2025-12-25, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Behövs inga hjärtdiagnoser för att du ska dö av syrebrist om du somnar med en mask vars enda syfte är att sänka syrenivån om den råkar sänka syrenivån för lågt. Det faktum att han hittades död med masken på tycker jag säger allt.

Masken sänker inte direkt syrenivån.* "as they do not alter the oxygen concentration of the air taken in." (Wiki) Däremot gör de det trögare att andas. Det ger ett ökat adningsmotstånd. Det i sin tur kan ge: snabb andnöd, tryck över bröstet, panikkänsla, hyperventilation mot motstånd och CO₂ stiger snabbare än syre sjunker. Jag gissar att det känns som när du får syre under en operation. jävligt trögt. Och man får lätt panik.

*Därför ger det inte den effekt man söker. Möjligen stärker det andningsmuskelaturen.

Hur som helst du gör samma fel som antivaxxarna, som bergsäkert säger en sak. Vi måste vänta till obduktionen. Det är bra Italien gör obduktionen. De är mer neutrala i frågan.

PS Det är säkert poloniumförgiftning. GM är svenska landsllaget. Skulle inte några av dem stanna i Alperna. :-))
Citera
2025-12-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Skulle tro att det är liknande denna med luftintag, finns säker många modeller och att alla har luftintag.

https://www.simonhallstrom.se/wp-content/uploads/2016/02/2016-02-10-15.31.04.jpg

Ser väldigt obekväm ut att sova i.

Okej tack, jo inget jag skulle finna någon ro med
Citera
2025-12-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det behöver ju inte vara vaccinet men med tanke på Bakkens historik av vaccinproblem så är det ju lätt att dra slutsatsen att det var just vaccinet. Ja hur ska dom tackla det här? Till en början tror jag dom kommer gå ut med att folk inte ska spekulera och låta familjen sörja ifred.

Otroligt tråkigt, jag såg tävlingen i helgen och kommentatorerna sa att några i norska truppen hade haft sjukdom. Kan Bakken varit en av dom?
Han fick hjärtproblem AV covid vaccin.
Citera
2025-12-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Det är väl inte helt ovanligt. Linn häromveckan. Charlotte Kalla i Finland exempelvis
Har Linn och Kalla haft hjärtproblem?
Citera
2025-12-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Tragiskt hade han hjärtflimmer är det självmord att ta vaccinet. Tippar att vi kommer få fler idrottare som trillar av pinn närmaste åren i biverkningarna av mördarvaccinet..

Efter TREDJE dosen covid vaccin flick han hjörtinflammation.

Fick han hjärtflimmer då han vaccinerades första gången mot covid?

Han burde inte lptits ta eländes vaccinen eller ens fått tävla. De låter honom ta TRE hela covid vaccin sprutor.

Fy fan.
Citera
2025-12-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Kalla fick ju hjärtrusning vid nån tävling kommer jag ihåg men inte hört nått om Linn inte heller Gemini hittar nått.
Citera
2025-12-25, 19:45
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:

https://www.svt.se/sport/skidskytte/hjartrusning-for-linn-gestblom-efter-loppet

https://www.svt.se/sport/langdskidor/charlotte-kalla-om-hjartproblemen-kunde-inte-fatta
Citera
2025-12-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
[b]Absolut. Jag påpekar bara att han hade opererats för hjärtflimmer INNAN han tog vaccinet.

Men detta var efter TREDJE dosen covid vaccin.

Fick han hjärtflimmer då efter första dosen vaccin han tagit innan?

Hans hjärtflimmer började ju då vaccinet kom 2021.
Senast redigerad av Singoallaa 2025-12-25 kl. 20:00.
Citera
2025-12-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
https://www.svt.se/sport/skidskytte/hjartrusning-for-linn-gestblom-efter-loppet

https://www.svt.se/sport/langdskidor/charlotte-kalla-om-hjartproblemen-kunde-inte-fatta
Jaja Gestblom, tänkte på Svahn.
Citera
2025-12-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är tydligt att du uttalar dig helt utan någon kunskap om hur ansiktsmask eller munskydd fungerar.

De minskar inte syrehalten i luften du andas in, och de gör inte att man återandas mängder av “gammal luft”. Maskerna låter syre och koldioxid passerar mycket lätt genom maskmaterialet – själva syftet med masken är bara att stoppa droppar och partiklar. De vetenskapliga studierna som gjorts på både friska och personer med lungsjukdom har mätt blodets syremättnad med pulsoximeter vid maskanvändning – och saturationen förblir normal även efter timmar med mask, inklusive vid fysisk aktivitet. Oavsett så har dessa masker ingenting med Bakkens situation att göra, och heller inte något med en höjdmask att göra.

Som andra redan påpekat så verkar du förneka det uppenbara. Det är helt klart jobbigare att andas med mask. Helt uppenbart inte så vi är skapta att andas och personligt får jag panik av andnöden så en liten ursäkt för vad man utsattes för hade uppskattats.

Men jag har ingen aning vad han dog av. Men tycker det är lustigt man får påstå massa saker som uppenbart är osanna. Och att spekulera i vaccinet är inte så far out. Att förneka att det fanns dåligt med underlag för dom flesta åtgärder mot coronavirus är däremot väldigt far out
Senast redigerad av Braxellerlax 2025-12-25 kl. 20:08.
Citera
2025-12-25, 20:06
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Efter TREDJE dosen covid vaccin flick han hjörtinflammation.

Fick han hjärtflimmer då han vaccinerades första gången mot covid?

Han burde inte lptits ta eländes vaccinen eller ens fått tävla. De låter honom ta TRE hela covid vaccin sprutor.

Fy fan.

Är det vaccinet som dödade honom? Du vet det? Jag fick bestående hjärtproblem och hamnade på intensiven av att träna på elitnivå långt innan kineserna uppfunnit Covid. Förmodligen innan du var en kittling i din pappas pung. Men såna som du är en outsinlig källa till kunskap
Citera
2025-12-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det var intressant. Här norska originalartikeln, där flera relevanta frågor artikuleras och sammanhang
klargörs:

https://www.dagbladet.no/sport/nekter-a-svare/84025914

Vilken värld lever norska dagbladet när de skriver att världen ser dem som ett sportsligt mirakel med en glansbild av landet.

Alla tänker tvärtom att det är ett stort fuskar land med fusk och doping, som Ryssland, som sin specialitet.

Ingen glans inte, utan gytter och skit i så fall.
Senast redigerad av Singoallaa 2025-12-25 kl. 20:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in