Citat:
Ursprungligen postat av
gfys
Att du inte “hunnit” plugga mer är ditt egna fel.
Ingen annan ska behöva lida för att du fuskar (dina klasskompisar).
Vem led? Detta under del av enstaka kurs på universitet. Betyg var mindre viktigt än om man klarade tentan eller inte. Alla som fick höga poäng nog klarade tentorna... Jag har inget minne av betyg alls faktiskt.
Citat:
Att säga att du “faktiskt kanske kunnat klara det utan fusk” visar bara att du är en person som sätter dig själv över andra och lagen.
Jag tror faktiskt inte det var olagligt att fuska lite på en tenta då. Och det jag menar att jag kunde klarat det... Typ om jag hunnit plugga mer men hade det körigt då. Sen låg mitt resultat utan fusk kanske inte så långt ifrån vad som krävdes för att klara det. Det var ju inte så jag inte gått på föreläsningar eller pluggat alls. Men visst, kanske dumt att fuska och hade jag åkt på det hade inte varit bra direkt...
Citat:
"Rules don’t apply on me”
Onödigt, vidrigt, respektlöst.
Du är avskum helt enkelt.
Nu tycker jag du överdriver. Jag fuskade inte på tentor efter dessa par stycken under en kort period. De jag hade efter klarade jag utan något fusk. Dessutom så bestämde jag mig att inte fuska alls efter universitet. Hade jag varit "avskum" hade jag väl inte brytt mig?
Citat:
Om du fuskade som barn för att du varken visste eller förstod bättre skulle jag ha en lite mer förståelse.
Din hjärna var trots allt inte färdigutvecklad.
Men att fortsätta med sådana beteende i vuxen ålder gör dig bara opålitlig.
Det tror jag inte jag håller med om. Har alltid varit noga med saker jag sålt på nätet och så, att de funkar etc. Har ställt upp mycket och hjälpt vänner och bekanta. Inte mycket i mitt övriga beteende som rimmar med "opålitlig".
Kan också nämna fast jag inte direkt har något emot dig trots jag tycker du överdriver med dina slutsatser... Att dina inlägg i övrigt är ganska tråkiga. Det handlar mest om relationer och annat jag inte ser som oerhört intressant. Visst kan jag väl diskutera sånt ibland, men är i den yttersta periferin för vad jag är intresserad av. Jag ser hellre den stora bilden, även när det gäller relationer mellan män och kvinnor och liknande. Kanske lite OT men det var den uppfattningen jag fick...
Menar inte att vara taskig men just relationer, par och sånt anser jag tråkigt att diskutera. Fast jag respekterar såklart att andra tycker olika...