Citat:
Ursprungligen postat av
mikaels
Den vänster som vill återinföra arvsskatt? Smart plan.
Finns inget enklare än kontra arvsskatt, det jag ger o gett redan nu till är inte upp märkta på något sätt, dvs inte ens det min mor gett till mig, en kvarts miljon, dvs det syns ingenstans, dels all registrering blir inte arkiverad längre än 8 år. Samt ingen har rätt att kartlägga någon annans liv, dvs sitta o spåra pengar, inte ens arvsförrättaren, likväl som egetföretag sparar man bokföring ca lika länge, dvs även fast jag köpt in dyra maskiner, byggnadsställningar för 15 år sedan syns dom ingenstans just för jag har rätt o kasta bokföringen efter ca 7-8år.
På så sätt kan man sälja grejerna som håller mycket bra andrahandsvärde då grejerna ännu är ganska exakt lika dom som säljs idag.
Att jag skriver en skuldsedel har jag redan testat vid en skilsmässa, jag hade pengar sedan innan o köpte grejer som gift, dvs dessa blir giftegodsrätt, men genom att mamma skrev en skuldsedel räknades det av från giftegods. visst ex blev förbannad men samtidigt det var mina pengar sedan innan, man kan inte vara hur girig som helst.
På så sätt enkelt o rösta på vänstern.