Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.
Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.
Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?
Jag hatar verkligen S, V och MP!
Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?
Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?
Vi sitter i samma båt! Kunde ha varit jag som skrev. Som det ser ut nu så runkar jag stolt i soffan i september. Om du kommer på en lösning hör av dig.
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2025-12-23 kl. 20:34.
Tror du att eliten påverkas av hur du röstar? Det vi får är redan förutbestämt. Vilket parti spelar ingen roll.
Typiskt svenskt, hur man är duktig och ska rösta va fjärde år. Det biter inte. Segregera dig från det du ogillar istället. Det är en tidsbeprövad metod.
Senast redigerad av Raddigibollen 2025-12-23 kl. 20:57.
Du hatar partier till höger och vänster, men vet inte hur det svenska valsystemet fungerar?
Istället för att försöka " orsaka skada " för parti X eller Y så kanske du skulle försöka bilda dig så att du kan göra något bra för landet istället...?
Om han ville göra något bra för Sverige så skulle han rösta SD.
Finns bara ett sätt, rösta på SD!
Den dagen dom har majoritet och får rensat upp i träsket, och vi har ett Sverige som duger för oss svenson. Då behövs dom inte längre. Ligger nog 50 år in i framtiden, men det kan vara värt att vänta på. Våra barn o barnbarn kommer att tacka dig.