2025-12-25, 22:08
Medlem
Arbetare från Stegra som fått en alkoholutlöst psykos alternativt ett schizofrenskt skov lägger jag min gissning på.

Att han spenderat timmar på plats kan betyda vanföreställningar och därigenom ett extremt bristande konsekvens tänk då om han ens hade försökt komma undan så hade denna person inte uppehållit sig på brottsplatsen under så lång tid.
Då hade han utfört dådet kvickt och dragit direkt i ett försök att komma undan.
Senast redigerad av TeamSnickan 2025-12-25 kl. 22:12.
Citera
2025-12-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
lite sent och skjuta ihjäl han när han redan gjort skadan

Svårt att göra det innan han gjort skadan....
Citera
2025-12-25, 22:10
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenpojke
Har hört från halvsäkert källa att det är någon utländsk som bor på entreprenadboende som har utfört dådet. Verkar rimligt, det är då ingen lokal person för då hade alla vetat vid det här laget..
Så om det inte är en Bodensare som är gm är det per automatik en gästarbetare? Vad baseras uppgifterna på?
Citera
2025-12-25, 22:11
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Vi vet alltså inget mer än faktum att två är döda och någon skada. Om jag verkligen skulle drista mig till att spekulera kunde ju en närboende (Stegra-arbetare eller ej) ha råkat i dispyt med BO om något varvid det hela skenade iväg. Det är emellertid lika lite faktaunderbyggt som något annan i tråden.

Nej, det finns ju inga faktabaserade uppgifter om gärningsmannen, men den totala avsaknaden av uppgifter om gärningsmannen skulle också kunna säga nåt. Med tanke på vad gärningsmannen har gjort och att han är död, så borde det väl vid det här laget ha poppat upp nåt snack om det handlade om nån lokal förmåga? Det är trots allt nån i 20-årsåldern vi pratar om. Det enda vi kan göra är ju att spekulera än så länge, men grannhuset och gästarbetare som fått nån psykos känns ju i varje fall inte som helt långsökt.
Citera
2025-12-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Nej att man valde att skjuta GM i ytterdörren måste varit något akut.
För om han endast hade kniv och det fanns avstånd tvivlar jag att två poliser tömmer sina magasin i GM.
Men det lär väl komma fram vad som skedde.

Tömde dom magasinen?
Citera
2025-12-25, 22:12
Medlem
Det finns bara två alternativ. 1. asylinvandrare eller 2. Hitrest stegra arbetare
Citera
2025-12-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Så om det inte är en Bodensare som är gm är det per automatik en gästarbetare? Vad baseras uppgifterna på?

Finns inga uppgifter som bekräftar något. Men Boden är en liten stad och alla känner alla dvs så fort något liknande hänt börjar namnen florera och snart vet alla. Eftersom ingen vet något utgår man från att det är en person som inte är bodensare.
Citera
2025-12-25, 22:14
Medlem
Det finns ett boende för asylsökande ca 1 km från brottsplatsen, vanligt att asylsökande därifrån promenerar mellan Willys och fd A8 / Ing3. Brottsplatsen ligger efter vägen om man promenerar från Ica Kvantum / Willys till asylboendet.
Finns det ingen koppling mellan BO och GM så är det rimligare att GM är från boendet än ev Gästarbetare från Stegra som dessutom har arbetsuppehåll och borde vara i hemlandet.
Citera
2025-12-25, 22:15
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
Tömde dom magasinen?

Nä, ett vittne säger att hon hörde två skott i snabb följd.
Citera
2025-12-25, 22:16
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamSnickan
Arbetare från Stegra som fått en alkoholutlöst psykos alternativt ett schizofrenskt skov lägger jag min gissning på.

Att han spenderat timmar på plats kan betyda vanföreställningar och därigenom ett extremt bristande konsekvens tänk då om han ens hade försökt komma undan så hade denna person inte uppehållit sig på brottsplatsen under så lång tid.
Då hade han utfört dådet kvickt och dragit direkt i ett försök att komma undan.
Nja, spiken i kistan var ju att gästen var beväpnad(3) och förberedd(2).. mamman skyddade sannolikt dottern(1).

Var begravs gästen(6) om nu han inte är svensk ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Enligt uppgifter så hade GM ingen relation till brottsoffren.
Det osar nog mer psyko här.

Ingen känd koppling, men skulle Utredas vidare.
Så det kan mycket väl finnas en.koppling...
Citera
Medlem
Har försökt att läsa igenom varenda inlägg och har inte sett att någon funderat på om det rent utav kan vara så att 20-åringen som faktiskt kan vara 20+ kanske haft en fling med kvinnan kanske ett ONS vilket hon efteråt kanske ångrat och ville inte veta av honom men han ville mer och kanske därför inget med döttrarna att göra dom råkade bara komma ivägen el. skydda sin mamma Det kan ju ha varit personligt mot just 55-åringen som faktiskt såg yngre ut på FB än 55 år (kan vara gammal bild såklart). Bara en tanke som slår mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in