Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Mina skattepengar får gärna gå till granskning av alla makthavare inklusive Joakim Lundell och Pontus Anjo Björlund. De får även gå till att straffa skattesmitare som Christofer Lundström. Hela grejen med tramsiga ”artistnamn” är bara till för att dölja de verkliga personerna bakom.

När Jockiboii bloggar och lägger ut sina dickpicks på nätet så är det Joakim Lundell som gör det. När Anjo sprider har och kallar människor för psykopathoror så är det tvåbarnspappan Pontus Björlund som gör det. När Chrippa vägrar deklarera sina inkomster så är det småbarnspappan Christofer Lundström som gör det.

Dokumentären försvarar ingen och ingenting. Den avslöjar en sjukdom i samhället som har fått växa sig allt för stor, helt tack vare att Youtube som företag har tjänat pengar på den. Av alla viktiga jobb här i världen så har det dykt upp något som kan presenteras som ett ”jobb”, youtuber. Det är en möjlighet för många att berätta om sina hobbies, resor och annat i livet. Men för bakterierna i den här varbölden har det visat sig vara ett sätt att tjäna sjuka mängder med pengar bara genom att sitta och prata skit om allt och alla i en mikrofon. Det ingen pratar om är att för att Youtube ska kunna betala ut dessa snuskiga mängder med pengar så måste de ha tjänat en mycket större hög med pengar själva.

Den största varbölden i hela dramat är i själva verket företaget Youtube, de inblandade människorna är bara bakterierna som göder varbölden. Det är dags att fokus flyttas från den påhittade ”konflikten” mellan de inblandade till det som göder skiten. Det är Youtube och deras annonsörer som är motorn som driver marionetterna som sedan offentligt tar heder och ära av varandra. Ta bort deras plattform så får de lösa sina familjeproblem privat i stället.

Det handlar inte om en konflikt mellan Joakim Lundell och hans syskon, det handlar om vad Youtube skapar för en sorts samhälle genom att erbjuda en plattform för detta skådespel. Vilket samhälle kommer det att bli av att en generation barn växer upp och anammar moral och värderingar från dessa offentliga onanister och skattesmitare?

Tycker Chrippa kom billigt undan när han är en lika stor kålsupare själv.

Den där Jakob har ju snackat ut om sin hemska uppväxt som medberoende hos hans missbrukarföräldrar hos Nemo. Men nu ska han stötta mamman tydligen. Vad är sanningen? Enligt honom var det ju en smula värre än att mamman råkade ta någon enstaka värktablett för mycket.

Barnen har ju blivit rejält störda vilken kan bero på mentalt icke närvarande föräldrar.

YouTube är en stor varböld i detta och ändå tar man knappt upp företaget i den undermåliga dokumentären. Ännu ett skäl till varför den är vinklad.
Citera
2025-12-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Jodå, där står det ju om omständigheterna som pågick samtidigt runtomkring, givetvis går det att få en bättre bild och pussla ihop minnen tillsammans med de sakerna.

Det är märkligt. Mamman ska ha varit helt perfekt tydligen. Hur vet man att hon inte missbrukade utan recept innan?

Och i dokumentären säger den tredje brodern Jakob att mamman är så duktig och bra. Men har inte Jakob berättat i podd hos Nemo om hans barndom som medberoende när pappan och mamman missbrukade?

Och om jag förstått det rätt var det lite värre än att ta någon värktablett för mycket.

resten är inte ens värt att bemöta eftersom det bara är svammel.

LÅNGT efter joakim har lämnat hemmet. mamman mörkar heller inte om det faktum att det har förekommit ett missbruk. man börjar dock inte bete sig såsom joakim försöker måla bilder av i sin bok på smärtstillande. särskilt inte det som skrevs ut sent 80/tidigt 90-tal

nej. minnet fungerar inte på det viset. det vore stört omöjligt för joakim att pussla ihop något överhuvudtaget med hans soc-papper. särskilt dom historier han berättar i boken. varför JO för det finns SVART PÅ VITT att soc-papperen inte stödjer en bokstav av dom historier han berättar i boken.

så sluta fantisera nu. du är en loser. skicka ett PM någon gång du är i 060 delen av landet kan vi ta diskussionen mellan två ögon. så bjuder jag på ett gratis bad i ån också

du är ett slöseri på el. du borde inte ens få ha vägguttag hemma.
Citera
2025-12-23, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Där har du skillnaden, jag trodde att han blivit dömd i en rättegång med tanke på omständigheterna - eftersom han varit på polisförhör och fick konsekvenser för mordbranden. Det visade sig att utredningen visat att han var en mordbrännare, men att det bara är vissa unga som behöver reda ut saken i en rättssal. Jag har varit på en sådan rättegång. Joakims mordbrand utreddes av Polisen och han bedömdes skyldig, och när du blir dömd för ett brott i ung ålder delas konsekvenserna ut hos socialtjänst, skola och kommun och det var så det gick till för Joakim. Att en person under 15 bedömd skyldig under och att en person under 15 bli dömd skyldig är synonymt.

Hans beteendemönster är inte ett bevis på vanvård. Han fick ett huvudtrauma innan placeringen, hans beteendemönster kan lika gärna bero på en hjärnskada. Hans beteendemönster passar in på en personlighetsstörning som kan utlösas av skador mot huvudet.

Jag kan säga att han inte blev vanvårdad och misshandlad eftersom han ljuger om det.

Tror du att jag försöker få någon av hans foliehattsarmé att ändra åsikt om honom? Jag vinner fighten utan att försöka och det är för att dom inte älskar honom för den han är, dom älskar honom för den dom tror att han är - och det Anonym, det är sorgligt för dom alla.

Vet inte om det fanns på den tiden men nu för tiden finns det Bevistalan för unga brottslingar (under 15 år). Då utreds brottet av polis och det kan även gå till domstol. Dock döms inget straff i ordets rätta bemärkelse ut. Däremot så får socialen ett underlag för att kunna bedöma vilket stöd som behöver sättas in.
Var det inte i samband med mordbranden som det blev ett LVU och Sishem?
Tror Jocke sagt att han "bodde i Skänninge".

Från google
"SiS Skänninge" refererar troligen till Statens institutionsstyrelses (SiS) verksamhet för ungdomsvård, särskilt ungdomshemmet SiS ungdomshem Nereby som ligger nära Skänninge, där man bedriver tvångsvård för ungdomar med psykosocial problematik, missbruk och kriminalitet, med fokus på trygghet, struktur och individanpassad behandling för att främja socialt fungerande liv
Citera
2025-12-23, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Nej, det är ju det som är grejen. Hans beteendemönster som barn är överhuvudtaget inget bevis för vanvård. Det finns barn som föds med diverse handikapp/problem av både fysisk och psykisk art. Joakim var uppenbarligen ett besvärligt barn som hade stora problem med att hantera sina känslor. Det är varken mamman eller Joakims fel. Hans utåtagerande blev henne dock övermäktigt och hon sökte hjälp. Alla har sin gräns, få är superföräldrar.

Jag förstår att det måste ha varit traumatiskt att bli bortlämnad för Jocke. Men han bör börja hantera sina känslor och trauman redan igår. Istället för att skapa drama och elände omkring sig som någon slags revansch/karriär.

Jag tycker inte att Joakim är hemsk, men jag tycker att han beter sig dumt och omoget. Och det även om allt drama skulle vara sant, familjeproblem tar man privat. Jag tror att Joakim behöver professionell hjälp och mycket kärlek från sin familj.

Även den där Jakob har ju berättat om sin barndom som medberoende då föräldrarna missbrukade.

Det är ju jävligt konstigt att det inte är mammans fel att hon valde att missbruka med barn därhemma.

Att alla hennes barn är fuckade i skallen med så stort bekräftelse- och uppmärksamhetsbehov tyder ju på föräldrar som inte var mentalt närvarande.

Alla vet att barndomen är extremt viktig för hur man blir som vuxen, hela grunden blir till redan i unga år. Är det då bara slumpen att föräldrarna var så bra men barnen blev helt körda?

Nej du, missbruk och dysfunktionell familj skulle jag säga. Och då snackar vi värre än att det skulle ha varit att mamman råkade ta en värktablett för mycket någon enstaka gång.
Citera
2025-12-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Varför träder du inte fram själv då och dessutom kallar du dig Anonym? Ja, man ska nog vara rädd för den sjuka Jocke då han inte verkar må så bra och tankarna går till Tomas Qvick/Sture Bergwall

Fast jag har ju inte talat illa om Joakim och spelat hård och tuff bakom skärm?

Det jag syftar på är ju att nästan alla är hatade på Flashback. Alla går in i skvallertrådar etc. enbart för att uttrycka hat och misstycke mot någon.

Så det säger ju absolut ingenting om få på Flashback håller med mig. Det är väl absolut ingen i hela Sverige som använder Flashback till att skriva supportande ord till någon kändis.
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-23 kl. 01:01.
Citera
2025-12-23, 01:09
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Det jag syftar på är ju att nästan alla är hatade på Flashback. Alla går in i skvallertrådar etc. enbart för att uttrycka hat och misstycke mot någon.

Så det säger ju absolut ingenting om få på Flashback håller med mig. Det är väl absolut ingen i hela Sverige som använder Flashback till att skriva supportande ord till någon kändis.
Du sitter ju och kallar hans mamma för både det ena och det andra. Var du på plats och såg vilka tabletter hon åt och hur hon sa åt sin son att stoppa fingrarna i lampan? Om du inte var där ska du inte sitta dygnet runt och påstå saker som du inte har en aning om. Vad tar du själv för droger eftersom du verkar vara vaken dygnet runt och mer ihärdig än vad som anses normalt.

Jag anser att att alla 3 herrarna Joakim, Anjo och Pontus har en släng av samma syndrom som Sture Bergwall, f.d Thomas Qvick. Tankarna går även till Knutby där en galen karl fick en hel by att bli som paralyserade och klarade inte av att tänka själva. Känns det igen? Om du inte har en nära relation till monstren så borde du söka hjälp hos en psykolog. Jag är seriös.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-12-23 kl. 01:19.
Citera
2025-12-23, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Som du ser så har nu nästintill noll stöd här på Flashback. Det spelar ingen roll om du sitter uppe hela nätterna och försöker bemöta alla. Du kommer inte övertyga en kotte här. Är det inte bättre att du återvänder till Jockes ekokammare? Det spelar ju ingen roll vad du skriver här. Inse att du klivit in någonstans du inte kan få medhåll. Hur det går för honom efter detta vet vi inte. Däremot borde du ha lärt dig nu att utanför ekokammaren och den trygga bubblan, skiter vi i dina manipulationsförsök och suckar över hur du verkar vara en fjortis som på allvar tror att vi bryr oss om ditt rövslickande. Du vet, det är vuxna här, inte småglin som du är van med.

Schas med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Varför träder du inte fram själv då och dessutom kallar du dig Anonym? Ja, man ska nog vara rädd för den sjuka Jocke då han inte verkar må så bra och tankarna går till Tomas Qvick/Sture Bergwall

Så det säger ju absolut ingenting om få på Flashback håller med mig. Det är väl oerhört få i hela Sverige som använder Flashback till att skriva neutrala, opartiska åsikter eller supportande ord om någon kändis.

Flashback är till för de som ska hata som bara den för att det är helt safe när det är helt anonymt och inga ip-adresser delas eller sparas här.

De som gillar Joakim och vill supporta honom är ju på helt andra medier och sidor och uttrycker sin support där, inte här.

Ska man enbart skriva för att få medhåll? Vad är meningen med att skriva där alla tycker likadant om allt och det bara är ryggdunkningar?

Det spelar väl lika liten roll om ni alla som håller med varann hela dagarna och nätterna sitter uppe hela nätterna och skriver hur dum Joakim är och svarar mig.

Ni påverkar ju exakt lika lite som jag i så fall? Så då borde ingen skriva något alls eller?

Joakims framgångståg kommer bara fortsätta som vanligt oavsett hur många vinklade dokumentärer som görs och oavsett hur många och hur långa inlägg ni skriver på Flashback om hur dum Jocke är.

Snarare så gynnar ni bara honom och gör honom än större, mäktigare, rikare samt än mer framgångsrik.
Citera
2025-12-23, 01:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Hatet sprider sig. Vems fel är detta då?
Cluee News meddelar:
🚨Jag kommer ta en kort paus. Hatet som just nu flödar i kommentarsfältet och i mina Instagram-DMs har blivit för mycket. Det är helt enkelt inte längre kul. Nivån på hatet är så brutal att jag på allvar börjat ifrågasätta om jag ens vill fortsätta med YouTube. Det har nått en punkt där jag inte ens orkar radera allt längre – det skulle kräva mer energi och tid än jag har just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Clueenews
...

Det är verkligen gräsligt. Jag förstår inte grejen med att ha en skvallerkanal, men om det är det man är intresserad av är det ju såklart helt OK. Men då som budbärare, få hat, få se hat från och till olika människor hela tiden, det är skitjobbigt och kan tänka mig att Cluee tycker att det blivit alldeles för mycket galenskap, kaos och destruktivitet.

Hela situationen är sinnesrubbad, och att en del går in för det så mycket att hata att det blir faktiska olaga hot, och när det inte är lika allvarligt, är det fortfarande så jävla konstigt att människor kan uppföra sig så. De flippar ut till den grad då de inte ens respekterar människoliv och skulle bara köra på om någon dog.

Hoppas att de inblandade, och då särskilt fans av olika slag, växer upp och ifrågasätter vad de håller på med. Det här är ingen lek. Det är ett exempel på hur vidriga helt vanliga människor kan bli.

Hoppas Cluee och andra som är upprörda kan ta ett steg tillbaka, koppla ned sig, se allt annat gott i tillvaron, njuta lite av livet och omge sig med människor IRL som älskar dem och bryr sig om andra.
Citera
2025-12-23, 01:24
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Så det säger ju absolut ingenting om få på Flashback håller med mig. Det är väl oerhört få i hela Sverige som använder Flashback till att skriva neutrala, opartiska åsikter eller supportande ord om någon kändis.

Flashback är till för de som ska hata som bara den för att det är helt safe när det är helt anonymt och inga ip-adresser delas eller sparas här.

De som gillar Joakim och vill supporta honom är ju på helt andra medier och sidor och uttrycker sin support där, inte här.

Ska man enbart skriva för att få medhåll? Vad är meningen med att skriva där alla tycker likadant om allt och det bara är ryggdunkningar?

Det spelar väl lika liten roll om ni alla som håller med varann hela dagarna och nätterna sitter uppe hela nätterna och skriver hur dum Joakim är och svarar mig.

Ni påverkar ju exakt lika lite som jag i så fall? Så då borde ingen skriva något alls eller?

Joakims framgångståg kommer bara fortsätta som vanligt oavsett hur många vinklade dokumentärer som görs och oavsett hur många och hur långa inlägg ni skriver på Flashback om hur dum Jocke är.

Snarare så gynnar ni bara honom och gör honom än större, mäktigare, rikare samt än mer framgångsrik.
Nu började jag tänka igen på Knutby och pastorn som fick folk som du att till och med begå mord. Ja, Johakim, bajsrunkaren verkar ha samma talang som Helge och folk med samma iQ som sitt skonummmer köper precis allt han säger. Nu får du mala på då du redan är så pass hjärntvättad och det är helt meningslöst att slösa tid på dig.

Hur mycket får du betalt av Monstret för att sitta här och skriva en massa skit 24/7? En fråga som kräver svar.
Senast redigerad av ziggarillen 2025-12-23 kl. 01:33.
Citera
2025-12-23, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
resten är inte ens värt att bemöta eftersom det bara är svammel.

LÅNGT efter joakim har lämnat hemmet. mamman mörkar heller inte om det faktum att det har förekommit ett missbruk. man börjar dock inte bete sig såsom joakim försöker måla bilder av i sin bok på smärtstillande. särskilt inte det som skrevs ut sent 80/tidigt 90-tal

nej. minnet fungerar inte på det viset. det vore stört omöjligt för joakim att pussla ihop något överhuvudtaget med hans soc-papper. särskilt dom historier han berättar i boken. varför JO för det finns SVART PÅ VITT att soc-papperen inte stödjer en bokstav av dom historier han berättar i boken.

så sluta fantisera nu. du är en loser. skicka ett PM någon gång du är i 060 delen av landet kan vi ta diskussionen mellan två ögon. så bjuder jag på ett gratis bad i ån också

du är ett slöseri på el. du borde inte ens få ha vägguttag hemma.

Det är naivt att tro att mamman aldrig missbrukat innan. Det kanske var andra droger som togs innan och inte specifikt smärtstillande. En gång en missbrukare med beroendepersonlighet - alltid en person med beroendepersonlighet.

Med tanke på missbruksproblemen i den familjen så var det knappast första gången det togs något olagligt.

Dom specifika delarna och orden i boken minns ju Joakim själv, det soc-papprena/journalerna hjälper honom med är att pussla ihop andra saker med detta som han ej minns, t.ex. händelser som skedde runtomkring hans misär och trauma som han ej förstod sig på när han var liten.

Soc-papper/journaler är skrivna som stöd för annan personal att förstå, inte för att de ska vara färdiga att användas som manus för en bok, film eller tv-serie. Det förstår nog alla?
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-23 kl. 01:31.
Citera
2025-12-23, 01:33
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Flashbackare är alltid i luven på varandra. Om det finns något de kan enas om, och då är det väldigt lite, så skulle jag nog säga att det är ett tecken på att det som uttrycks har relevans.

Jag tycker ni som är fans ska försöka nå honom så han hamnar i någon form av vård. När en narcissist kraschar, leder det ganska ofta till självmordsförsök.

Just i denna frågan tror jag ingen på Flashback måste gömma sig bakom sitt användarnamn, detta är en enkel sak att stå för. Men nu är FB uppbyggt så här, och vi vill ha det så, så att vi kan vara lugna när vi skriver i mer känsliga ämnen.
Senast redigerad av zombie-nation 2025-12-23 kl. 01:36.
Citera
2025-12-23, 01:40
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det är naivt att tro att mamman aldrig missbrukat innan. Det kanske var andra droger som togs innan och inte specifikt smärtstillande. En gång en missbrukare med beroendepersonlighet - alltid en person med beroendepersonlighet.

Med tanke på missbruksproblemen i den familjen så var det knappast första gången det togs något olagligt.

Dom specifika delarna och orden i boken minns ju Joakim själv, det soc-papprena/journalerna hjälper honom med är att pussla ihop andra saker med detta som han ej minns, t.ex. händelser som skedde runtomkring hans misär och trauma som han ej förstod sig på när han var liten.

Soc-papper/journaler är skrivna som stöd för annan personal att förstå, inte för att de ska vara färdiga att användas som manus för en bok, film eller tv-serie. Det förstår nog alla?
Helvete vad du tjatar om samma saker om och om igen. Skriv nåt nytt nån gång! Vem umgås/gillar du bäst av Anjo och Pontus? Är dom lika feta båda 2 eller äter någon av dom mer nyttigt? Jag tycker att Monstret Joakim är skitful. Vad tycker du?
Senast redigerad av ziggarillen 2025-12-23 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in