Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-16, 16:05
Medlem
CuckoosNests avatar
ingen som vill skicka ett pm med adress?
hade varit uppskattat.

Mvh
Murphy
Citera
2025-12-16, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
ingen som vill skicka ett pm med adress?
hade varit uppskattat.

Mvh
Murphy
Adress till vad?
Citera
2025-12-18, 23:38
Medlem
jontepsgs avatar
Satan så trött jag blir på dåliga säljare och i princip är det alltid dom som låtsas vara börsnoterade. Dom utlovar mycket men håller inte vad som sägs och enda sättet att varna andra köpare är att behöva släppa pengarna och ge en recension, oavsett hur säljaren har betett sig. FS m.m. behöver komma på ett sätt för användare att kunna se anledningen till att andra köpare har startar dispyter.. eller något vettigare sätt än dom ynka % som visas.
Senast redigerad av jontepsg 2025-12-18 kl. 23:41.
Citera
2025-12-21, 10:19
Medlem
Vilka krypteringsappar använder ni för att avkryptera pgp-meddelanden?

Vilka är bäst och Vilka är enklast?
Citera
2025-12-21, 10:56
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duaneallman

Då det används samma krypteringsmetod så är inte någon bättre eller sämre. När det kommer till enkelhet så brukar dom flesta slå ett slag för kleopatra. Själv tyckte jag kleopatra var omständligt med för mycket funktioner till ändamålet. Så jag använde gpg4win tror jag det hette när det begav sig för massa år sedan. Extremt simpelt och litet program. Om det är för mobil du undrar över får någon annan svara på det. Körde bara dator.
Citera
2025-12-22, 18:36
Medlem
Hur gör alla som bor på landet när DD inte är möjligt? Var länge sedan jag handlade något så är nyfiken på hur det funkar nu.

Jag ser i tråden att folk pratar om spårbart, är inte det väldigt inkriminerande om det blir beslaget?
Är det ens värt att beställa om man inte kan ta DD?
Citera
2025-12-24, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKanyl
Hur gör alla som bor på landet när DD inte är möjligt? Var länge sedan jag handlade något så är nyfiken på hur det funkar nu.

Jag ser i tråden att folk pratar om spårbart, är inte det väldigt inkriminerande om det blir beslaget?
Skaffa en postbox. Brukar finnas hos div. Småkiosker. Så beställer du dina saker dit.
Inte riskfritt men ändå säkrare än att beställa i ditt namn till din egen adress.
Dock så ska man inte överdriva riskerna med att åka fast. Jag har beställt ungefär 8-10 ggr/ år i ca 10 år. En gång har jag råkat ut för att det jag beställt inte kommit fram. Hörde inget från polisen då så förmodligen var det en säljare/ packare som blåste mig.
Citera
2025-12-25, 13:09
Medlem
Porrconny74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duaneallman

Köpte IPGmail i App Store för iOS, rekommenderar!
Citera
2025-12-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKanyl

Man ska definitivt inte sticka under stolen med att det är väldigt riskabelt att beställa hem till sig själv. Har själv inte beställt på över 1,5 år men anledningen till det är att polisen en natt viftade med en ficklampa utanför mitt fönster.
Jag var inte ens en person som beställde ofta eller stora mängder för den delen. Som tur är så hade jag inte tagit något på ett tag vilket gjorde kissprovet en lättnad att göra. Kunde ju som alla andra också neka till allt som slutade i att utredningen lades ner någon vecka senare
Citera
2025-12-26, 04:07
Medlem
Supernöjd med cstharis
Lätt använda och många seriösa vendors.
Har beställt många DD's som aldrig varit svåra att hitta
Citera
2025-12-26, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockibol
Man ska definitivt inte sticka under stolen med att det är väldigt riskabelt att beställa hem till sig själv. Har själv inte beställt på över 1,5 år men anledningen till det är att polisen en natt viftade med en ficklampa utanför mitt fönster.
Jag var inte ens en person som beställde ofta eller stora mängder för den delen. Som tur är så hade jag inte tagit något på ett tag vilket gjorde kissprovet en lättnad att göra. Kunde ju som alla andra också neka till allt som slutade i att utredningen lades ner någon vecka senare

Hur lång tid efter beställningen fick du hembesök och vad hade du köpt? Berätta gärna mer om händelsen
Citera
2025-12-26, 18:09
Medlem
FS ligger nere?
Försökt komma in dom senaste timmarna. Trist när man nyss skickade över en del pengar och väntar på DD...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in