2025-12-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nej, normalt funtade 40 åringar springer inte och jagar flickor de är gamla nog att vara pappa till.

Nu resonerar vi logiskt här och inte utifrån dina känslor och moraliska värderingar.
Citera
2025-12-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Du kan ju inte se skillnaden mellan ett barn och en vuxen kvinna öht, och hade stått först i kön för att trycka en 10åring om lagen sagt att det var tillåtet.

En kvinna anses vara biologiskt vuxen vid 15 års ålder. Att du sen har en annan syn på det får stå för dig.
Citera
2025-12-24, 12:39
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
En kvinna anses vara biologiskt vuxen vid 15 års ålder. Att du sen har en annan syn på det får stå för dig.

Helt fel. "Könsmogen" är inte "biologiskt vuxen".
Citera
2025-12-24, 13:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Handlar ju om att ni bägge bryr er mer om vad som är omoraliskt än vad som är olagligt. Feministiska avarter och värdekonservatism har ju en del beröringspunkter där. Skadades någon av handlandet? Nej. Ansåg sig någon ha kränkts? Nej. Tyder något alls på att handlandet ej var frivilligt? Nej. Strider handlandet om dagens sexualmoral? Japp! Och därför ska han dömas.

Nu kanske jag har missuppfattat något, men ditt inlägg är ju snarare ett argument för att han inte skall dömas.
Det är brott mot LAGAR som man döms för.
Citera
2025-12-24, 13:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Du kan ju inte se skillnaden mellan ett barn och en vuxen kvinna öht, och hade stått först i kön för att trycka en 10åring om lagen sagt att det var tillåtet.

Det är stor jävla skillnad på en 10-åring och en 15-åring. Ingen har sagt att en 15-åring är vuxen, men den är inte ett barn heller mer än rent juridiskt. 15-åringar får köpa energidryck, gå på barnförbjudna filmer på bio utan vuxet sällskap, köra moppe, straffas för brott etc.

Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Det är ett barn som lämnat sitt hemland och åkt till en 40 årig man i Sverige och inlett en sexuell relation, antagligen med grooming och övertalning med i bilden, det är inte okej för 40 åringar att jaga barnfitta internationellt.

Övertalandet var det ju hon som stod för. Uppenbarligen anser hon sig inte själv vara ett offer. Så vem är du att säga att hon är det?
Citera
2025-12-24, 13:13
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är stor jävla skillnad på en 10-åring och en 15-åring. Ingen har sagt att en 15-åring är vuxen, men den är inte ett barn heller mer än rent juridiskt. 15-åringar får köpa energidryck, gå på barnförbjudna filmer på bio utan vuxet sällskap, köra moppe, straffas för brott etc.

Det är ett barn, fysiskt likväl som mentalt. Enbart du och resten av pedofilerna som försöker intala er något annat.
Citera
2025-12-24, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nu kanske jag har missuppfattat något, men ditt inlägg är ju snarare ett argument för att han inte skall dömas.
Det är brott mot LAGAR som man döms för.

Mitt argument är att lagrummet inte finns. Lagtexten lyder: "gärningsmannen förmår personen att delta genom att allvarligt missbruka att personen står i beroendeställning till gärningsmannen". Här handlar det ju varken om någon "beroendeställning" eller "allvarligt missbruk".
Citera
2025-12-24, 14:03
Medlem
UniktAnvNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito

Övertalandet var det ju hon som stod för. Uppenbarligen anser hon sig inte själv vara ett offer. Så vem är du att säga att hon är det?

Hon är ett barn, barn saknar konsekvenstänk, spärrar och allt möjligt för att ta genomtänkta och bra beslut, det är ingen specifik åsikt just jag har, denna åsikt har alla vuxna människor som någonsin varit i närheten av barn och tonåringar, åldersgränser finns av en anledning och att en 40 årig man skeppar över en 15 år gammal flicka för sex är sjukt, galet och måste stävjas!
Citera
2025-12-24, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Någon som verkligen INTE skulle trycka på detta "barn" - man, eller kvinna? 17 år här...

https://www.google.com/search?q=aliz%C3%A9e+l%C3%A5tar&sca_esv=17c3e5427e 348375&sxsrf=AE3TifOpiqpkHH1NYYuqf0DQGwJ20jbd4A%3A 1766585379022&ei=I_RLafOTAbfEwPAPpoe7-AU&oq=ailezee&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiB2FpbGV6ZW UqAggFMgoQABiwAxjWBBhHMgoQABiwAxjWBBhHMgoQABiwAxjW BBhHMgoQABiwAx jWBBhHMgoQABiwAxjWBBhHMgoQABiwAxjWBBhHMgoQABiwAxjW BBhHMgoQABiwAxjWBBhHSIQ1UABYAHABeACQAQCYAUigAUiqAQ ExuAEByAEAmAIBoAIFmAMAiAYBkAYIkgcBMaAHuQSyBwC4BwDC BwMyLTHIBwSACAA&sclient=gws-wiz-serp#fpstate=ive&vld=cid:ffd6110c,vid:xDDpNaQxn6E, st:0

Som "jämförelse", för att se vad vi i mången fall pratar om - tjejer kan vara riktigt fräscha och utvecklade i ung ålder...

Sluta ljug nu, Alizee var inte 17år utan hon var 19år där år 2003 då hon är född 84. Bättre du visar när hon gjorde låten Lolita där var hon 16 år. Ska inte förneka att hon är riktigt fin där också men som tur är så är hon och jag nästan lika gamla
Citera
2025-12-24, 16:08
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Sluta ljug nu, Alizee var inte 17år utan hon var 19år där år 2003 då hon är född 84. Bättre du visar när hon gjorde låten Lolita där var hon 16 år. Ska inte förneka att hon är riktigt fin där också men som tur är så är hon och jag nästan lika gamla

Då har jag missat något - fråntar inte faktum... Edit; hon var 18 år då...

Denna menar du - ja, riktigt sexig i såpass ung ålder. Konstigt att fransmännen tycker det är okey att klart äldre män dansar runt henne i denna ålder, men inte många svenskar? Vad gör fransmännen så "pedofila"?

https://www.google.com/search?q=lolita+alizee&sca_esv=49d481c5a8cd6c1b&sx srf=AE3TifPu3UEl5Nz0tuL87Khz_uCVvBV69g%3A176658816 4428&ei=BP9LadbtGdCbwPAPw7rR-Qg&gs_ssp=eJzj4tFP1zcsNjAtqsyrMDFg9OLNyc_JLElUSMzJ rEpNBQCG-wmR&oq=Lolita+al&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiCUxvbGl 0YSBhbCoCCAIyBRAAGIAEMgUQABiABDIFEC4YgAQyBRAAGIAEM gYQABgWGB4yBhAAGB YYHjIGEAAYFhgeMgYQABgWGB4yBhAAGBYYHjIGEAAYFhgeSIk3 UL8JWIUfcAF4AJABAJgBSqAB2AGqAQEzuAEByAEA-AEBmAIEoA LvAcICCRAAGLADGAcYHsICDRAAGIAEGLADGEMYigXCAggQABiA BBiwA8ICChAuGIAEGEMYigXCAgoQABiABBhDGIoFmAMAiAYBkA YMkgcBNKAHwCayBwEzuAfpAcIHAzItNMgHEoAIAA&sclient=g ws-wiz-serp#fpstate=ive&vld=cid:6dc399bc,vid:QpbHdIrtpNo, st:0

Vi har ingen aning om hur flickan som reste från Tyskland ser ut - hon kan se prepubertal ut, vilket jag betvivlar, eller äldre ut än sin kronologiska ålder.

Även om det är mannen som skulle sagt nej till ev. inviter från flickan så kan det vara så att det var flickan som utnyttjade tillfället för att hon var kåt, eller önskade att fortsätta bo hos mannen. Det jag inte förstår är varför mannens ålder skulle ha så stor betydelse i fallet - en 25-30-åring hade kunnat utnyttja henne på likadant vis, men då hade många inte ansett detta vara så farligt. Åldersdiskriminering, månne? :-)
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-12-24 kl. 16:12.
Citera
2025-12-24, 16:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är ett barn, fysiskt likväl som mentalt. Enbart du och resten av pedofilerna som försöker intala er något annat.

Du har alltså inga andra argument än "alla som inte håller med mig är pedofiler".
Citera
2025-12-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det jag inte förstår är varför mannens ålder skulle ha så stor betydelse i fallet - en 25-30-åring hade kunnat utnyttja henne på likadant vis, men då hade många inte ansett detta vara så farligt. Åldersdiskriminering, månne? :-)
Jag lider av åldersdiskriminering helt klart, tycker att en 40 åring bör hålla sig ifrån en 15åring, men vad vet jag det kanske är äkta kärlek?.

Finns en annan tråd om en 14åring som sålt sex (på sugerdating sajt) äldsta köparen var 75, urk säger jag (bör tilläggas att det inte framgår om han visste om åldern på tjejen, min inställning är dock att alla köparna ska lagföras).

Eller är det någon som tycker att 61 år i skillnad mellan sex parter är nemas problemas, jag är väl gammalmodig.
God jul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in