Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 15:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?

Rösta på sossarna för Sd hatar dem men varför inte rösta för något istället!
Citera
2025-12-23, 15:14
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man kan tänka vad gynnar mig mest, jag var tidigare moderat, är företagare o gynnas av moderaterna.

Men nu vill jag inte jobba lika mycket mer, samt behöver inte jobba lika mycket, har jobbat bort lån o bor relativt billigt.

Röstar då efter mina ambitioner, vem ger bästa förutsättningar för att kunna jobba mindre tills jag går i pension, vem ger bäst förutsättningar till bostaden fortsätter öka i värde. På så sätt får mina barn ett bra arv som kommer gynna även dom i framtiden.

Uppenbart hamna jag på vänstern.
Vilka tror du mest sannolikt kommer införa förmögenhetsskatt, arvsskatt och fastighetsskatt?
Citera
2025-12-23, 15:14
Medlem
Galejans avatar
De två uppenbara alternativen är ju antingen att rädda kvar L i riksdagen eller att rösta på SDs diametrala motsats Mp. Miljöpartiet är ju verkligen allt vad de SD-vurmande boomergubbarna på Flashback inte vill ha så där går min personliga röst. Personkryssa Daniel Hellden. Det kommer att bli fullt kaos med ett starkt Mp i regeringsställning ihop med S och det är lol.

Rösta som Galejan. Rösta Miljöpartiet.
Citera
2025-12-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vänstern är inte emot EU längre.
Fast dagens politik handlar inte om att ge ett rakt svar, likt Magdalena ständigt ger sken av, hon berätta slingrande om det mesta, menas hon kan göra lite som hon vill, ex riva upp kärnkrafts beskedet osv. Det får kosta vad det kosta vill, dvs på sä sätt behöver man inte rösta efter ekonomi i landet utan hur man får största tårtbiten av sitt röstande, man snackar vi ska låna upp ordentligt o finanserna är mycket goda, varför inte rösta o ta del av dom?

Tycker man ska vara försiktig hur man röstar idag, det är just därför jag väljer vänstern idag, jag väljer dom just för deras kärnfråga med bidragen, det är det sista dom kommer rucka på annars kommer dom tappa förtroendet, sossarna är störst, samt man kommer inte tappa förtroende vad än dom gör kommer dom var största parti.
Citera
2025-12-23, 15:23
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vänstern är inte emot EU längre.

Visste jag faktiskt inte om.
Trist så klart men det får nog ändå bli vänstern då jag tycker de verkar våga säga emot de andra etablerade partierna.

Men tack för info.

Jag tror dock ändå sossarna, vänstern och miljö tomtarna kan reta upp SD mest.
Citera
2025-12-23, 15:26
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Varför fokuserar du inte på det partiet du tror på i stället för på partiet du hatar? Du är inte bättre än L, V, C, MP och S som låter hatet mot SD gå före sakpolitik.

Jag tror inte på något parti.

Jag hatar alla politiker.

Synd att du inte kunde svara på mina frågor.
Citera
2025-12-23, 15:26
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
De två uppenbara alternativen är ju antingen att rädda kvar L i riksdagen eller att rösta på SDs diametrala motsats Mp. Miljöpartiet är ju verkligen allt vad de SD-vurmande boomergubbarna på Flashback inte vill ha så där går min personliga röst. Personkryssa Daniel Hellden. Det kommer att bli fullt kaos med ett starkt Mp i regeringsställning ihop med S och det är lol.

Rösta som Galejan. Rösta Miljöpartiet.

Du är inte fel ute.
Daniel hellden är faktiskt en favorit för mig även om jag nu inte håller med han i allt eller direkt gillar mp s politik. Men Hellden han talar så där självklart om tex kärnkraft med mera och han har bad jag skulle vilja kalla " stor kuks lugn".
Gillar karl på något lustig sätt.

Så en röst på vänstern eller mp är nog också fortfarande mina bästa råd också till TS
Citera
2025-12-23, 15:29
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Liberalerna.

Hatar du allt? Hur mår du?

Ja, jag hatar alla politiker därför att de är skurkar och inför repressiva lagar, särskilt mot män.

Du kan inte besvara mina frågor?

Varför ens kommentera då?
Citera
2025-12-23, 15:31
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Vilket geni som presenterar sig. Du hatar SD så mycket att din lilla röst och mening är att sabotera.
I nästa mening hatar du vänstern lika mycket och då har du i inte så många alternativ kvar. Du har inte dom vassaste knivarna i lådorna med dessa argument.

Rösta på Kalle Anka Partiet. Blir nog mist skada för dig själv ska du se.

Jag hatar alla politiker.

Synd att du inte kunde besvara mina frågor.
Citera
2025-12-23, 15:33
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Du är inte fel ute.
Daniel hellden är faktiskt en favorit för mig även om jag nu inte håller med han i allt eller direkt gillar mp s politik. Men Hellden han talar så där självklart om tex kärnkraft med mera och han har bad jag skulle vilja kalla " stor kuks lugn".
Gillar karl på något lustig sätt.

Så en röst på vänstern eller mp är nog också fortfarande mina bästa råd också till TS
Han är en favorit hos mig med. I allra bästa fall skulle jag vilja ha honom som infrastrukturminister eller transportminister. Hans arbete med Stockholms lokaltrafik lämnade ett kaos efter sig och där kommer han till sin rätt. Dessutom ser han ju ut som skurken i en actionfilm från åttiotalet med de spetsiga dragen, den slickade hästsvansen och det minutiöst ansade skägget. Gör honom till statsminister.
Citera
2025-12-23, 15:33
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Du röstar såklart på partiet Nyans!

De når väl inte spärren?

Sabbar det för SD ändå menar du?
Citera
2025-12-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Vilka tror du mest sannolikt kommer införa förmögenhetsskatt, arvsskatt och fastighetsskatt?
Vad vi ser är att börserna går som raketer rakt upp, det är för tidöregeringen, rakare upp hade den aldrig kunnat gå utan Trump o Tidö.

Men vad hjälper det mig? vad som hjälper är bidrag, sedan vad man inför för skatt handlar om småpengar i jämförelse med bidragen, några tusenlappar mer per år i fastighetsskatt osv utgör en mycket lite del, höjda bidrag utgör en stor del. spec med tanke på jag vill ha mer fritid som nu, kan träna när jag vill, göra det mesta som jag vill, jobba är det enklaste man kan göra, dom flesta gömmer sitt liv i jobb just för det är det enklaste man kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in