Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Jag har aldrig påstått att han fortfarande tar droger för det vet jag inget om... men du kan inte ta vad han sagt i domstolen för något bevis med tanke på hur han ljög och gjorde bort sig där. Sedan har vi den fina filmen från hans uppträdande på hemmaplan, hans tystnad som går stick i stäv mot vad han gjort tidigare och hans extremt lätta syn på sitt missbruk och åtgärder mot det. Där har du dina indicier.
Var ljög han konkret i rätten? Vi har ställt den frågan flera gånger, men den har förblivit obesvarad, liksom så mycket annat.

Och det du skriver är inga indicier, det är era personliga åsikter och påståenden. Men det är just det som är poängen, ni försöker sälja ”era sanningar” här som trådens sanning. Personliga åsikter står dock i strid med officiella bevis. Som till exempel de negativa drogtesterna från Soc som lades fram i domstolen. Det är indicier, men det ignorerar ni hela tiden.
Citera
2025-12-22, 20:32
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det blev ingen julturné heller, varken med Carola eller Per Andersson. Han ville väl inte riskera samma resultat som vid 2011 års planerade julturné.

https://www.ekuriren.se/kultur/kultur/noje/artikel/zelmerlow-staller-in-hela-sin-julturne/r0gd06kl

Svag biljettförsäljning och inställt redan då. Idag hade den varit än mer obefintlig och det vet såväl arrangörer som MånsPetter... innerst inne.
Citera
2025-12-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Jag tror han menade vad han sa i GP men att han därefter haft återfall. Fullständigt normalt och därmed sannolikt. Inte minst efter obefintlig behandling.
Det är givetvis svårt, om inte helt omöjligt, att sluta med kokain utan professionell hjälp. Det krävs långvarig behandling. Det är iofs inte omöjligt att han går på behandling nu men har lagt locket på. Man får väl ändå hoppas. Det är lite tidigt att avsluta karriären före 40 när Mick Jagger ännu håller på +80. Han har inte heller hållit sig till biodynamiska produkter hela livet.
Citera
2025-12-22, 20:35
Medlem
Citat:
Jag tror han menade vad han sa i GP men att han därefter haft återfall. Fullständigt normalt och därmed sannolikt. Inte minst efter obefintlig behandling.
Åh, räcker det inte längre med tomma påståenden för dig, utan går du istället över till lögner? När fick han ett återfall efter intervjun i GP i april? Hur kunde han då visa upp negativa tester i domstolen?
Citera
2025-12-22, 20:36
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Det är givetvis svårt, om inte helt omöjligt, att sluta med kokain utan professionell hjälp. Det krävs långvarig behandling. Det är iofs inte omöjligt att han går på behandling nu men har lagt locket på. Man får väl ändå hoppas. Det är lite tidigt att avsluta karriären före 40 när Mick Jagger ännu håller på +80. Han har inte heller hållit sig till biodynamiska produkter hela livet.

Jag tror att det MånsPetter kommer ägna sig åt kommande år är professionell behandling, sannolikt hela 2026 och en bit in på 2027. Kom ihåg var ni läste det först.
Citera
2025-12-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Jag har aldrig påstått att han fortfarande tar droger för det vet jag inget om... men du kan inte ta vad han sagt i domstolen för något bevis med tanke på hur han ljög och gjorde bort sig där. Sedan har vi den fina filmen från hans uppträdande på hemmaplan, hans tystnad som går stick i stäv mot vad han gjort tidigare och hans extremt lätta syn på sitt missbruk och åtgärder mot det. Där har du dina indicier.
Det starkaste indiciet är att hans management inte har någonting positivt att presentera.
Citera
2025-12-22, 20:41
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Åh, räcker det inte längre med tomma påståenden för dig, utan går du istället över till lögner? När fick han ett återfall efter intervjun i GP i april? Hur kunde han då visa upp negativa tester i domstolen?

Du får tro vad du vill och jag får tro vad jag vill. Återfall brukar ske i 65-70% av fallen efter 1 års behandling. Återfall i Båstad är inte otänkbart om man tittar på klippet från cafét. Otroligt att MånsPetter strax efter återfallet ansökte om alkoholtillstånd. Det är så dumt att man inte tror att det är sant.
Citera
2025-12-22, 20:42
Medlem
Citat:
Jag tror att det MånsPetter kommer ägna sig åt kommande år är professionell behandling, sannolikt hela 2026 och en bit in på 2027. Kom ihåg var ni läste det först.
Jag skulle tro att du har rätt. Avgiftning och en längre tids KBT behandling för att dels utröna orsakerna till missbruket men även för att få till ett ändrat tankesätt vid motgångar. Det är till exempel mycket mer konstruktivt att glädjas åt en andraplats i Mello än att vara en dålig och bitter förlorare. En andraplats är ändå ganska bra. Speciellt mot ett kvalitativt starkt motstånd som Kaj:s Bada Bastu. Det är svårt att konkurrera mot sånt excellent motstånd. Det ligger ingen skam i att förlora så länge man förlorar mot någon som är klart mycket bättre.
Citera
2025-12-22, 20:46
Medlem
Citat:
Du får tro vad du vill och jag får tro vad jag vill. Återfall brukar ske i 65-70% av fallen efter 1 års behandling. Återfall i Båstad är inte otänkbart om man tittar på klippet från cafét. Otroligt att MånsPetter strax efter återfallet ansökte om alkoholtillstånd. Det är så dumt att man inte tror att det är sant.
Att kommunen beviljade serveringstillstånd är en av de märkligare efterdyningarna till skandalen. Det bör ha lett till indragen delegation och en reprimand till handläggaren. Seriösare straff blir det aldrig inom kommunal verksamhet. Men det lär inte bli lika lätt nästa år. Förmodligen kör man med en bulvan istället.
Citera
2025-12-22, 20:48
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Att kommunen beviljade serveringstillstånd är en av de märkligare efterdyningarna till skandalen. Det bör ha lett till indragen delegation och en reprimand till handläggaren. Seriösare straff blir det aldrig inom kommunal verksamhet. Men det lär inte bli lika lätt nästa år. Förmodligen kör man med en bulvan istället.

Tror inte det blir något café alls sommaren 2026. Verkligheten kommer ifatt. Tilägg, menar inget café med alkoholtillstånd. Kaffe kan han säkert kränga om nu det är den sysselsättning han vill ha
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-12-22 kl. 20:52.
Citera
2025-12-23, 02:08
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Eller om man helt enkelt inte, som ni, tvångsmässigt och upprepade gånger tolkar det som att Måns medvetet uteslöts från SVT: Måns var med längre än Carolina. Därför stannar hon kvar ett år till.

Att leva i förnekelse är inte hälsosamt i längden, bara ett liten vänskapligt råd.
1. Måns Petter Albert fick sparken av TV4!
2. Måns Petter Albert fick sparken av Zelmerlöw Björkman Foundation*!
3. Måns Petter Albert fick sparken av SVT!
Allt beroende på Mums missbruk, om inte han hade varit en Kokainmissbrukare skulle ingen av ovan aktörer sparkat honom, det är den obestridliga sanningen och allt annat är ren jla bullshit!

*Jag antar att den människa vilken är absolut mest besviken av alla människor på Måns Petter Albert är Jonas Björkman, han måste ju känna sej extremt "rövknullad" av Mums!
Senast redigerad av EAGLEofGOLD 2025-12-23 kl. 02:21.
Citera
2025-12-23, 02:19
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:

Vill Måns Petter Albert överhuvudtaget sluta med Kokain då? Om isf hade han väl tagit tag i detta på riktigt och bett alla han gjort "illa" om förlåtelse, sen lagt in sej på ngt behandlingshem för att verkligen visa alla att han menade allvar, nej den enda rimliga förklaringen till att Mums inte gjort så är väl helt enkelt att han inte vill sluta med "snön" ❄❄❄!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in