Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-23, 13:27
Medlem
KallePiggs avatar
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?
Citera
2025-12-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?
Man kan tänka vad gynnar mig mest, jag var tidigare moderat, är företagare o gynnas av moderaterna.

Men nu vill jag inte jobba lika mycket mer, samt behöver inte jobba lika mycket, har jobbat bort lån o bor relativt billigt.

Röstar då efter mina ambitioner, vem ger bästa förutsättningar för att kunna jobba mindre tills jag går i pension, vem ger bäst förutsättningar till bostaden fortsätter öka i värde. På så sätt får mina barn ett bra arv som kommer gynna även dom i framtiden.

Uppenbart hamna jag på vänstern.
Citera
2025-12-23, 13:33
Medlem
Om du vill rösta mot SD är det bästa du kan göra att rösta på MP, då mp har störst chans att åka under spärren.
Citera
2025-12-23, 13:45
Medlem
One2Manys avatar
Citat:

Moderaterna. Ju större Moderaterna är desto mer kan de köra över SD i deras sammarbete, så man får fler flyktingar i Sverige och mer transor i kvinnofängelser.

Citat:
Ursprungligen postat av Kockenutanarmar
Om du vill rösta mot SD är det bästa du kan göra att rösta på MP, då mp har störst chans att åka under spärren.

Vilket skitsnack. MP ligger inte i närheten av att åka ut. Liberalerna och KD ligger däremot bra till för att åka ur.
Citera
2025-12-23, 13:48
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man kan tänka vad gynnar mig mest, jag var tidigare moderat, är företagare o gynnas av moderaterna.

Men nu vill jag inte jobba lika mycket mer, samt behöver inte jobba lika mycket, har jobbat bort lån o bor relativt billigt.

Röstar då efter mina ambitioner, vem ger bästa förutsättningar för att kunna jobba mindre tills jag går i pension, vem ger bäst förutsättningar till bostaden fortsätter öka i värde. På så sätt får mina barn ett bra arv som kommer gynna även dom i framtiden.

Uppenbart hamna jag på vänstern.
Den vänster som vill återinföra arvsskatt? Smart plan.
Citera
2025-12-23, 13:59
Medlem
Loikkaris avatar
Spelar ingen roll vilken parti Du röstar på vänster sidan, S, MP, V eller C. Center har flaggat att de inte kommer samarbeta med SD så du bör undvika nuvarande regerings/Tidöpartier. Att inte rösta alls gynnar SD likaså blankt röst har ingen verkan alls.
Citera
2025-12-23, 13:59
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> Partier & partipolitik

Strix/Mod
Citera
2025-12-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Den vänster som vill återinföra arvsskatt? Smart plan.
Finns inget enklare än kontra arvsskatt, det jag ger o gett redan nu till är inte upp märkta på något sätt, dvs inte ens det min mor gett till mig, en kvarts miljon, dvs det syns ingenstans, dels all registrering blir inte arkiverad längre än 8 år. Samt ingen har rätt att kartlägga någon annans liv, dvs sitta o spåra pengar, inte ens arvsförrättaren, likväl som egetföretag sparar man bokföring ca lika länge, dvs även fast jag köpt in dyra maskiner, byggnadsställningar för 15 år sedan syns dom ingenstans just för jag har rätt o kasta bokföringen efter ca 7-8år.
På så sätt kan man sälja grejerna som håller mycket bra andrahandsvärde då grejerna ännu är ganska exakt lika dom som säljs idag.

Att jag skriver en skuldsedel har jag redan testat vid en skilsmässa, jag hade pengar sedan innan o köpte grejer som gift, dvs dessa blir giftegodsrätt, men genom att mamma skrev en skuldsedel räknades det av från giftegods. visst ex blev förbannad men samtidigt det var mina pengar sedan innan, man kan inte vara hur girig som helst.

På så sätt enkelt o rösta på vänstern.
Citera
2025-12-23, 14:10
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Varför fokuserar du inte på det partiet du tror på i stället för på partiet du hatar? Du är inte bättre än L, V, C, MP och S som låter hatet mot SD gå före sakpolitik.
Citera
2025-12-23, 14:13
Medlem
Citat:

Liberalerna.

Hatar du allt? Hur mår du?
Citera
2025-12-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Moderaterna. Ju större Moderaterna är desto mer kan de köra över SD i deras sammarbete, så man får fler flyktingar i Sverige och mer transor i kvinnofängelser.

Vilket skitsnack. MP ligger inte i närheten av att åka ut. Liberalerna och KD ligger däremot bra till för att åka ur.

KD går som tåget. Ökar och ökar.

Däremot minskar Moderaterna och Liberalerna.
Citera
2025-12-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det var ett sedvanligt svamligt svar om allt möjligt, men det ändrar inte det faktum att vänstern vill återinföra arvsskatt (och förmögenhetsskatt) och då kommer de naturligtvis också att införa lagar som gör det möjligt att se din förmögenhet och det arv du eventuellt lämnar efter dig.
Precis som det var för ett antal år sedan när vänstern hade makten.
Fast du måste även sammanställa vad mitt syfte är, jag vill gå ner i arbetstid, men jag vill inte tappa inkomst, lättaste sättet är att få ökat bidrag, a-kassa o sjukpenning, genom att jag regelbundet har börjat använda dessa bidrag kommer jag vinna på vänstern hur än man vrider på det, 1-2års a-kassa ger mer pengar än vad arvsskatt osv kommer kosta, det samma med planerade sjukskrivningar då jag är egen o FK betala min sjukpenning, som nu, dvs även på julafton i morgon får jag sjukpenning fast alla förstå man är ledig, men regler för enskilda företagare är varenda dag o varenda timme ger rätt till sjukpenning.

Varav gilla vänstern fast jag tidigare hata dom, men det kommer gynna mig att rösta på dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in