Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-23, 20:06
Medlem
olasvenssons avatar
Jag gillar Donald Trump men varför kontrollera social media på personer som vill resa in i landet?

Donald vill kontrollera alla som vill resa in i USA dess sociala medier. Hur korkat låter det? Man kan ju säga "jag har ingen social media".

Ponera att jag är vänsterextremist och gillar Adolf Hitler och att jag har Instagram. Inte fan avslöjar jag det för Donald i så fall. Det är bara att säga: Jag har inga sociala medier så kommer man in i USA. Hur tänker gubben där?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kontroll-av-sociala-medier-for-usa-resenarer-kan-bli-verklighet
Senast redigerad av olasvensson 2025-12-23 kl. 20:33.
Citera
2025-12-23, 20:17
Jag skulle aldrig sätta min fot någonstans på fel sida om Atlanten ändå. Så jag skiter fullkomligt i om de portar mig.
Citera
2025-12-23, 20:19
Medlem
Gray.Eminences avatar
Man kan fråga sig om man verkligen vill resa till USA! Jag tyckte det landet verkade häftigt och alla tiders fram till början på 90-talet, sen försvann lusten att resa dit. Vad jag förstår är det mycket elände på många håll där, sånt klarar jag mig utan!
Citera
2025-12-23, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av Gray.Eminence
Man kan fråga sig om man verkligen vill resa till USA! Jag tyckte det landet verkade häftigt och alla tiders fram till början på 90-talet, sen försvann lusten att resa dit. Vad jag förstår är det mycket elände på många håll där, sånt klarar jag mig utan!

Efterkrigstidsgenerationer har hjärntvättats grundligt till att falla för den där amerikanska "drömmen".

Det där landet var en lögn från början. Blev aldrig ens självständiga från Sotrbritannien. London finansierade bägge sidor i både revolutionskriget och senare även inbördeskriget.

USA:s självständighet är en lika stor lögn och bluff som Indiens självständighet. Gandhi var en kontrollerad opposition. Typ alla dessa anti-koloniala ikoner under 1900-talet var det. Det enda de åstadkom var att införliva en massa ex-kolonier åt europeiska kolonialmakter i anglosfärens Bretton Woods system med IMF och Världsbanken istället.
Senast redigerad av UschKlistersson 2025-12-23 kl. 20:39.
Citera
2025-12-23, 20:37
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag gillar Donald Trump men varför kontrollera social media på personer som vill resa in i landet?

Donald vill kontrollera alla som vill resa in i USA dess sociala medier. Hur korkat låter det? Man kan ju säga "jag har ingen social media".

Ponera att jag är vänsterextremist och gillar Adolf Hitler och att jag har Instagram. Inte fan avslöjar jag det för Donald i så fall. Det är bara att säga: Jag har inga sociala medier så kommer man in i USA. Hur tänker gubben där?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kontroll-av-sociala-medier-for-usa-resenarer-kan-bli-verklighet
Dom kanske har datorer och listor tveksamma personer.
Citera
2025-12-23, 20:39
Medlem
Man gör helt rätt, ex den norska journalist som ville kontrollera om han fick visum, han höll borta vissa delar, fick nej, skicka sedan in alla delar, fick inget svar, men tror han är portad för all framtid.

Haha inte mer än rätt.

Vi vet hur BBC osv förvränger Trumps tal osv, vi vet hur svt förvränger, jobbar man inom media osv har man en skyldighet o framföra rätt information inte klippa till det so man själv tycker.

Ett bra hopp hoppas Trump vinner dessa böters belopp med råge, låt det kosta pressen ordentligt.
Citera
2025-12-23, 20:43
Medlem
Gray.Eminences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlistersson
Efterkrigstidsgenerationer har hjärntvättats grundligt till att falla för den där amerikanska "drömmen".

Det där landet var en lögn från början. Blev aldrig ens självständiga från Sotrbritannien. London finansierade bägge sidor i både revolutionskriget och senare även inbördeskriget.

USA:s självständighet är en lika stor lögn och bluff som Indiens självständighet. Gandhi var en kontrollerad opposition. Typ alla dessa anti-koloniala ikoner under 1900-talet var det. Det enda de åstadkom var att införliva en massa ex-kolonier åt europeiska kolonialmakter i anglosfärens Bretton Woods system med IMF och Världsbanken istället.

Det kanske är så, den problematiken har jag aldrig satt mig in i eftersom intresset för vad som händer där sen 30 år tillbaka är helt borta numera!
Citera
2025-12-23, 20:44
Medlem
Citat:

Då beslagtas din mobiltelefon och dator. Sedan får du låsa upp dem åt gränsvakterna så att de kan snoka runt i din webbhistorik och bland dina appar. Visar det sig att du ljög och att du faktiskt har ett Facebook-konto deporteras du. De kan också ha hemliga samarbeten med teknikjättarna så att de automatiskt kan koppla uppgifterna i ditt pass eller ESTA mot profiler i sociala medier.
Citera
2025-12-23, 20:47
Medlem
Trump har alltid haft tjejjer att välja på, behöver inte hjälp som en jävla incel

I stockholms inre kretsar känner alla varann också, betyder inte att Pernilla Wahlgren är bordellmamma för att hon träffat Barbro Ehnbom på ett julbord och nån tagit ett foto.
Ve o fasa om dom sen ses på samma kort vid invigningen av nya NK.

Kanske till och med Epstein har bjudit ut han till ön, och Donald har åkt dit i god tro.
Bara en störd människa skulle missänka nåt bisarrt av en inbjudan.

Sen om Donald har gjort nåt är en annan fråga.
Och jag kan sätta mitt lillfinger på att det har han ej!
Donald kommer från en framgångsrik familj och är uppfostrad att tänka på vad han gör, och kan som sagt fixa tjejjer när fan han vill, utan att behöva hjälp av ett jävla hästansikte.
Senast redigerad av Stina2017 2025-12-23 kl. 20:52.
Citera
2025-12-23, 20:49
Medlem
goseigens avatar
Citat:

De är fascister - de sätter stöveln mot strupen, och nu klagar du när det kan drabba dig själv.

Du är riktigt korkad som inte förstod redan efter valet första gången han var president att han var komplett knäpp och utan sinne för demokrati.
Citera
2025-12-23, 21:51
Medlem
Citat:
Jag gillar Donald Trump

Varför gillar du en så korkad president?
Citera
2025-12-24, 12:13
Medlem
Jag har noterat det här draget av Trump och undrar hur någon som saknar social media ska bete sig? Om jag inte har social media, kommer jag då inte in i landet? Det hela är mycket märkligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in