2025-12-25, 18:14
Medlem
Mord av gärningsmannen försvarar inte ytterligare ett mord av poliserna, så försvara inte skjutgalna poliser/mördare, aldrig i helvetet!
Citera
2025-12-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Vet man hur nära huset hon hittades? Var det vid hennes hus GM blev spjuten?
Inte sett något om det, men eftersom avspärrningarna bara verkar vara kring bostaden och ut på gatan så kom hon väl kanske aldrig längre än utanför ytterdörren?
Citera
2025-12-25, 18:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Polisen måste för f-n lära sig att skjuta INNAN en galning dödar nån. Man har i Sverige inget skydd ifrån Polisen.
Det är ju svårt att ringa polisen innan ett brott har ägt rum.

Om mannen varit i bostaden en lång tid innan mordet så har han sannolikt samlat på sig de boendes telefoner.

Blir intressant att veta vem som till sist hade möjlighet att ringa eller kalla på hjälp.

Vedervärdig situation för alla inblandade, vila i frid mamman..
Citera
2025-12-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Sluta dela en satans massa dynga om teorier etc, har du konkreta saker dela det!
Ingen jävla gissningstävling

Kvinnan är död och så är GM
Frågan som nu är,

1. Vem var GM
2. Vad gjorde GM i kvinnan hus?

Det är exakt det Flashback är till för. Namnet lär droppa snart eftersom det är en liten stad. Återkommer med konkret info om jag får det, annars tänkte jag likt alla andra fortsätta diskutera motiv och vem GM kan vara. Tack för ett supertrevligt samtal.
Citera
2025-12-25, 18:17
Medlem
Nå vem är GM?
Citera
2025-12-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourskate
Mord av gärningsmannen försvarar inte ytterligare ett mord av poliserna, så försvara inte skjutgalna poliser/mördare, aldrig i helvetet!

Är du helt jävla dum i huvudet eller?
Citera
2025-12-25, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monamiie
Så fruktansvärt... På kvinnans Facebook syns 2 flickor... Kan det vara 2 döttrar men den ena under 16 så syns ej på hitta.se osv...? Hoppas dom klarar sig 😢

Vad heter kvinnan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Ja det är helt sjukt. Om mammam jobbat på socialen eller migrationsverket eller liknande, eller om det var ett svartsjukedåd riktat mot dottern. Det är så mysko att han ska ha uppehållit sig där i flera timmar på förmiddagen.

Mamman arbetade på Systembolaget tror jag, vill minnas att man stött på henne där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Fel rubrik, två döda. Gärningsmannen i 20-års åldern och 55-årig kvinna. Låter som en afghan, somalier eller nått.
Helvete vad förvånad jag blivit
Citera
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Fel rubrik, två döda. Gärningsmannen i 20-års åldern och 55-årig kvinna. Låter som en afghan, somalier eller nått.
Ja någon som fått ett utvisningsbeslut och vill hämnas. Sätter mina rubel på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Som någon annan skrev, känns ju märkligt att en random GM ska ha gått in i ett random hus och börjat veva kniv mot ett helt, för honom, okänt sällskap. Liknande saker har ju hänt, men. Ja vi får väl se vad utredningen säger.

Tror knappast att det är en random person utan ngn koppling finns mellan dom inblandade, jag tror på dotterns pojkvän
Citera
2025-12-25, 18:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Jag blir nyfiken på vem den sista skadade är då jag utgår från att dottern är en av de skadade. En tes är att den personen är dotterns pojkvän. Är han i så fall kriminell? Tänker att Gm är ute efter honom, eller rättare sagt. Pengar/knark.

Hade detta varit ett psykfall med psykos eller liknande hade det inte varit så utdraget

Ett psykfall kan mycket väl stanna kvar och vänta på polisen. Kanske till och med vilja bli ihjälskjuten.

Att polisen, i en stad som Boden dessutom, är så snabbt på plats att de skjuter ihjäl en hitman håller jag för osannolikt. Mord på organiserade kriminella eller deras anhöriga brukar gå snabbt. Någon minut, sedan sticker GM därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in