Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Man kan alltid missbruka välfärdssystem, försäkringar och andra förmåner. Det är sådana som du som gör att de försvinner. Du tar det som inte var ämnat åt dig och gör då så att någon annan som skulle överlevt vid behov blir utan. Systemet är bärande för dem som verkligen behöver det men du är tärande och göder bara dig själv utan rätt till det. Du är kriminell.
Nej du missuppfattar, om jag klara av hela biten, dvs även hyr en grävare jag själv gräver grunden, sedan har gamlingarna på NCC lärt mig o gjuta grunden helt ensam, dvs man får 40-50 års erfarenhet serverat, kan använda det privat. sedan bygga den roliga biten o förhandla priser, räkna ihop allt gå in till olika byggvaruhus , tjena jag ska handla för drygt 1 miljon, jag vill ha pris på allt, vem tror du inte ger en grymma rabatter direkt.
A-kassa är inte uppbundet till o bara gå o rulla tummar, man kan göra något kreativt medans man är arbetslös.
Detta hände just när jag byggde mitt andra hus i Uppsala, arbetsfömedlaren hade fått nys vad jag pyssla med, helt plötsligt ringer han upp mig, jag har jobb åt dig, jaså berätta jag, vilka, du får tre o välja mellan, berätta detta till min polare som även han var arbetslös. har du fått tre jobb av arbetsförmedlingen du måste söka? han nej jag har inte fått något,
Dvs någon hade tippsat arbetsförmedlingen vad jag pyssla med, denna arbetsfömedlaren tog det allvarligt, jag blev tvungen o ta ett av dessa jobb han skicka till mig, på så sätt byggdes huest enbart på halva tiden med a-kassa fat jag hade kalkylera på hela tiden skulle byggas på a-kassa.
När jag tänker på det förstår jag jantelagen trätt i kraft för ma fick vetskap vad jag gjorde med a-kassan.