Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 18:01
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?

undrar hur det känns att vara hatad av sina förfäder. kan du inte starta en tråd om det och berätta för oss andra? jag är jättenyfiken hur någon som aktivt vill förstöra sitt eget land faktiskt resonerar (eller snarare inte resonerar alls). du låter väldigt känslostyrd, och är antingen kvinna eller bög. aj, aj.

rösta på partiet nyans om du bara vill vara en liten fitta, för de är raka motsatsen till SD.

/tråd
Citera
2025-12-23, 18:08
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Jag hatar alla politiker.

Synd att du inte kunde besvara mina frågor.

Du kunde ju lika bra fråga vad universum slutar för det är ju ungefär samma.

Så rösta på Kalleanka partiet så gör du alls nöjda.
Citera
2025-12-23, 18:09
Medlem
Citat:
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?
Öhh Föreslår du flyttar till ett annat land typ Syrien så du får det samhålle du vill ha snabbare .
Citera
2025-12-23, 18:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Rösta på L. Det retar Sd:are.
Citera
2025-12-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man kan tänka vad gynnar mig mest, jag var tidigare moderat, är företagare o gynnas av moderaterna.

Men nu vill jag inte jobba lika mycket mer, samt behöver inte jobba lika mycket, har jobbat bort lån o bor relativt billigt.

Röstar då efter mina ambitioner, vem ger bästa förutsättningar för att kunna jobba mindre tills jag går i pension, vem ger bäst förutsättningar till bostaden fortsätter öka i värde. På så sätt får mina barn ett bra arv som kommer gynna även dom i framtiden.

Uppenbart hamna jag på vänstern.
Så att landet med vänstern helt uppenbart blir mer invandring dvs att landet förfaller ännu snabbare, spelar ingen roll för dina barns skull??
Citera
2025-12-23, 18:38
Medlem
Smugumins avatar
Rösta på Centern? Du hatar ju MP/S/V så då finns ju inte mycket att välja på direkt
Citera
2025-12-23, 19:02
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Röstar då efter mina ambitioner, vem ger bästa förutsättningar för att kunna jobba mindre tills jag går i pension, vem ger bäst förutsättningar till bostaden fortsätter öka i värde. På så sätt får mina barn ett bra arv som kommer gynna även dom i framtiden.

Uppenbart hamna jag på vänstern.

Då röstar du bland annat för fortsatt massinvandring, kriminalitet, otrygghet, försvagad samhällsekonomi och välfärd. Samt införande av arvs- och gåvoskatt. Dina barn och barnbarn blir säkert tacksamma om de är lite lätt bakom flötet.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/ett-rattvist-skattesystem_hb022321/html/
Citera
2025-12-23, 19:22
Medlem
Moderaterna och övriga borgare har ju kört över SD ganska bra om du är lagd på det hållet så bara rösta på dem tills SD:s väljare vaknar för då ligger de pyrt till
Citera
2025-12-23, 19:22
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
Du gillar inte svenskar eller svenska folket men du gillar möjligtvis landet? Problemet är att man kan inte äta kakan och samtidigt behålla den!

Jaha. Så att man hatar SD innebär att man ogillar svenskar.

Du menar att alla svenskar är SD-rasister?

Så kanske det är men det är inte mitt fel.

En snubbe i denna tråd sa åt mig att flytta till Mellanöstern.

Och här har vi dig.

Men du kanske tycker att jag ska gilla folk som hatar mig?

Och du har även fel i sak.

25% av landets invånare har invandrarbakgrund så det går alldeles utmärkt att umgås med dem i stället.

Varför skulle jag vilja umgås med folk som fyller internet med hat mot "blattar"?
Citera
2025-12-23, 19:26
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Du verkar ju inte sitta på så mycket svar själv! xD Hur svårt är det att läsa igenom partiprogram och dra egna slutsatser istället för att slänga ut något naivt på Flashback om att "rösta emot SD"?

SD vinner mångas röster i Sverige och Trump/Republikanerna vinner mångas röster i USA pga att de partier som står i opposition många gånger inte har någon bättre politik att erbjuda utan står mest och skriker "Vi är emot SD!" / "Vi är emot Trump och Republikanerna!"

(Jag vet inte om du trollar eller om du bara är dum?)

Jag tror det är du som är dum.

Jag frågade inte vad folk tycker om SD eller Trump.

Jag frågade om hur man taktikröstar bäst.

Du stödjer pedofili.

Om du stödjer Epstein-vännen Trump som håller på att sopa undan spåren efter pedofilhärvan i USA så stödjer du pedofili.

Är du möjligtvis själv pedofil?

Tittar du på barnporr?
Citera
2025-12-23, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Då röstar du bland annat för fortsatt massinvandring, kriminalitet, otrygghet, försvagad samhällsekonomi och välfärd. Samt införande av arvs- och gåvoskatt. Dina barn och barnbarn blir säkert tacksamma om de är lite lätt bakom flötet.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/ett-rattvist-skattesystem_hb022321/html/
Tar man beloppet var det som jag trodde extremt lågt man antar det inbringa 3,7 miljader per år, dvs nästan ingenting.

Vänsterpartiet föreslår att en arvs- och gåvoskatt införs också i Sverige. Vi vill dock ha ett ganska stort fribelopp. Hur stort ett sådant fribelopp ska vara behöver utredas, men vi vill ha ett fribelopp som gör att vanliga hushåll som även äger sin bostad inte påverkas.
(Från din länk)
Riksdagens utredningstjänst har inte kunnat räkna på något konkret förslag, eftersom det saknas underlag i form av offentliga register. Därför har vi sagt att vi vill utforma en skatt som drar in 1 procent av det årliga arvs- och gåvoflödet. SNS har i en rapport uppskattat det årliga (2016) arvs- och gåvoflödet till cirka 370 miljarder kronor. Skatten skulle således inbringa cirka 3,7 miljarder kronor per år.
Citera
2025-12-23, 19:31
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Då håller du med om också att alla som röstar rött är kommunister?

Märklig slutledning.

SD är rasister så självklart är du rasist om du röstar på dem.

Om du undrar om jag tycker att V är kommunister så är svaret nej.

De är borgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in