, 22:32
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan

Vidhåller dock att det i det närmaste bara måste vara en psykos/schizofrenskt skov eller dylikt som gjort att gärningsmannen betett sig som denne gjorde genom att uppehålla sig på brottsplatsen under så extrem lång tid (om informationen att denne varit på plats under mången timmar är korrekt).

+1 på det där resonemanget.
Även också jävligt mycket folk från "Invandring och Integration" som ska komma och spy av sig också och som inte är intresserade av en ordentlig analys/diskussion av situationen.
Gissar på drogrelaterad psykos med aggressivt beteende.
Svårt att tro att en person med schizofreni 1) skulle gå så omedicinerad 2) skulle gå in hos någon random vid den tidpunkten.
Citera
2025-12-25, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av macccan87
Då har du inte tittat noga. Den korkade teorin har andra spytt ur sig också.

Den är väl inte mer korkad än att en gästarbetare skulle helt sonika gå in i ett slumpmässigt hus och börja veva kniv utan vidare?
Citera
2025-12-25, 22:33
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokkenPekka
Kremerad och hemskickad på posten?
Har han oturen får han ligga på bårhus och lukta tills någon letar adress till någon söderhavspalm där han hör hemma, om han inte är svensk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in