Citat:
Ursprungligen postat av
Folkkommissarie
Jag blir mer och mer tveksam till Berglund som samtalspartner för Allard. Vi behöver en podcast som följer Allard och Örebropartiet under valrörelsen 2026. Men Berglund är inte en person som ställer intressanta följdfrågor eller verkar vara ens särdeles intresserad av Örebropartiet.
Jag tycker mest att han beter sig konstigt och att det som kommer ur hans mun är ganska slumpmässigt.
Han är väl sisådär.
Han är ok så länge han agerar moderator och styr samtalet i en logisk riktning, ber Allard förtydliga saker som är oklara för lyssnarna osv. En sån behövs i alla samtal med Allard.
Men han är väl flamsig, och bör framförallt undvika alkohol. I avsnittet om enkäten (nr 6 tror jag?) sitter han bokstavligt talat och super under poddens gång, vilket märks. Han avbryter stup i kvarten, har långa utläggningar om ovidkommande saker han själv tycker är roliga, och hackar sönder samtalet snarare än styr det. Vilket alltså är tvärtemot vad hans uppgift i podden bör vara. Lite för förtjust i ljudet av sin egen röst, tror jag. Hjälper heller inte att han uppenbarligen har noll koll på aktuell politik i Sverige.
Allt är dock bättre än International Man of Mongo Kyeyune.