2025-12-25, 17:36
Medlem
MrBodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubidub
Sådär säger väl folk varje år här inne. Jag tyckte den var helt okej, finns många kalendrar genom åren som varit ordentliga bottennapp, denna hör inte till dom precis.

+1

Nu har jag bara sett några avsnitt iofs men tycker den verkar bättre än andra år också faktiskt.
Citera
2025-12-25, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busyllama
Jag är fortfarande förundrad över att ingen, inte ens skvaller-expressen och märkligt nog ingen här på FB, har plockat upp den här julbomben. Det slås upp stora rubriker om "kändisdottern" (till Alexandra Rapaport) men absolut ingen märkte att Linda Ulvaeus, dotter till ABBA-Björn och Agnetha, spelade hushållerskan som BB smörade för i avsnitt 9. Råkade få syn på henne i rollistan. Hade absolut noll aning om att hon är utbildad skådis sedan 25-30 år tillbaka enligt Wikipedia. Verkar inte haft någon vidare karriär vilket är minst sagt märkligt med tanke på potentialen som nepobaby. Men skoj "påskägg", tillsammans med pappa Björns 15 sek of julkalender-fame.

Årets kalender hör inte till de bästa, enligt min smak, men det dök ju upp en hel del överraskningar och BB gjorde verkligen sitt jobb och höll kvar tittandet. Man var ju bara tvungen att se vad han skulle mumla fram för något i nästa avsnitt. 😆
Att Pippi Långstrump är frisören då…?
Citera
2025-12-25, 18:42
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Poängen var ju att han till slut fick nog av henne och lämnade, och hon blir ensam och hatad. Du har ju bara beskrivit hälften för att den halvan passar dig?
Ja oj under de sista 5 minutrarna av alla 24 avsnitt fick han nog. Wow du måste vara raketforskare.
Citera
2025-12-25, 18:47
Medlem
Jo då helt okej julkalender. Måste erkänna att jag såg fram emot att få se morgondagens avsnitt från cirka avsnitt 15. Lite seg start men så är det ju alltid.

7/10 lussekatter!
Citera
2025-12-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Att Pippi Långstrump är frisören då…?

Upptäckte du det först nu? 😉
Till och med minstingarna i familjen hade koll på henne, och det skrevs ju massor i tidningarna redan före premiären. Känns som Inger Nilsson fått ett uppsving i karriären på sistone, med jobb i olika tv-serier. Det är hon väl värd.
Men inte ett ljud om Linda Ulvaeus. Nästan så hon känns lite mobbad av pressen? Har aldrig sett något skrivet om henne trots att hon faktiskt är proffs-skådis och dessutom barn till två av Sveriges mest världskända nu levande personer. Men hon kanske är glad för anonymiteten?
Citera
2025-12-25, 19:39
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Har hört rykten om att det inte är några invandrare med i serien. Stämmer detta verkligen?
Citera
2025-12-25, 19:43
Medlem
fourthwifeofharry8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Har hört rykten om att det inte är några invandrare med i serien. Stämmer detta verkligen?

Inte en enda utomeuropeisk alls utöver en adopterad (?) Sydkorean.
Citera
2025-12-25, 20:05
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Det stämmer. En asiatisk kvinna var dock med. Men inga svartmuskiga typer.
Citera
2025-12-25, 20:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Som sagt, en adopterad sydkorean. Fast hon är å andra sidan osympatisk och seriens skurk. En av mammans vänninor har nån slags arabiskt ursprung, men det är ingenting som lyfts fram eller påverkar någonting. I ett av avsnittet var det en neger som var statist och gick förbi på gatan.

Det är faktiskt lite av en milstolpe. SVT har lyckats producera en hel serie utan några inkvoterade invandrare eller några HBTQ-personer.
Citera
2025-12-25, 20:53
Medlem
fourthwifeofharry8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica

Reviderar uttalandet. I sista avsnittet står två kurder eller liknande bakom huvudpersonerna. Så enbart rena statister.
Citera
2025-12-25, 21:23
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Joho... i första avsnittet gick ju en neger förbi i bild när Clint gick in till frisörsalongen. En annan svartmuskig typ kunde man se lite senare, när Vida begav sig till häxbränningsåret.
Citera
2025-12-25, 21:24
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Inte så intressant att diskutera mig. Medhjälparen bryter sig lös till sist. Det tror jag barnen kan tycka är rätt. Men en annan sak du kanske tycker är bra eftersom du kallar dig rasist. Det antyds att Cindy är ond, eftersom hon är släkt med Jakob Andersen. Jag tycker att man ansvarar för sig själv, sin släkt kan man inte rå för.

Hur är rasism relevant gällande Cindys släktskap med Jacob Andersen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in