2025-12-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Är det vaccinet som dödade honom? Du vet det? Jag fick bestående hjärtproblem och hamnade på intensiven av att träna på elitnivå långt innan kineserna uppfunnit Covid. Förmodligen innan du var en kittling i din pappas pung. Men såna som du är en outsinlig källa till kunskap

Ja det har dött elitidrottare förr. T ex dog många orienterare en period. Har man haft en infektion i hjärtat kan hård träning vara dödligt. Det fanns också dom här röda antiinflammatorisk pillerna man åt som misstänkes döda vid hård träning. Vad dom nu hette. Och så misstänker man just inflammation i hjärtat av vaccinet mot covid. Så i kombination med hård träning kan det vara dödligt ja.
Citera
2025-12-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Är det vaccinet som dödade honom? Du vet det? Jag fick bestående hjärtproblem och hamnade på intensiven av att träna på elitnivå långt innan kineserna uppfunnit Covid. Förmodligen innan du var en kittling i din pappas pung. Men såna som du är en outsinlig källa till kunskap
Nej, men jag får väl lita på den bortgångnes utsago om att covid vaccinen var orsaken till hjärtinflammationen.
Citera
2025-12-25, 20:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Att bära N95-mask under lång tid kan orsaka hjärt-lungstress . Långvarig användning av en N95-mask i vardagen kan orsaka olika hjärt-lungstressorer, såsom minskad andning, förhöjd hjärtfrekvens och blodtryck samt ökad energiförbrukning.

Nu finns det ju inte någon medicinsk term som heter hjärt-lungstressorer, utan vad man menar är att i vissa studier visar långvarigt bruk (runt 14 timmar) på små fysiologiska effekter, och det anses inte vara en konsekvens av att masken gör att man andas in luft med mindre syre - utan den väldigt lilla ändringen i syremättnad man ser ( mindre än 1%) - anses då vara resultatet av att många andas mer ytligt och långsammare med masken, vilket leder till mindre luft ner till alveolerna. Men en frisk kropp kompenserar den där lilla förändringen.

Om jag ska gissa lite tror jag att anledningen att hjärtfrekvens ökar är helt enkelt för att andningsarbetet genom en mask är något större, vilket i sin tur kräver mer syre, vilket ger högre hjärtfrekvens, vilket i sin tur ger högre systoliskt blodtryck.

Vad Bakkens höjdmask gett upphov till är ju också andningsresistens - men förmodligen inställd på att ge klart högre andningsarbete för att fullgöra dess syfte.
Senast redigerad av Netherworld 2025-12-25 kl. 20:40.
Citera
2025-12-25, 20:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxellerlax
Som andra redan påpekat så verkar du förneka det uppenbara. Det är helt klart jobbigare att andas med mask. Helt uppenbart inte så vi är skapta att andas och personligt får jag panik av andnöden så en liten ursäkt för vad man utsattes för hade uppskattats.

Men jag har ingen aning vad han dog av. Men tycker det är lustigt man får påstå massa saker som uppenbart är osanna. Och att spekulera i vaccinet är inte så far out. Att förneka att det fanns dåligt med underlag för dom flesta åtgärder mot coronavirus är däremot väldigt far out

Nu har jag dock aldrig förnekat att det skulle vara jobbigare att andas i en mask än utan. 😅 Men det har alltså inte att göra med att masken ger dig mindre syre genom att du andas in 'gammal luft' som personen här påstod. Det är helt andra parametrar som gör att det för många känns jobbigare att andas genom en mask. En av dom är ju också den psykologiska som du nämner (panik av andnöden). Fallen dock som drabbas av panik (riktig sådan) är ju väldigt få - jag tycker det skulle vara konstigt att dela ut ursäkter till dessa.

Menar du genom ett personligt brev från Fohm?
Citera
2025-12-25, 20:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Hur orkar du? Du menar alltså att officiell statistik över döds- och födelsetal i ett av världens mest tillförlitliga länder är riggade för att sälja in en lögn om ett vaccin? Ett vaccin som kom till för att stoppa ett virus som på allvar fick dödssiffrorna att stiga i de länder som drabbades. Jag gissar att den samlade mängden högskolepoäng i din närmaste familj är under 30?

Statistiken är manipulerad. Folk dog i många fall av felbehandlingar som morfin/Midazolam, Remdesivir och ventilatorer snarare än covid-19.

Vaccinerade räknades även felaktigt som ovaccinerade i statistiken i ca 14 dagar efter varje giftspruta.
Citera
2025-12-25, 20:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Varför fortsätter så många av er att yra om vaccinet när vi redan vet att han hittades död med en mask som skulle simulera syrefattiga förhållanden? Det är väl ändå rätt uppenbart hur han har dött?

I Norge riktas i varje fall fokus på masken:

https://www.expressen.se/sport/skidskytte/ilska-i-norge-efter-guttorm-bakkens-dod-kraver-svar/

Vaccinet är med största sannolikhet grundorsaken.

Masken är den utlösande faktorn.
Citera
2025-12-25, 20:58
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Han hade kända hjärtproblem.
Höghöjdsmasken är väl bra men för just honom här blev det en överbelastning och det resulterade i akut hjärtstopp.

Varför fick han komma tillbaka med dåligt hjärta?
Citera
2025-12-25, 21:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Han hade kända hjärtproblem.
Höghöjdsmasken är väl bra men för just honom här blev det en överbelastning och det resulterade i akut hjärtstopp.

Varför fick han komma tillbaka med dåligt hjärta?

Exakt, är man frisk är masken inget problem.

Men när hjärtat är förstört av covid-vaccin är det en annan femma.
Citera
2025-12-25, 21:06
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Exakt, är man frisk är masken inget problem,

Men när hjärtat är förstört av covid-vaccin är det en annan femma.
Jag vet att expressen nämnde 3e vaccin sprutan. Varför? Utan att bli konspiratorisk.
Citera
2025-12-25, 21:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Jag vet att expressen nämnde 3e vaccin sprutan. Varför? Utan att bli konspiratorisk.

Bakken fick problem med hjärtsäcksinflammation efter tredje sprutan och har själv sagt att det berodde på sprutan.
Citera
2025-12-25, 21:12
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Bakken fick problem med hjärtsäcksinflammation efter tredje sprutan och har själv sagt att det berodde på sprutan.
Okej. Jag själv har aldrig tagit covid vaccin. Obehagligt detta.

Men ändå, han hade tidigare hjärtproblem. Hade han fått tävla i tex fotboll med dom kända problemen? Jag vet inte.

EDIT: Förlåt. Läser nu att hjärtproblemen startade pga vaccinet 2022.

Ja det är ju en bieffekt med vaccinet bevisat just hos unga.

RIP
Senast redigerad av Slutaljugnubog 2025-12-25 kl. 21:15.
Citera
2025-12-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu har jag dock aldrig förnekat att det skulle vara jobbigare att andas i en mask än utan. 😅 Men det har alltså inte att göra med att masken ger dig mindre syre genom att du andas in 'gammal luft' som personen här påstod. Det är helt andra parametrar som gör att det för många känns jobbigare att andas genom en mask. En av dom är ju också den psykologiska som du nämner (panik av andnöden). Fallen dock som drabbas av panik (riktig sådan) är ju väldigt få - jag tycker det skulle vara konstigt att dela ut ursäkter till dessa.

Menar du genom ett personligt brev från Fohm?

Jag tänker såklart att jobbigare att andas är synonymt med mindre syre. Du kunde se det på beteende som att pausa masken och låta den hänga på hakan. Byggjobbare gör likadant. Då kan man nu undra vad det fanns för grund att tvinga andra till detta? Eller ska vi kanske börja hänga kvinnor i så kallat häxprocessor igen när något jobbigt händer?

Det behöver inte vara ett personligt brev. Det kan vara en statligt utredning om vad som funkade eller inte. Om dom som kanske misste jobben eller led andra ekonomiska bekymmer pågrund av ovetenskapliga inskränkningar borde såklart kompenseras. Löften om framtida skydd och rättigheter kan också utlovas.

Men då får ni släppa på garden lite. Inte konstigt folk har konspirationsteorier när ni förnekar det mest uppenbara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in