Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Det jag skrev. Varför säger hon inte att det var uppgjort i förväg att "råkade" släcka ljuset?

Nej, hon sa att hon trodde det skulle släckas efter att det var tänt, men då kom hon plötsligt på att så skulle det nog inte vara och tände igen.

Det var direktsänt.

Siwan var bra som julvärd, men det var nog bara sändningen klockan tre som var direktsänd. Om man ser på de andra inslagen, senare på eftermiddagen och kvällen, och samtidigt har text-TV påslagen, ser man att textningen kommer före hennes prat i rutan. Det tycer ju på att inslagen var förinspelade.

Nåja, det har ju ingen direkt betydelse. Det handlar om att ge julstämning till oss som tittar.
Citera
Idag, 11:11
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Citerar mitt eget inlägg jag gjorde för exakt ett år sedan:

Jag bara konstaterade fakta. Och, ja: Det är en jävla skillnad om någon/några (i detta fall SVT) skulle ge sig in och klippa bort sekvenser i Disneys material jämfört med att de tar emot färdigklippt material från Disney!
Begriper du inte det så begriper du nog inte så mycket annat heller...
Citera
Idag, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Det är väl klart som tusan att man har en aladåbform hemma! Är det bara Carl-Jan, Edward Blom och jag som upprätthåller den Svenska mattraditionen uppe nuförtiden? Skämmes på er
Era okultiverade svin!

Och Edward närmast personifierar aladåben med sin dallrande uppenbarelse. När får vi se honom som julvärd? De flesta har väl numera de femtiotummare som krävs för att han ska få plats.
Citera
Idag, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gone.Rogue
Bästa julvärden någonsin.

Jag såg inte mer än vid ljuständningen, men så himla kul och annorlunda, hon gjorde verkligen sin grej utav det hela, detta med ljuset kommer bland annat bli en händelse som Siw kommer att bli ihågkommen för , precis som Lill Lindfors kommer att bli för det hon gjorde 1985 då hon tappade kjolen i direktsändning utav Eurovision Song Contest .
Citera
Idag, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jag bara konstaterade fakta. Och, ja: Det är en jävla skillnad om någon/några (i detta fall SVT) skulle ge sig in och klippa bort sekvenser i Disneys material jämfört med att de tar emot färdigklippt material från Disney!
Begriper du inte det så begriper du nog inte så mycket annat heller...

OK Bror Duktig.

Vad bra att du påpekade det då. Det som bara sagts hundratusen gånger tidigare.
Citera
Idag, 14:41
Medlem
Abelssuns avatar
Siw har blivit glorifierad bara för att hon var julvärd. Tycker det finns de som gjort det bättre. Lite överdrivet måste jag säga.
Citera
Idag, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Och de små kinesgubbarna med hårpiskor som reser sig upp. Konstigt att de inte är borttagna.
Inte för att det gör mig något.

Känns som riktiga östasiater som bor i sina egna länder inte hade känt sig kränkta över det där utan snarare tyckt att det var kul.

Hade massvis med asiater klagat så hade nog Disney tagit bort även det.
Citera
Idag, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brossan76
Om man ser på de andra inslagen, senare på eftermiddagen och kvällen, och samtidigt har text-TV påslagen, ser man att textningen kommer före hennes prat i rutan. Det tyder ju på att inslagen var förinspelade.
Nej, det tyder bara på att hon följer ett manus. Detta är ganska vanligt i andra program också. Man märker det på att enstaka ord sägs fel i förhållande till texten/manus. Hade det varit inspelat i förväg hade förstås texten och det sagda stämt överens.
Citera
Idag, 18:26
Medlem
Jag tycker att hon var den BÄSTA julvärdinnan! Helt fantastiskt, det lilla jag hann se. Jag hade höga förhoppningar på Marianne Mörk men blev...Besviken(Jag vet inte vad som hände med Marianne? Men måste man komma ihåg alla sina barndomstrauma och bråka om flaggor, när man skall vara en neutral men fantastisk glädjespridare?). Men denna madame var ju proffsig! Hon verkade som klippt och skuren för uppdraget.
Citera
Idag, 18:27
Medlem
Sen vet jag inte vad det spelar för roll om det är direktsänt eller inte? I många fall, som Mariannes... Kanske man kunnat förhindra och förbättra. Men varför är det viktigt att det är direktsänt?
Citera
Idag, 18:34
Medlem
Crime-boy2s avatar
Jag hade hoppats på Lorena Delgado Varas eller Tara Mohammed Saleh. Kanske nästa år?
Citera
Idag, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Jag hade hoppats på Lorena Delgado Varas eller Tara Mohammed Saleh. Kanske nästa år?

Välkommen till granntråden med dina förhoppningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in