Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Helt korrekt att det handlar om fertilitetssignaler. Det har forskats en hel del på den saken och det visar sig att män tycker att kvinnor blir mindre sexuellt attraktiva från 28 års ålder. Gissa vid vilken ålder kvinnors fertilitet börjar sjunka? Att män är sexuellt dragna till utvecklade tonårsflickor är inte det minsta konstigt. Jag hade själv några 15-åriga flickvänner när jag var 17-18 år. De var fullt sexuellt utvecklade.
Fullt sexuell utveckling innebär full biologisk, hormonell och fysisk mognad, vilket sker från 12 års ålder.
Utifrån hur du resonerar runt detta begrepp är det uppenbart att du antingen inte vet vad du talar med eller så är du hebefil.
Jag talar inte om sexuell mognad utan den utveckling som gör att det går att särskilja ett barn och en tonåring från en vuxen och det är det som avgör vad som kommer ur deras käftar.
Citat:
Vad menar du med att den biologiska klockan inte existerar? Alla kvinnor som genomgått puberteten kommer också att genomgå klimakteriet. Under sin livstid har en kvinna ca 500 chanser att bli gravid. En chans per ägglossning. (Då har jag räknat med åren innan hon är byxmyndig också.)
Du känner alltså inte ens till begreppet biologisk klockas innebörd. Det innebär att okunnigt folk menar att en kvinnas barnlängtan är biologiskt styrd.
Citat:
Hur vet du att flickan inte var mogen för sin ålder? För allt vi vet så kanske hon har C-kupa och ett höftparti som en brasilianska?
Att vara mogen för sin ålder är inte att vara mogen och när det gäller mentalt så finns det knappt mogna 18-åringar.