Citat:
Vem led? Detta under del av enstaka kurs på universitet. Betyg var mindre viktigt än om man klarade tentan eller inte. Alla som fick höga poäng nog klarade tentorna... Jag har inget minne av betyg alls faktiskt.
Jag tror faktiskt inte det var olagligt att fuska lite på en tenta då. Och det jag menar att jag kunde klarat det... Typ om jag hunnit plugga mer men hade det körigt då. Sen låg mitt resultat utan fusk kanske inte så långt ifrån vad som krävdes för att klara det. Det var ju inte så jag inte gått på föreläsningar eller pluggat alls. Men visst, kanske dumt att fuska och hade jag åkt på det hade inte varit bra direkt...
Nu tycker jag du överdriver. Jag fuskade inte på tentor efter dessa par stycken under en kort period. De jag hade efter klarade jag utan något fusk. Dessutom så bestämde jag mig att inte fuska alls efter universitet. Hade jag varit "avskum" hade jag väl inte brytt mig?
Det tror jag inte jag håller med om. Har alltid varit noga med saker jag sålt på nätet och så, att de funkar etc. Har ställt upp mycket och hjälpt vänner och bekanta. Inte mycket i mitt övriga beteende som rimmar med "opålitlig".
Jag tror faktiskt inte det var olagligt att fuska lite på en tenta då. Och det jag menar att jag kunde klarat det... Typ om jag hunnit plugga mer men hade det körigt då. Sen låg mitt resultat utan fusk kanske inte så långt ifrån vad som krävdes för att klara det. Det var ju inte så jag inte gått på föreläsningar eller pluggat alls. Men visst, kanske dumt att fuska och hade jag åkt på det hade inte varit bra direkt...
Nu tycker jag du överdriver. Jag fuskade inte på tentor efter dessa par stycken under en kort period. De jag hade efter klarade jag utan något fusk. Dessutom så bestämde jag mig att inte fuska alls efter universitet. Hade jag varit "avskum" hade jag väl inte brytt mig?
Det tror jag inte jag håller med om. Har alltid varit noga med saker jag sålt på nätet och så, att de funkar etc. Har ställt upp mycket och hjälpt vänner och bekanta. Inte mycket i mitt övriga beteende som rimmar med "opålitlig".
Du får betyg efter hur du presterar och den kunskapsnivå du nått för ett ämne.
Om alla började fuska blir betyg och statestik missvisande.
Vad kan det leda till?
Varför hann du inte plugga?
Jag pluggade heller aldrig. Ibland lite tragglande med glosor.
Oftast blev det en "snabb-scanning” innan jag gick in i salen.. om det inte bara fastnat tack vare en intressant lärare och ämne.
Nu är jag förvisso sär i hjärnan så den vanliga studiemetoden funkar inte för mig.
Men jag skulle trots det aldrig fuska. Jag fortsatte att kämpa på i uppförsbacke.
Och tro mig, jag led under större delen av skoltiden, på alla sätt och vis.
Att göra saker “korrekt" för syns skull visar inte på att man är pålitlig.
När ingen ser eller kan döma dig, det är då man kan skilja på opålitlig och pålitlig.