Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Vad som är biologi och var gränsen går är i sådana här diskussioner lika kraftigt överdriven och felaktig som påståendet om att kvinnor har en biologisk klocka. Den biologiska klockan existerar inte, driften handlar om sex, inte barn. Mäns biologiska dragning handlar om fertilitetssignaler men att det skulle handla om tonåringar är fel. De fertilitetsmarkörer som forskarna lyfter fram handlar om kvinnliga former som tydligt utvecklade bröst, rumpa och runda höfter. Många av männen som gillar tonåringar går igång på det motsatta dvs det underutvecklade.
De flesta män går visuellt igång på unga kvinnor (utvecklade med tydliga fertilitetsmarkörer) och då menar jag runt 18-20 och uppåt. Det saknas däremot inte män som däremot anser att allt under 20 är otänkbart, och då pga blandningen kropp och knopp. Det är givetvis intressant att männen som faktiskt går igång på tonåringar så tydligt och envist vill ha det till att det är "normen" bland män.
Helt korrekt att det handlar om fertilitetssignaler. Det har forskats en hel del på den saken och det visar sig att män tycker att kvinnor blir mindre sexuellt attraktiva från 28 års ålder. Gissa vid vilken ålder kvinnors fertilitet börjar sjunka? Att män är sexuellt dragna till utvecklade tonårsflickor är inte det minsta konstigt. Jag hade själv några 15-åriga flickvänner när jag var 17-18 år. De var fullt sexuellt utvecklade.
Vad menar du med att den biologiska klockan inte existerar? Alla kvinnor som genomgått puberteten kommer också att genomgå klimakteriet. Under sin livstid har en kvinna ca 500 chanser att bli gravid. En chans per ägglossning. (Då har jag räknat med åren innan hon är byxmyndig också.)
Citat:
Ursprungligen postat av
arlagatan
Tycker domen är bra. Det är väl helt rimligt att det räknas som sexuellt utnyttjande när en 40 åring sätter på en 15 åring eftersom det räknas som våldtäkt om en 18 åring sätter på en 14 åring.
Barn är man till 18. Inte bara till 15 årsdagen. Flickan var knappast mogen för sin ålder heller.
Hur vet du att flickan inte var mogen för sin ålder? För allt vi vet så kanske hon har C-kupa och ett höftparti som en brasilianska?