Sedan kan jag hålla med om att det finns för många bidrag i Sverige, samt att lönerna oftast är för höga och skulle i många fall kunna sänkas ordentligt.
Lönerna är för höga? Tänker du ens innan du skriver något din tomte?
Sedan kan jag hålla med om att det finns för många bidrag i Sverige, samt att lönerna oftast är för höga och skulle i många fall kunna sänkas ordentligt.
Jag frågade mina föräldrar när jag var runt 13. Det var tidigt 90 tal och om jag minns korrekt så sa dom att det var en del jobb men till slut skrev dom på några papper så var det klart.
obekvämma skulle jag nog säga. det är obekvämt att inte kunna få jobb. vardagen blir därför mörk. framtidsvisionerna finns ej. pengarna är dåliga nu och i framtiden. det finns inget socialt liv. man kan inte köpa grejer eller göra resor. så bekvämt bör det nog ej vara. och korkade personer har ju ändå samhall. så förstår inte vad som ska diskuteras eftersom arbetslöshet aldrig är något bekvämt för dem flesta. 60-70% vill nog tillbaka till jobb snabbast möjligt men kan inte få det pga av den tröga svenska marknaden och den svenska modellen just nu. ett land som väller av invandring dessutom... just nu. inga har utvisats och inga kommer att återvända hem i närliggande tid och flera år framöver.
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-12-23 kl. 11:56.
Det finns säkert båda sorter. Latmaskar + de som helt enkelt inte vill + de som utnyttjar våra välfärdssystem.
Jag har varit långtidsarbetslös i perioder. Men då har det varit för jag helt enkelt inte haft lust att jobba. Jag har kapital som kommer in på sidan, så ekonomin är aldrig något jag behövt bekymra mig över. Har mer eller mindre levt så de senaste 20 åren att jag jobbar i några år, sen är jag ledig något år.
Det passar mig finfint. Livet går inte ut på att jobba (om det inte är något man brinner för, då kan det absolut göra det). Plus att jag personligen avskyr chefer och att bli toppriden. Så hamnar jag på ett ställe med en hemsk chef då säger jag hellre upp mig.
Jag borde egentligen starta eget. Det tror jag vore mitt enda sätt att ha en konstant syssla som fungerar i längden. Men det har liksom aldrig blivit av att jag gjort slag i det. Vem vet. Kanske ska jag göra något åt det..