2025-12-16, 09:30
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Sett många trådar där kvinnor skriver att mannen ville ofta i början. Efter ett tag så är det hon som vill oftare än sin tråkiga man. Hon börjar fantisera om att träffa riktiga män.

Man kanske inte ska bygga sin världsbild på "trådar", men det du beskriver förekommer säkert.
Jag har själv varit i ett förhållande där jag slutade vilja, för att tjejen jag var med hela tiden nojade om huruvida vi "gjorde det tillräckligt", och hon vill mest ha sex som någon sorts ångestdämpare. När vi väl gjorde det, så handlade allt om hennes orgasm, som hon typ tragglade och slet med i en timme minst. Till slut kändes som att jag gärna skulle hyra in en av de där "riktiga männen" att göra jobbet, så att jag kunde gå och göra något mindre tråkigt och ångestframkallande.
Citera
2025-12-16, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Man kanske inte ska bygga sin världsbild på "trådar", men det du beskriver förekommer säkert.
Jag har själv varit i ett förhållande där jag slutade vilja, för att tjejen jag var med hela tiden nojade om huruvida vi "gjorde det tillräckligt", och hon vill mest ha sex som någon sorts ångestdämpare. När vi väl gjorde det, så handlade allt om hennes orgasm, som hon typ tragglade och slet med i en timme minst. Till slut kändes som att jag gärna skulle hyra in en av de där "riktiga männen" att göra jobbet, så att jag kunde gå och göra något mindre tråkigt och ångestframkallande.

Ja, de som är missnöjda vill gärna skriva av sig på nätet. De som har det bra hör man inte lika ofta om.
Jag säger bara att det inte är nån garanti att allt löser sig bara för att jag ev. skulle träffa en kvinna och vi blir ihop.
Jag har inte haft sex på många år. Inte säkert att det kommer bli så mycket mer bara för att jag träffar en kvinna. Eller att det ens blir bra.
Många kvinnor vill ha män som haft mer sex med olika kvinnor, som haft förhållanden.
Läst om kvinnor som legat med män som haft många olika kvinnor och det var bland det sämsta de varit med om.
Sen så finns det säkert kvinnor som har sitt livs bästa sex med Storknullaren.

Kvinnor gnäller över att män vill ha sex. Sen när kvinnor själv är sugna så är det väldigt angeläget för henne att hon får kuk, nu.
När han inte vill så tycker hon att han är tråkig. Säkert bög. Var finns de riktiga männen?

Jag har själv erfarenhet av att kvinnor sagt att jag är otillräcklig, så jag skulle känna en stress att göra henne nöjd hela tiden. Att inte vara tråkig i hennes ögon. Vet hur lätt det är att göra kvinnor missnöjda. Och hur utbytbar man är. Kvinnor blir lätt uttråkade och vill ha omväxling. Många kvinnor tänker på andra män, och det är vanligt att de vill öppna upp förhållandet och träffa andra. Läst att gifta kvinnor har reservmän i hemlighet.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-12-16 kl. 10:58.
Citera
2025-12-16, 10:45
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Även jag har varit med om samt känt liknande. Kvinnor hävdar att de har lika stor sexlust som män, jag tvivlar starkt på det. Kvinnors mindre lust, eller ska jag säga "avtagande lust", det är kanske där problemet mera ligger(?) tror jag skulle kunna avhjälpas om de tog ett större egenansvar för sin egna sexualitet. Sin eget "mål" med intimitet. För män handlar det mycket om att få "komma" men det gäller inte för alla kvinnor, ganska ofta är min erfarenhet att det handlar om annat. Detta "annat" skulle kvinnor behöva ta ett betydligt större egenansvar för.

// CC
Citera
2025-12-22, 07:12
Medlem
För många män är det viktigt. Det är bland det roligaste en man kan ha här i livet. Många kvinnor tycker inte att män ska få ha roligt. Vi lever inte så länge, så jag tycker att vi män ska få ha lite roligt när vi får chansen.
När kvinnor själva är kåta så är det däremot viktigt för henne att hon får ha lite roligt.
Girls just want to have fun, som nån sjöng.
Och har hon pratat om sex med sina väninnor och hört om deras sex, så är det ännu viktigare. Kvinnor jämför sig med andra kvinnor och vill ha lika roligt som dom har.
Citera
2025-12-22, 07:14
Moderator
Sun Rulers avatar
Närhet och intimitet är en viktig beståndsdel tillsammans med delade värderingar, mål och ambitioner samt kommunikation. Alla beståndsdelar behövs.
Citera
2025-12-22, 07:26
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
För många män är det viktigt. Det är bland det roligaste en man kan ha här i livet. Många kvinnor tycker inte att män ska få ha roligt. Vi lever inte så länge, så jag tycker att vi män ska få ha lite roligt när vi får chansen.
När kvinnor själva är kåta så är det däremot viktigt för henne att hon får ha lite roligt.
Girls just want to have fun, som nån sjöng.
Och har hon pratat om sex med sina väninnor och hört om deras sex, så är det ännu viktigare. Kvinnor jämför sig med andra kvinnor och vill ha lika roligt som dom har.

Nu vet jag inte om roligt är rätt ord, men jag hajar absolut vad du menar. Men en kärring som inte tar emot sin man när han behöver henne, utan låter honom sitta på muggen och skinna trots att hon är hemma är ingen bra kvinna.
Citera
2025-12-22, 09:02
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Kvinnor hävdar att de har lika stor sexlust som män, jag tvivlar starkt på det.

Jag vet egentligen inte om kvinnor i stort hävdar det faktiskt, jag tänker att det är mer officiella sexrådgivare och andra "tyckare" som påstår detta, mest utifrån någon sorts inbillad rättviseaspekt tänker jag. (För om könen är en "social konstruktion" så måste ju därför också sexuell lust egentligen vara 100 % lika.)

Naturligtvis är det inte så i verkligheten och det tror jag egentligen att nästan alla förstår.

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Kvinnors mindre lust, eller ska jag säga "avtagande lust", det är kanske där problemet mera ligger(?) tror jag skulle kunna avhjälpas om de tog ett större egenansvar för sin egna sexualitet.

Det är ju lite märkligt hur lite fokus det faktiskt är på det. Jag, som man, tycker naturligtvis att det är en mans ansvar att alltid förbättra sig, och detta även gällande sexuell insikt och förmåga. Men det är från någon sorts "officiellt" håll så oerhört inriktat på att när, exempelvis, kvinnors lust går ned så är det mannen enbart som behöver ändra sig på något vis.
Citera
2025-12-22, 09:24
Medlem
halaltarzans avatar

Fast tror du inte det har och göra med typ könsrollerna i förhållandet då? Jag menar, är det kvinnan som är karl i huset så är det ju hon som styr och ställer och där ingår väl även när och hur ofta mannen ska få godis?
Citera
2025-12-22, 09:29
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast tror du inte det har och göra med typ könsrollerna i förhållandet då? Jag menar, är det kvinnan som är karl i huset så är det ju hon som styr och ställer och där ingår väl även när och hur ofta mannen ska få godis?

Det kan ju naturligtvis vara en del av problematiken om det är "kvinnan som bestämmer" där en del av detta är att reglera när sex är på menyn.

Men jag menar även i mer typiska relationer, så är min upplevelse att det finns en mängd råd hur mannen skall förbättra sig för att kvinnan skall få mer lust, men - till synes - mycket mindre om hur kvinnan kan reflektera över sin roll i det hela.
Citera
2025-12-22, 09:36
Medlem
dirtysouths avatar
2/3 av förhållandet skulle jag väl kunna säga
Är sexet mediokert kommer det letas efter på andra håll

En av mina kvinnliga bekantskaper har jag det bästa sexet med jag någonsin haft, hon är dock lite lustig på vissa sätt och vi har absolut ingen kemi i övrigt - endast i sängen, så även om vi ger varandra upplevelser vi inte kan få på andra håll utanför sängen så kan det absolut inte bli mer än så
Citera
2025-12-22, 11:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
2/3 av förhållandet skulle jag väl kunna säga

Är sexet mediokert kommer det letas efter på andra håll

En av mina kvinnliga bekantskaper har jag det bästa sexet med jag någonsin haft, hon är dock lite lustig på vissa sätt och vi har absolut ingen kemi i övrigt - endast i sängen, så även om vi ger varandra upplevelser vi inte kan få på andra håll utanför sängen så kan det absolut inte bli mer än så

Hur är mediokert sex för dig då?
Senast redigerad av halaltarzan 2025-12-22 kl. 11:18.
Citera
2025-12-24, 00:18
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Det är en dealbreaker. Att mitt ex var dålig i sängen var en av orsakerna till att jag dumpade honom men så klart sade jag inte det. Ville inte förstöra hans självförtroende för resten av hans liv.

Känner igen mig så väl i det. Man säger att man inte orkar ha en karl just nu, men i praktiken så har man hittat något mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in