Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 20:32
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?
Vi sitter i samma båt! Kunde ha varit jag som skrev. Som det ser ut nu så runkar jag stolt i soffan i september. Om du kommer på en lösning hör av dig.
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2025-12-23 kl. 20:34.
Citera
2025-12-23, 20:53
Medlem
Raddigibollens avatar
Tror du att eliten påverkas av hur du röstar? Det vi får är redan förutbestämt. Vilket parti spelar ingen roll.

Typiskt svenskt, hur man är duktig och ska rösta va fjärde år. Det biter inte. Segregera dig från det du ogillar istället. Det är en tidsbeprövad metod.
Senast redigerad av Raddigibollen 2025-12-23 kl. 20:57.
Citera
2025-12-23, 21:15
Medlem
doncroces avatar
Citat:
De når väl inte spärren?

Sabbar det för SD ändå menar du?

Ingen aning hur många röster Nyans får i riksdagen nästa val, men dom lär ju få platser i några kommunfullmäktige.

Nyans sabbar för alla partier, från S till SD.
Citera
2025-12-23, 21:23
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Du hatar partier till höger och vänster, men vet inte hur det svenska valsystemet fungerar?

Istället för att försöka " orsaka skada " för parti X eller Y så kanske du skulle försöka bilda dig så att du kan göra något bra för landet istället...?
Om han ville göra något bra för Sverige så skulle han rösta SD.
Citera
2025-12-23, 22:37
Medlem
Amazon-mannens avatar
Rösta med en kula i din tinning?
Citera
2025-12-23, 22:46
Medlem
Citat:
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?

Rösta på C då. Anti-SD, men inte S, V eller MP. Att rösta på något utanför riksdagen är detsamma som att inte rösta alls.
Citera
2025-12-23, 23:29
Medlem
Citat:

Bästa du kan göra är att lägga din röst på SD så de får göra bort sig i regeringsställning. Desto förr desto bättre!
Citera
2025-12-23, 23:31
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:

Rösta på Nyans så kommer du få Sharialagar i Sverige
Citera
2025-12-23, 23:33
Medlem
Citat:

Din röst kommer verkligen ha betydelse, ge järnet... föresten vilket parti tycker passar dig bäst dårå?
Citera
2025-12-24, 00:13
Medlem
Citat:
Ja, jag hatar alla politiker därför att de är skurkar och inför repressiva lagar, särskilt mot män.

Du kan inte besvara mina frågor?

Varför ens kommentera då?

Svarade: Liberalerna.

Rösta L.
Citera
2025-12-24, 03:04
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
Rösta på C då. Anti-SD, men inte S, V eller MP. Att rösta på något utanför riksdagen är detsamma som att inte rösta alls.
En röst på C är en röst på S, VPK och MP vilket betyder massinvandring och idiotiska klimatåtgärder.
Citera
2025-12-24, 03:13
Medlem
53....so whats avatar
Finns bara ett sätt, rösta på SD!
Den dagen dom har majoritet och får rensat upp i träsket, och vi har ett Sverige som duger för oss svenson. Då behövs dom inte längre. Ligger nog 50 år in i framtiden, men det kan vara värt att vänta på. Våra barn o barnbarn kommer att tacka dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in