Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
Igår, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag har noterat det här draget av Trump och undrar hur någon som saknar social media ska bete sig? Om jag inte har social media, kommer jag då inte in i landet? Det hela är mycket märkligt.
Som jag har förstått det från olika källor, så anser amerikanska myndigheter det suspekt om man saknar helt sociala medier. Huruvida det kommer i slutändan skapa problem för en om man vill turista i USA beror väl på omständigheterna.
Citera
Igår, 20:02
Medlem
fuskas avatar
Jag har varken fb eller instagram eller dyligt så jag får nog aldrig komma in. Inte ens om man googlar mig kommer det upp mer än vad eniro har. Jag är körd.
Ville fiska i Montana en gång tänkte jag...
Citera
Idag, 01:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag gillar Donald Trump men varför kontrollera social media på personer som vill resa in i landet?

Donald vill kontrollera alla som vill resa in i USA dess sociala medier. Hur korkat låter det? Man kan ju säga "jag har ingen social media".

Ponera att jag är vänsterextremist och gillar Adolf Hitler och att jag har Instagram. Inte fan avslöjar jag det för Donald i så fall. Det är bara att säga: Jag har inga sociala medier så kommer man in i USA. Hur tänker gubben där?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kontroll-av-sociala-medier-for-usa-resenarer-kan-bli-verklighet
Det är såklart inte alla som kommer genomföras, utan vissa misstänkta vänsterdårar - tänk Afa. De blir tvungna att låsa upp telefoner, ge ut lösenord med mera.
Citera
Idag, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuciusDecman
Som jag har förstått det från olika källor, så anser amerikanska myndigheter det suspekt om man saknar helt sociala medier. Huruvida det kommer i slutändan skapa problem för en om man vill turista i USA beror väl på omständigheterna.

Det är ju högst märkligt om man, för att framstå som normal, måste ha någon form av social media. Vi ska kanske inte dra i de stora växlarna ännu, utan se tiden an. Men ändå. Det är ganska udda.
Citera
Idag, 10:27
Medlem
Syrons avatar
Varför ska man gilla Trump i övrigt? Det här är ju samma skit han och de som jobbar med honom dragit med i årtioenden. Det här eller liknande förslag kommer det komma fler av inom kommande år, både där och här, så länge folk som honom har makten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in