2025-12-24, 16:24
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du har alltså inga andra argument än "alla som inte håller med mig är pedofiler".

Mina argument är redan presenterade långt bak i tråden ditt patetiska lilla peddo
Citera
2025-12-24, 16:27
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Hon är ett barn, barn saknar konsekvenstänk, spärrar och allt möjligt för att ta genomtänkta och bra beslut, det är ingen specifik åsikt just jag har, denna åsikt har alla vuxna människor som någonsin varit i närheten av barn och tonåringar, åldersgränser finns av en anledning och att en 40 årig man skeppar över en 15 år gammal flicka för sex är sjukt, galet och måste stävjas!

Ja och åldersgränsen för sex har varit just 15 i alla år utan att det har varit några problem. Till och med rätten skriver att det inte finns något som tyder på att hon har deltagit mot sin vilja. Tjejen säger att hon var med på det och att de ser sig som ett par. Enda skälet till att han straffas är för att rätten ser det som något omoraliskt, men vi behöver inte fler morallagar i Sverige, snarare färre.
Citera
2025-12-24, 16:28
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCoyle
Jag lider av åldersdiskriminering helt klart, tycker att en 40 åring bör hålla sig ifrån en 15åring, men vad vet jag det kanske är äkta kärlek?.

Finns en annan tråd om en 14åring som sålt sex (på sugerdating sajt) äldsta köparen var 75, urk säger jag (bör tilläggas att det inte framgår om han visste om åldern på tjejen, min inställning är dock att alla köparna ska lagföras).

Eller är det någon som tycker att 61 år i skillnad mellan sex parter är nemas problemas, jag är väl gammalmodig.
God jul

Vad hände med "min kropp, mitt val", som mången feminister och deras "white knights" så ofta refererar till? Skall inte flickan få knulla med vem hon vill - det var ju helt frivilligt enligt henne själv...
Citera
2025-12-24, 16:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Mina argument är redan presenterade långt bak i tråden ditt patetiska lilla peddo

Nej du har inte kommit med några andra argument än "Jag tycker det är fel/äckligt/omoraliskt och alla som inte tycker likadant är pedofiler".
Citera
2025-12-24, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad hände med "min kropp, mitt val", som mången feminister och deras "white knights" så ofta refererar till? Skall inte flickan få knulla med vem hon vill - det var ju helt frivilligt enligt henne själv...

Tja någonstans bör vi väl sätta gränser (anser jag), eller vad tycker du? vill du att det ska vara fritt kanske?, hur unga tjejer är du intresserade av?, 15,14,13,12,11,10,9 yngre kanske?.
Har du några sådan gränser själv?. ha det gott nu.
Citera
2025-12-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej du har inte kommit med några andra argument än "Jag tycker det är fel/äckligt/omoraliskt och alla som inte tycker likadant är pedofiler".

Kan tänka mig att mången av dessa "white knights" anser att det vore okey för 15-åringar och kanske yngre, att få beviljat könskorrigering...
Citera
2025-12-24, 16:42
Medlem
Citat:
Tja någonstans bör vi väl sätta gränser (anser jag), eller vad tycker du? vill du att det ska vara fritt kanske?, hur unga tjejer är du intresserade av?, 15,14,13,12,11,10,9 yngre kanske?.
Har du några sådan gränser själv?. ha det gott nu.

Ja, mina gränser går vid fantasier och att flickan skall vara välutvecklad och inte pre-pubertal i utseendet. Man skall se att det är en ungdom, så runt 15 och uppåt. Har heller inget emot sexiga 50-åringar, bara så detta är sagt. Varför skall det finnas en gräns för vem dessa flickor vill knulla? Kan du förklara detta? Om det är helt frivilligt och utan tvång och/eller beroendeställning... Vad har åldern på tjejernas sexpartner för bäring, förutom de moraliska?
Citera
2025-12-24, 16:44
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Någon som verkligen INTE skulle trycka på detta "barn" - man, eller kvinna? 17 år här...

https://www.google.com/search?q=aliz%C3%A9e+l%C3%A5tar&sca_esv=17c3e5427e 348375&sxsrf=AE3TifOpiqpkHH1NYYuqf0DQGwJ20jbd4A%3A 1766585379022&ei=I_RLafOTAbfEwPAPpoe7-AU&oq=ailezee&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiB2FpbGV6ZW UqAggFMgoQABiwAxjWBBhHMgoQABiwAxjWBBhHMgoQABiwAxjW BBhHMgoQABiwAx jWBBhHMgoQABiwAxjWBBhHMgoQABiwAxjWBBhHMgoQABiwAxjW BBhHMgoQABiwAxjWBBhHSIQ1UABYAHABeACQAQCYAUigAUiqAQ ExuAEByAEAmAIBoAIFmAMAiAYBkAYIkgcBMaAHuQSyBwC4BwDC BwMyLTHIBwSACAA&sclient=gws-wiz-serp#fpstate=ive&vld=cid:ffd6110c,vid:xDDpNaQxn6E, st:0

Som "jämförelse", för att se vad vi i mången fall pratar om - tjejer kan vara riktigt fräscha och utvecklade i ung ålder...

Jag hade fan inte gjort det.
Hon är vacker ja, men man ser att det där är en gymnasieungdom.

Som sagt: Sentinel Island i ett år.

Men i civiliserade länder i fredstid, nej för i helvoede.
Citera
2025-12-24, 16:46
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

Det där ”argumentet” har varit jävligt Tunnt i årtionden redan.
Citera
2025-12-24, 16:52
Medlem
Citat:
Varför skall det finnas en gräns för vem dessa flickor vill knulla? Kan du förklara detta? Om det är helt frivilligt och utan tvång och/eller beroendeställning... Vad har åldern på tjejernas sexpartner för bäring, förutom de moraliska?
Får fundera på det, kanske har jag helt fel men om jag förstår dig rätt, från 15 ska en kvinna/pojke kunna välja helt fritt utan att samhället ska lägga sig i, vad tycker du om en 15 åring tjej 80 årig man, vänder på det 15 årig pojke, 80 årig kvinna, får det mig att tänka om? dig att tänka om?, könsrollerna är ombytta, well får fundera på det men spontant tycker jag det är olämpligt,
Utan tvång beroendeställning, man bör nog titta på detta, men millimeter rättvisa kan vara kostsamt, finns det män/kvinnor som utnyttjar barn/ungdomar? det vet vi att det finns så samhället bör lagstifta om detta.
Ha en bra kväll nu.
Senast redigerad av EddieCoyle 2025-12-24 kl. 16:55.
Citera
2025-12-24, 16:56
Medlem
Citat:
Får fundera på det, kanske har jag helt fel men om jag förstår dig rätt, från 15 ska en kvinna/pojke kunna välja helt fritt utan att samhället ska lägga sig i, vad tycker du om en 15 åring tjej 80 årig man, vänder på det 15 årig pojke, 80 årig kvinna, får det mig att tänka om?, könsrollerna är ombytta, well får fundera på det men spontant tycker jag det är olämpligt,
Utan tvång beroendeställning, man bör nog titta på detta, men millimeter rättvisa kan vara kostsamt, finns det män/kvinnor som utnyttjar barn/ungdomar? det vet vi att det finns så samhället bör lagstifta om detta.
Ha en bra kväll nu.

Jaja, inte lätt fråga detta så fundera på du, det är för fasiken julafton, men jag skall jobba natt så har tid.

God jul på dig!
Citera
2025-12-24, 16:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Lagen är väldigt tydlig. I vilka situationer man inte får ha sex med en 15-17 åring:

1. Man får inte utnyttja att en 15-17 åring är i beroendeställning till en.

Och det har denna 40 åringen gjort, hon är i främmande land, har inte ens kunnat betala tågbiljetter hit. Kan förmodligen inte svenska eller våra lagar. Hon har stuckit från sitt hem där hon blir utsatt för våld och hot. 40 åringen skulle ha skyddat henne. Inte legat med henne.

2. Utnyttja en 15-17 sexuellt pga dennas psykiska ohälsa, missbruk eller ekonomiska svårigheter.

Här kan man nog gissa sig till att det både förelåg psykisk ohälsa och ekonomiska svårigheter för 15 åringen... utifrån hennes hemsituation med misshandel och att hon behövde hjälp att betala tågbiljetten.

3. Man får inte betala en 15-17 åring för sex. Alltså, inte på något sätt alls. Inte med pengar, inte med vajp, inte med väskor, inte med smycken, inte med smink, inte med alkohol etc.

40 åringen lär ju ha stått för både mat och förnödenheter till 15 åringen. Vilket går in under att han utnyttjar hennes beroendeställning till honom för att få ha sex med henne. Men maten etc. Blir ju i förlängningen en slags betalning.

Nej. Lagen är inte luddig. Men är man osäker så är det ju bäst att låta bli sex med de under 18 år om man själv är över 18 år.

40 åringen lär ju ha stått för mat & förnödenheter. Bara nånting du antar, hon verkar inte alls vara inom beroende ställning till honom. Du som säger att inte men tänder på tjejer runda 18, hur kommer det sig att såna här fall hela tiden upprepas? Kanske är det så att det faktiskt finns en attraktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in