2025-12-25, 21:42
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Man går där om man bor där eller bor i kvarteret och promenerar annars inte. Husen ligger nära varandra eftersom det är ett villaområde i stan.
Hur lång promenad till central anknytingsplats i meter?
Busshållplats, bar, centrum..

Beskriv gärna.
Citera
2025-12-25, 21:43
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jag tycker det. Men som du kanske nu har sett så har ju Greven kommit med en del nya uppgifter angående en gästarbetare från grannhuset, källa: hört på stan.

Men även där kan jag tycka, då kanske någon granne borde ha sett något och det känns som en sådan uppgift som kanske skulle ha kommit fram ganska tidigt. Att mannen ej är hemmshörandd i Boden, granne till BO etc. Men jag kan ha fel naturligtvis
Jo jag har sett uppgiften. Men det är ju jättesvårt att värdera sanningshalten. Gick ju ett även ett rykte om att det skulle vara frågan om en Afghan. Normalt är jag ganska snabb att hoppa på blattespåret, men i detta fallet så vill jag nog avvakta lite och se vad det tar vägen.

Det har ju stått i tråden att Stegra inte är igång just nu över helgerna, och då tänker jag väl att gästarbetarna normalt åker hem, Men visst finns det säkert det som stannar för att det är för dyrt att resa. Sen kan det ju vara frågan om en gästarbetare som inte jobbar just på Stegra.

Det som ändå talar för att det inte är frågan om en GM som är bodensare, är ju att det i princip inte har kommit några som helst uppgifter om vem mannen i 20 års åldern kan vara. Annars brukar ju uppgifterna börja flyga rätt snabbt i en sådan stad som Boden ändå är.

Jag har ändå en liten känsla för att GM ska har någon form av koppling i familjen. Men jag kan absolut ha fel.
Citera
2025-12-25, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Jo,fast det var 1: filmat 2: bekräftat 3: skedde på stegras entreprenörsläger 4: dessutom framför typ 10 vittnen.

Det här är ett rykte med källa: "Hört på stan".

Jag hörde på stan att det var ett ufo i form av en tapetrulle som kom ner och kastade knivar på folk. Källa: trust me bro. Stoppa pressarna,ring kuriren.

Jag syftade på att det inte är konstigt att man tror att gästarbetare ligger bakom även detta eftersom det hände ett våldsbrott nyligen begått av gästarbetare. Det händer liksom inte så ofta sånna brott i Boden så ja folk drar en rimlig slutsats.
Citera
2025-12-25, 21:45
Medlem
Bukharins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog

Beskriv gärna.

Du kan kolla på en karta. Det är ett villaområde på gångavstånd till "stan" men det är tillräckligt slutet som villakvarter att folk inte går dit för att hänga.
Citera
2025-12-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Notera att jag skriver »i så fall«.

Jag kan läsa. Tror och vet ingenting men det verkar mest rimligt med den information som finns just nu
Citera
2025-12-25, 21:47
Medlem
Vad är tidsloppet? Om det skulle vara nån främling som fått psykos så undrar man ju hur det kunde pågå så länge o varför gick han in i huset o höll gisslan efter ha mördat mamman ute? Låter för wierd
Citera
2025-12-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog

Beskriv gärna.

Tror närmaste busshållplats är ca 5 min promenad
Ca 5 min promenad till Willys/Ica
Ca 10 min promenad till centrum (finns nån bar, galleria osv)
Citera
2025-12-25, 21:48
Medlem
[quote=GrevenFB|93826465]
Grevens sammanfattning
Uppdaterad: 251225
Den dödade kvinnan:
- Lade ut ett keybordsstativ den 23 dec på en lokal säljsida:
https://www.facebook.com/search/top/?q=keyboardstativ
(ToZon)
Plus:
"Sustainpedal för keyboards och digitalpianon. Pulse PS-1."

(Om det nu skulle vara ett motiv, vilket jag anser är helt orimligt).
Citera
2025-12-25, 21:49
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om GM inte är skriven där, och kanske även har tolkbehov, så är det kanske inte självklart att polisen direkt kunde se kopplingen.

Det verkar som om man kan skippa ev tolk...
Citera
2025-12-25, 21:50
Medlem
Vila i frid, den här kvinnan firade förmodligen jul med sina släkt och vänner igår, helt ovetandes om att den dagen skulle bli hennes sista och att hon skulle bli knivmördad av en hitrest invandrare.. Hennes sista timmar i livet fick hon leva i skräck och någon av henne anhöriga fick dela den skräcken. Vi andra bär sorgen. Vila i frid..
Citera
2025-12-25, 21:52
Medlem
Pärsks avatar
Hemnet: Duvgatan 5.

Det såg lite för fint ut för gästarbetare, men kanske Suorvavinds egen personal bor här.

https://www.hemnet.se/salda/villa-6rum-sanden-bodens-kommun-duvgatan-5-9000114384998316504
Citera
2025-12-25, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jo jag har sett uppgiften. Men det är ju jättesvårt att värdera sanningshalten. Gick ju ett även ett rykte om att det skulle vara frågan om en Afghan. Normalt är jag ganska snabb att hoppa på blattespåret, men i detta fallet så vill jag nog avvakta lite och se vad det tar vägen.

Det har ju stått i tråden att Stegra inte är igång just nu över helgerna, och då tänker jag väl att gästarbetarna normalt åker hem, Men visst finns det säkert det som stannar för att det är för dyrt att resa. Sen kan det ju vara frågan om en gästarbetare som inte jobbar just på Stegra.

Det som ändå talar för att det inte är frågan om en GM som är bodensare, är ju att det i princip inte har kommit några som helst uppgifter om vem mannen i 20 års åldern kan vara. Annars brukar ju uppgifterna börja flyga rätt snabbt i en sådan stad som Boden ändå är.

Jag har ändå en liten känsla för att GM ska har någon form av koppling i familjen. Men jag kan absolut ha fel.

Där håller jag med, jag tycker verkligen att källan "hört på stan" är tvivelaktig som bäst. Sen att anhöriga talar ut till en flashbackare före pressen eller framförallt polisen är väl också...Mja, man får väl skapa sig en egen uppfattning kring sanningshalten i det.

Håller även med angående julstoppet, jag var ganska snabb på att avfärda det just för att stegra som bekant står mer eller mindre övergivet sedan den 13e december fram till den 15e januari 2026. Finner det också långsökt att gästarbetare väljer att häcka här I 5 veckors tid och dessutom över jul när dom troligtvis har familjer hemma.

Det sista kan du faktiskt ha rätt i,jag själv har bara inte hunnit tänka i dom banorna. Men du har rätt, det är ett invånarantal på ynka 28 000 - något borde ha dykt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in