2025-12-25, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Ganska vanligt med grabbar i 20 års ålder som är ute efter småflickor. Kanske blivit sur att han blivit nekad alt om det funnit en reaktion som avslutats. Enbart spekulationer. Men låter inte trovärdigt att det ska ha varit en random person i 20 års ålder som bara går in och skjuter någon på måfå.

Kvinnan och de andra ska ha blivit attackerade med ett tillhygge.
Citera
2025-12-25, 21:56
Medlem
Verkar som att många arbetare blivit av med jobbet eller blivit blåsta på lönen vid Stegra. Utöver att mordförsök begåtts i byggbodarna senast den 8e december. Verkar vara en galen stämning där vad som helst kan hända.
Citera
2025-12-25, 21:57
Avslutad
Citat:
Jag syftade på att det inte är konstigt att man tror att gästarbetare ligger bakom även detta eftersom det hände ett våldsbrott nyligen begått av gästarbetare. Det händer liksom inte så ofta sånna brott i Boden så ja folk drar en rimlig slutsats.

Nä där håller jag med, men jag tror att det är själva källan (hört på stan) som ifrågssätts. Sen var det våldsbrottet å andra sidan en isolerad händelse direkt kopplat till stegra, och offrena var kollegor till GM.

Så inga jättestora likheter alls egentligen
Citera
2025-12-25, 21:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag kan läsa. Tror och vet ingenting men det verkar mest rimligt med den information som finns just nu

Vi vet alltså inget mer än faktum att två är döda och någon skada. Om jag verkligen skulle drista mig till att spekulera kunde ju en närboende (Stegra-arbetare eller ej) ha råkat i dispyt med BO om något varvid det hela skenade iväg. Det är emellertid lika lite faktaunderbyggt som någon annans spekulation i tråden.
Senast redigerad av HerrGickhan 2025-12-25 kl. 22:13.
Citera
2025-12-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Nä där håller jag med, men jag tror att det är själva källan (hört på stan) som ifrågssätts. Sen var det våldsbrottet å andra sidan en isolerad händelse direkt kopplat till stegra, och offrena var kollegor till GM.

Så inga jättestora likheter alls egentligen

Jag förstår vad du menar jag bara menar att det är inte konstigt att folk drar den slutsatsen att något liknande hänt.
Citera
2025-12-25, 22:00
Medlem
PK-Media är knäpp tysta om GMs etnicitet. I normala länder lämnas sådana uppgifter ut sedan är det upp till läsaren att själv avgöra om det är relevant för händelsen eller inte. Så fungerar inte svensk media. - De censurerar åt oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carduh
Hur i helvete kan du utläsa att det låter som en afghan eller somalier din jävla luffare? Är såna som dig som förpestar flashback med massa gissningar taget från inget alls, håll dig åt sidan och låt dem med relevanta inflikningar fylla ut tråden tack
Off topic men taket är högt på FB och folk får yttra sina mer eller mindre informerade uppfattningar. Du får kritisera men inte förneka folk deras rätt att smälla skallen i tangentbordet
Citera
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
OM detta stämmer så stärker det min uppfattning att tonårstjejer är något av de mest korkade och omdömeslösa varelserna på jorden. Hur kan någon svensk flicka , utan att vara idiot , bli ihop med en misogyn afghan?? Roligt att leva resten av livet med insikten att ens hormoner lett till att ens mamma blev ihjälhuggen…
Nå, ett as ( mördaren) mindre i världen. Men den stackars kvinnan!!!
Jag skrev tidigare i tråden att jag oftast hoppar på blattespåret väldigt fort. Men jag vill nog ha det lite mer säkerställt innan jag gör det i detta läget. Det blir bara dumt om det blir ett drev och så har man fel, Det gynnar ju inte ens åsikter då.

Men visst, Jag är inte förvånad om någon av döttrarna sätt ett fräckt att vara ihop men med en halvapa. De har ju under hela sin skoltid itutats hur bra det är med blattar. Jag har kompisar vars barn har upptäckt att det lärarna har sagt inte är sant när det gäller invandringen, Det är verkligen inte bara positivt.
Citera
Medlem
Route67s avatar
Inte säkert att det gick att identifiera GM på plats. Folk har ju inte på sig leg/körkort hela tiden.

Att anhöriga var underrättade kan betyda att brottsoffrets släkt fått besked.
Inte helt säkert att GMs familj vet nåt än.
Citera
2025-12-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourskate
Mord av gärningsmannen försvarar inte ytterligare ett mord av poliserna, så försvara inte skjutgalna poliser/mördare, aldrig i helvetet!

Jo skjut fanskapen direkt.
Citera
2025-12-25, 22:01
Medlem
Har hört från halvsäkert källa att det är någon utländsk som bor på entreprenadboende som har utfört dådet. Verkar rimligt, det är då ingen lokal person för då hade alla vetat vid det här laget..
Citera
2025-12-25, 22:02
Medlem
Polisen har väl inte gått ut med det ens än
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
PK-Media är knäpp tysta om GMs etnicitet. I normala länder lämnas sådana uppgifter ut sedan är det upp till läsaren att själv avgöra om det är relevant för händelsen eller inte. Så fungerar inte svensk media. - De censurerar åt oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in