Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-25, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag vet som sagt inte, såg någon nyligen som hade problem att komma in och fick rådet att "flusha DNS", om jag minns rätt? Vad det nu betyder.
Lätt gjort!
Starta CMD. Där kör du:'
ipconfig /flushdns
ipconfig /displaydns
Citera
2025-12-25, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Är det någon som har blockerat ditt IP så är det möjligtvis Cloudflare. Flashback sysslar inte med IP-banning.

Jag har haft samma problem ibland. Från desktopburken med kabel så blir det tvärstopp men testar jag via wifi med valfri enhet så har det inte varit några problem. För mig har lösningen varit att starta om nätverkskortet så nu har jag ett script som ligger och kollar om Flashback (och andra sidor som kukar ur när FB gör det) svarar och gör den inte det så startar den om nätverkskortet.

Men intressant att det är tvärtom för oss ändå.
Flashbacks brandvägg bannar IP. Jag läste det i en tråd som en tekniker skrev.
Citat:
jag såg en hel del OVPN-ip:n bli blockerade
(FB) Tråden om vpn-tjänsten ovpn.se
Det var ett tag sedan men nyligen skrev admin detta:
Citat:
Eftersom vi inte vet exakt vilka ip-adresser Mullvad VPN använder, så är det svårt för oss att vitlista samtliga adresser. Men de ip-adresser vi har kännedom är alla OK på Flashback. Får vi kännedom om något ip som blivit felaktigt blockerat så plockar vi givetvis bort denna blockering omgående
(FB) VPN blockar Flashback
Alltså bannas IP'n!
Senast redigerad av panimalos 2025-12-25 kl. 09:40.
Citera
2025-12-25, 12:47
Medlem
Citat:
Hade samma problem tidigare, då bytte jag vpn-server och kom in. Så förmodligen använde man min vpn under någon attack så den blev bannad, då det sista jag såg, innan kontakten bröts, var att Flashback hade mer än 198000 besökare, så jag utgår från att den var utsatt för attack. Eller så misstog man mig för att vara en del i attacken. Eller inte tyckte om det jag skrev.

Har du vpn kan du försöka byta server, annars vet jag inte.

Får bahnof som hostar flashback ökade kostnader om flashback överbelastas och att det skulle finnas ett ekonomiskt motiv till överbelastning?
Citera
2025-12-25, 12:51
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Är det någon som har blockerat ditt IP så är det möjligtvis Cloudflare. Flashback sysslar inte med IP-banning.

Vad bra, då ringer du till Cloudflare då och ber dem att ta bort min IP-ban sen eller?

Eller finns det någon moderator här som kan bekräfta om detta brukar släppa efter ett par veckor, utan att jag behöver installera massa extra grejer, som typ TOR och scripts bara för att kunna komma in just nu som vanligt?
Citera
2025-12-25, 12:52
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Det skulle finnas något sätt att få ipleverantörens server att ge en ny ip när man återansluter. Idag får man nästan alltid samma som förut.

Man kan undra hur många fler som är bortkopplade också.

Haha, hade den där tanken häromdan med.
Citera
2025-12-25, 12:54
Medlem
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Jag har samma problem det hjälper inte att flushdns jag tog till TOR då kom jag in, när jag använder fasta linan som nu har jag inga problem, men kör jag trådlöst genom routern så skiter det sig,

För mig är det både fasta linan och mitt wifi som är låst.
Citera
2025-12-25, 12:59
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Men servern som Flashback ligger på, kan blockera hans IP-adress. Har inget med loggning att göra. Är han blockad förhindrar det att han kan ansluta till servern. Jag menar att det var vad som hände mig, då det stod hela tiden att servern jag försökte ansluta till bröt förbindelsen.

Ja precis, folk är dumma som inte tror att de kan se din ip bara för den ej sparas ner.. klart man blir ip bannad. Även så bannar de data från din enhet som endast rensas vid en cache rensning mm
Citera
2025-12-25, 13:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Ja precis, folk är dumma som inte tror att de kan se din ip bara för den ej sparas ner.. klart man blir ip bannad. Även så bannar de data från din enhet som endast rensas vid en cache rensning mm
Fast jag har vpn. Det finns inte heller en direkt koppling mellan användaren och dess ip adress, då just det inte loggas av Flashback.
Citera
2025-12-25, 13:10
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Fast jag har vpn. Det finns inte heller en direkt koppling mellan användaren och dess ip adress, då just det inte loggas av Flashback.

Klart inte men i hettans stund så får kan man få fram en person via ip, se aktiviteter på tiden för ip och knyta ipt till en person. Inget fb kan göra själva såklart men man är inte direkt så anonym när det väl kommer till kritan skulle jag vilja säga. Gäller typ säpo etc. Tar nog endast några minuter för dom att knyta ihop säcken.

Men nu handlar det ju om en ban inget annat
Citera
2025-12-25, 14:14
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
För mig är det både fasta linan och mitt wifi som är låst.
Ja det var lite märkligt, har du provat med TOR?
Citera
2025-12-25, 14:18
Medlem
Citat:
Haha, hade den där tanken häromdan med.
Tidigare fanns det ett sätt att skaka fram ett nytt IP via kommandotolken (i Windows) men jag har inte haft anledning att ta till det på minst tio år. Vet inte heller om det ens finns kvar i nyare versioner av Windows.
Citera
2025-12-25, 16:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag är ip bannad.

Och är jag inte det som du säger, får du knåpa ihop en guide om hur jag får det att fungera på mitt hemnät nu du med. -^
Testa en annan webbläsare. Brave är bra. Bygger på chromes motor men är fri från det mesta skit man får med chrome. Opera funkar också bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in