Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 19:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Tar man beloppet var det som jag trodde extremt lågt man antar det inbringa 3,7 miljader per år, dvs nästan ingenting.

Vänsterpartiet föreslår att en arvs- och gåvoskatt införs också i Sverige. Vi vill dock ha ett ganska stort fribelopp. Hur stort ett sådant fribelopp ska vara behöver utredas, men vi vill ha ett fribelopp som gör att vanliga hushåll som även äger sin bostad inte påverkas.
(Från din länk)
Riksdagens utredningstjänst har inte kunnat räkna på något konkret förslag, eftersom det saknas underlag i form av offentliga register. Därför har vi sagt att vi vill utforma en skatt som drar in 1 procent av det årliga arvs- och gåvoflödet. SNS har i en rapport uppskattat det årliga (2016) arvs- och gåvoflödet till cirka 370 miljarder kronor. Skatten skulle således inbringa cirka 3,7 miljarder kronor per år.

Inbilla dig ingenting. V återkommer till att alla deras Robin Hood förslag alltid börjar vid medelinkomst - och evigt inflöde av människor från muslimska länder får du på köpet.
Citera
2025-12-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Jaha. Så att man hatar SD innebär att man ogillar svenskar.

Du menar att alla svenskar är SD-rasister?

Så kanske det är men det är inte mitt fel.

En snubbe i denna tråd sa åt mig att flytta till Mellanöstern.

Och här har vi dig.

Men du kanske tycker att jag ska gilla folk som hatar mig?

Och du har även fel i sak.

25% av landets invånare har invandrarbakgrund så det går alldeles utmärkt att umgås med dem i stället.

Varför skulle jag vilja umgås med folk som fyller internet med hat mot "blattar"?

Varför vrider du på det? Du skyller på att svensken hatar dig/er bara för att rättfärdiga ditt hat mot svenskar. Alla SD är inte rasister däremot sverige älskare! man behöver inte hata något för att älska något annat? Där har vi nog ditt problem du tror man hatar alla andra bara för man älskar sitt land?

Tyvärr är väl även det svårt för er andra/tredje generationen utlänningar att inte finna ro av att känna sig eller älska ett land? Då man inte känner kärlek till något land. Men det är knappast sveriges fel du får skylla på dina föräldrar som kom hit!
Citera
2025-12-23, 19:38
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
undrar hur det känns att vara hatad av sina förfäder. kan du inte starta en tråd om det och berätta för oss andra? jag är jättenyfiken hur någon som aktivt vill förstöra sitt eget land faktiskt resonerar (eller snarare inte resonerar alls). du låter väldigt känslostyrd, och är antingen kvinna eller bög. aj, aj.

rösta på partiet nyans om du bara vill vara en liten fitta, för de är raka motsatsen till SD.

/tråd

Mjae, du är väl svensk man så mer feminiserat hittas svårligen.
Citera
2025-12-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Inbilla dig ingenting. V återkommer till att alla deras Robin Hood förslag alltid börjar vid medelinkomst - och evigt inflöde av människor från muslimska länder får du på köpet.
Men man är bara ett litet parti under sossarna, o vi vet Magdalena är bossen, samt man är rädd om sitt jobb o vill inte bli utbytt, det menas man enbart har krav på sitt största valfläsk , mer får man inte igenom o får vara nöjd för man fick igenom höjda bidrag o ev invald i regeringen, dvs varje politikers dröm, sedan hur sverige går har inget med att nå sin karriär topp. det vet vi alla om, det skiljer sig inte bara för man är politiker, man vill uppåt o tjäna bättre,
Citera
2025-12-23, 19:42
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbarby
Öhh Föreslår du flyttar till ett annat land typ Syrien så du får det samhålle du vill ha snabbare .

Jag har ju i alla fall börjat närma mig islam.

P.g.a. alla svenska rasister.

P.g.a. kommentarer som din.

Muslimerna kommer acceptera mig om jag konverterar.

Lyssnar på koranen.

Den är vacker!

Sen så håller jag med islam vad gäller kvinnor.
Citera
2025-12-23, 19:53
Medlem
Citat:
Jag har ju i alla fall börjat närma mig islam.

P.g.a. alla svenska rasister.

P.g.a. kommentarer som din.

Muslimerna kommer acceptera mig om jag konverterar.

Lyssnar på koranen.

Den är vacker!

Sen så håller jag med islam vad gäller kvinnor.
Ok lycka till . Dina föräldrar är troligvis syskon så du kommer aldrig förstå ändå . Ps liberalerna behöver nog din röst dom ser ut att gå under trots avkriminalisering av gräs ds
Citera
2025-12-23, 19:56
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbarby
Ok lycka till . Dina föräldrar är troligvis syskon så du kommer aldrig förstå ändå . Ps liberalerna behöver nog din röst dom ser ut att gå under trots avkriminalisering av gräs ds

Ännu en rasistisk kommentar.
Citera
2025-12-23, 20:07
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Mjae, du är väl svensk man så mer feminiserat hittas svårligen.

mjo, men jag är 190 cm, har en stor kuk och skiter i folks åsikter, så jag är per definition persona non grata, men det hindrar mig inte att tala sanning var än jag befinner mig.

men du har rätt att du flesta svenska s.k. män är just feminiserade oduglingar, så där är vi eniga
Citera
2025-12-23, 20:08
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
mjo, men jag är 190 cm, har en stor kuk och skiter i folks åsikter, så jag är per definition persona non grata, men det hindrar mig inte att tala sanning var än jag befinner mig.

men du har rätt att du flesta svenska s.k. män är just feminiserade oduglingar, så där är vi eniga

Hur stor kuk?

190 cm är normallängd i detta land.
Citera
2025-12-23, 20:10
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Hur stor kuk?

190 cm är normallängd i detta land.

18 cm.

190 cm är inte normallängd om vi pratar genomsnitt, men med det sagt är jag varken onormalt lång eller känner mig onormalt lång, och stöter dagligen på längre män. men jag är internationellt en jätte, och sverige är rätt litet....

god jul!!
Citera
2025-12-23, 20:11
Medlem
Citat:
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?

Eller inte rösta alls. Då ger du känga till alla.
Jag personligen är för medmänsklighet, öppna gränser, fri handel och öppen ekonomi och är extremt negativ till bidragssamhälle och arbetslöshet.
Jag känner mig inte hemma någonstans. Varken vänster, mitten eller till höger.
Citera
2025-12-23, 20:29
Medlem
NiccoJs avatar
Rösta på folkpartiet ditt smuts!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in