Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-23, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Att leva i förnekelse är inte hälsosamt i längden, bara ett liten vänskapligt råd.
1. Måns Petter Albert fick sparken av TV4!
2. Måns Petter Albert fick sparken av Zelmerlöw Björkman Foundation*!
3. Måns Petter Albert fick sparken av SVT!
Allt beroende på Mums missbruk, om inte han hade varit en Kokainmissbrukare skulle ingen av ovan aktörer sparkat honom, det är den obestridliga sanningen och allt annat är ren jla bullshit!

*Jag antar att den människa vilken är absolut mest besviken av alla människor på Måns Petter Albert är Jonas Björkman, han måste ju känna sej extremt "rövknullad" av Mums!

Dina vänskapliga råd betyder nog ingenting i sammanhanget.

1. Källa på det annars bara påhittad ryktesspridning?
2 Hur kan han få sparken till den stiftelse han själv är grundare till?
3 Hur och när fick han sparken från SVT?

Svara på följande för att vara trovärdig klarar du det?

Så tror jag inte Jonas Björkman känner han kan nog sålla mellan person och händelser till skillnad från dig.

Nu är det så här att DE som driver drevet kommer det att gå åt helvete för och de vänner som är MZ nära vänner kommer att ta ett STORT avstånd från de som försöker smutskasta honom konsekvent.

Jag tror mer att det är DEJ flera känner sig rövknullade av, för att använda DITT språk!!
Citera
2025-12-23, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Dina vänskapliga råd betyder nog ingenting i sammanhanget.

1. Källa på det annars bara påhittad ryktesspridning?
2 Hur kan han få sparken till den stiftelse han själv är grundare till?
3 Hur och när fick han sparken från SVT?

Svara på följande för att vara trovärdig klarar du det?

Så tror jag inte Jonas Björkman känner han kan nog sålla mellan person och händelser till skillnad från dig.

Nu är det så här att DE som driver drevet kommer det att gå åt helvete för och de vänner som är MZ nära vänner kommer att ta ett STORT avstånd från de som försöker smutskasta honom konsekvent.

Jag tror mer att det är DEJ flera känner sig rövknullade av, för att använda DITT språk!!

1. https://www.svd.se/a/alEMv7/tv4-om-zelmerlows-knarkerkannande-starkt-avstand
https://www.tv4.se/artikel/5RGaj6h8WlszkpucgPNXmR/far-laemna-panelen-i-masked-singer

2. https://www.svd.se/a/4BAPAE/mans-zelmerlow-kan-fa-lamna-egna-stiftelsen

3. https://www.hant.se/noje/uppgifter-mans-zelmerlow-petas-fran-svt-programmet/11187881

Hade du fler frågor?
Citera
2025-12-23, 03:33
Medlem
Citat:
Vill Måns Petter Albert överhuvudtaget sluta med Kokain då? Om isf hade han väl tagit tag i detta på riktigt och bett alla han gjort "illa" om förlåtelse, sen lagt in sej på ngt behandlingshem för att verkligen visa alla att han menade allvar, nej den enda rimliga förklaringen till att Mums inte gjort så är väl helt enkelt att han inte vill sluta med "snön" ❄❄❄!

Om han vill det eller inte så är väl inte det ditt problem eller hur?

Ja men sluta nu med dina egenskaper från 50 talet. Han behöver inte be en jävel om ursäkt eller lägga in sig på behandlingshem det har vi ju diskuterat relativt nyligen, men du kanske har svårt med läsförståelsen och inte hänger med i skriven text?
Citera
2025-12-23, 03:58
Medlem
Citat:
Om han vill det eller inte så är väl inte det ditt problem eller hur?

Ja men sluta nu med dina egenskaper från 50 talet. Han behöver inte be en jävel om ursäkt eller lägga in sig på behandlingshem det har vi ju diskuterat relativt nyligen, men du kanske har svårt med läsförståelsen och inte hänger med i skriven text?
Det finns alltid många offer runt en missbrukare. En del i rehabiliteringen är alltid att ta ansvar för det man orsakat och att be om ursäkt. Jag tror att MånsPetter kan ha svårt med det eftersom han har en väldigt grandios självbild.
Citera
2025-12-23, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det finns alltid många offer runt en missbrukare. En del i rehabiliteringen är alltid att ta ansvar för det man orsakat och att be om ursäkt. Jag tror att MånsPetter kan ha svårt med det eftersom han har en väldigt grandios självbild.

Ok jag tar till mig vad du skriver. Men hur vet du att han inte har bett om ursäkt eller tagit ansvar för hans del i det hela?

Vet inte hur jag ska uttrycka mig men varför avskyr du/hatar du MZ vad har han gjort dig?
Citera
2025-12-23, 04:40
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ok jag tar till mig vad du skriver. Men hur vet du att han inte har bett om ursäkt eller tagit ansvar för hans del i det hela?

Vet inte hur jag ska uttrycka mig men varför avskyr du/hatar du MZ vad har han gjort dig?

Bra att du tar till dig att det finns många offer runt en missbrukare, hoppas Måns gör detsamma. Nästa steg är att gå in i riktig behandling om det nu är så att det förekommit återfall det senaste 7 månaderna. Du är för övrigt väldigt svartvit i dina tankebanor.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-12-23 kl. 04:43.
Citera
2025-12-23, 04:47
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Nej du lägger in ditt svar för att försöka vara överlägsen i just det här fallet.

Vara överlägsen, är det din tro att folk skriver ren sanning här I tråden för att vara överlägsna?

Fakta:
- TV4 slängde ut Måns Petter Albert!
- Zelmerlöw Björkman Foundation slängde ut Måns Petter Albert! (Trots att Mums är medgrundare!)
- SVT slängde ut Måns Petter Albert!

Varför du hela tiden försöker förvrida sanningen är däremot en berättigad fråga?
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-12-23 kl. 04:50.
Citera
2025-12-23, 08:27
Medlem
Citat:

Måns är nog inte tillräckligt viktig i folks liv för hat. Hade han lyckats med att kuppa barnen till Sverige, trots sitt löfte till mamman om motsatsen, hade det nog väckt starkare reaktioner.

Jag tror bara att han i den här processen visat vem han är ( just nu). Han slängde fostersonen under bussen i rättegången, påverkade vittnen, försökte sänka KAJ efter deras vinst, har fortsatt sin otrohet även efter giftemål och familjebildning och har inte varit beredd att långsiktigt arbeta med sin missbruksproblematik. En ganska osympatisk människa utifrån årets agerande sammanfattningsvis.

Vissa artister har talang nog att vara svin, konstärskapet står ändå i fokus. I Måns fall var den goa, charmige killen ”nextdoor” inbakad i artistprodukten och när den imagen raseras backar bokare och avvaktar för att se om det finns en publik för badboy-Måns, snart 40-årig familjefar med mångårig missbruksproblematik som han vill fixa med en guru-vecka på landet. Måns är businessman. Han hade inte bokat sig själv i nuläget.
Citera
Igår, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Du får tro vad du vill och jag får tro vad jag vill. Återfall brukar ske i 65-70% av fallen efter 1 års behandling. Återfall i Båstad är inte otänkbart om man tittar på klippet från cafét. Otroligt att MånsPetter strax efter återfallet ansökte om alkoholtillstånd. Det är så dumt att man inte tror att det är sant.
Tja, tur att tro inte är kunskap. Och att han ska ha fått ett andra återfall är enbart din personliga antagande.

Och med tanke på den viljestyrka, styrka och uthållighet som Måns har visat i det förflutna är det fullt tänkbart att han tillhör de övriga 30–35 % som du nämner. En 20-årig karriär kommer ju inte från ingenstans.

Som jag har nämnt flera gånger, så vet de som känner till hans tidigare framträdanden att er fantasi skenar iväg när det gäller framträdandet i Båstad.
Om man tänker på att till och med Ciara har tillåtit honom att träffa barnen, så är det nog mycket mer troligt att han är drogfri och att han också har kunnat bevisa det. Hon har ju krävt tester, som nära vänner har hävdat här. Och det är fullt tänkbart att detta bevis kanske också har hjälpt honom i fallet med tvivel från Båstad-myndigheterna vid tilldelningen av licensen, om det överhuvudtaget fanns några tvivel. När allt kommer omkring är han inte den huvudsakliga personen som själv serverade dryckerna i sitt café, och bara av den anledningen kan jag inte förstå er upprördhet.
Citera
Igår, 19:51
Medlem
Citat:
Att leva i förnekelse är inte hälsosamt i längden, bara ett liten vänskapligt råd.
1. Måns Petter Albert fick sparken av TV4!
2. Måns Petter Albert fick sparken av Zelmerlöw Björkman Foundation*!
3. Måns Petter Albert fick sparken av SVT!
Allt beroende på Mums missbruk, om inte han hade varit en Kokainmissbrukare skulle ingen av ovan aktörer sparkat honom, det är den obestridliga sanningen och allt annat är ren jla bullshit!

*Jag antar att den människa vilken är absolut mest besviken av alla människor på Måns Petter Albert är Jonas Björkman, han måste ju känna sej extremt "rövknullad" av Mums!
Man skulle också kunna tro att du lever i förnekelse, så innehållsrika som dina argument är. För om man skulle anstränga sig för att hitta innehållet, skulle man hitta andra officiella uttalanden som nog är mer träffande:

1. I en kommentar till TV4 Nyheterna säger Måns Zelmerlöws manager HW att beslutet var gemensamt. ”Måns ville tacka nej redan förra året men övertalades av TV4. Därmed var det enkelt att tillsammans komma till beslutet nu”, skriver HW i ett meddelande.
https://www.tv4.se/artikel/5RGaj6h8WlszkpucgPNXmR/far-laemna-panelen-i-masked-singer

2. ”Som vi tidigare har tydliggjort tar stiftelsen starkt avstånd från droger och det är bra att Måns har fått hjälp. Måns har sedan en tid tillbaka valt att pausa sitt styrelsearbete för att kunna fokusera på sina barn”, skriver JL, head of board, till tidningen.*
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/kw9a8j/mans-zelmerlow-pausar-fran-uppdraget-i-stiftelsen-zelmerlow-bjorkman-foundation

3. Men beslutet att inte ge uppdraget till Måns Zelmerlöw har sin förklaring. Nöjeslivet som varit i kontakt med SVT skriver i ett mejl, att det beror på en sak. ”Vi gör ständigt om våra program och programledare är inte beständiga i våra program. Vi vill alltid skruva på vårt innehåll och hitta nya former och koncept. I år har vi tagit ett nytt grepp med bara en programledare, men hon kommer få stöd av en person som har en annan roll än traditionell programledare. Vem det är får förbli en hemlighet ett tag till”, skriver HB, projektledare på SVT.
https://nojeslivet.se/tv/svt-sager-det-alla-maste-hora-om-mans-zelmerlow/

* Ja, Jonas Björkman såg verkligen mycket besviken ut när de två förra månaden spelade pingis tillsammans för välgörenhet och poserade sida vid sida på gruppfotot.**

** Obs, det är ren ironi.
Citera
Igår, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
2. ”Som vi tidigare har tydliggjort tar stiftelsen starkt avstånd från droger och det är bra att Måns har fått hjälp. Måns har sedan en tid tillbaka valt att pausa sitt styrelsearbete för att kunna fokusera på sina barn”, skriver JL, head of board, till tidningen.*
Det bör kanske understrykas eller fetmarkeras ytterligare, som en bildlig julklapp till alla som envist hävdar att Måns inte har gjort något mot drogerna.

Man kan väl anta att de som arbetar nära honom vet bättre vad han gör än några personer här i forumet som tydligen inte gillar MZ. Och det vittnar absolut om respekt från Måns vänner gentemot honom att de inte går in på detaljer om detta offentligt, för det angår egentligen ingen annan.

I denna anda önskar jag er en god och lugn jul, och kanske kan ni för omväxlings skull tro på att människor kan övervinna svårigheter, eller så kan ni visa något gott genom att inte ständigt hacka på folk under denna egentligen fridfulla tid.
Citera
Idag, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Det bör kanske understrykas eller fetmarkeras ytterligare, som en bildlig julklapp till alla som envist hävdar att Måns inte har gjort något mot drogerna.

Man kan väl anta att de som arbetar nära honom vet bättre vad han gör än några personer här i forumet som tydligen inte gillar MZ. Och det vittnar absolut om respekt från Måns vänner gentemot honom att de inte går in på detaljer om detta offentligt, för det angår egentligen ingen annan.

I denna anda önskar jag er en god och lugn jul, och kanske kan ni för omväxlings skull tro på att människor kan övervinna svårigheter, eller så kan ni visa något gott genom att inte ständigt hacka på folk under denna egentligen fridfulla tid.
Du delar ett gammalt citat från juni och sen citerar du dig själv i ett till inlägg. Det känns verkligen som att det är extrem brist på verkliga goda nyheter från det mytomspunna MZ-managementet. Det finns förmodligen inget gott att säga.

Att påstå att en offentlig artist som enligt dig är det folkkäraste som gått i ett par skor helt plötsligt så extremt värnar sitt privatliv låter mer än osannolikt. Speciellt om personen skulle ha exakt allt att vinna på att gå ut och visa upp sitt nya drogfria jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in