2025-12-16, 10:02
Medlem
Folkkommissaries avatar
Jag blir mer och mer tveksam till Berglund som samtalspartner för Allard. Vi behöver en podcast som följer Allard och Örebropartiet under valrörelsen 2026. Men Berglund är inte en person som ställer intressanta följdfrågor eller verkar vara ens särdeles intresserad av Örebropartiet.

Jag tycker mest att han beter sig konstigt och att det som kommer ur hans mun är ganska slumpmässigt.
Citera
2025-12-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Eftersom "Markus och Malcom" tycks ha somnat in fyller det väl en lucka för den som vill ha sin Allard-dos.

Vad hände där egentligen? Kan knappast vara som så att Malcom har ett för späckat schema och inte hinner podda.

OnT:

Är lite tveksam till denna duo faktiskt. Stundom rolig och man bjuds på några skratt, men allt för ofta alldeles för flamsigt för min smak. Ger det några försök till!
Citera
2025-12-20, 00:56
Medlem
Tavastehuss avatar
Haft väldigt rolig åt denna podd än så länge. Imitationer är verkligen guld när de levereras av någon som kan efterhärma rösten såväl som innehållet.

Hur Allard genomlider livet som lokalpolitiker är som en bättre dokusåpa - vad händer härnäst?

Man får vara glad medan avsnitten kommer ut i den raska takt de gör nu. Helt plötsligt kan det vara över.
Citera
2025-12-22, 20:59
Medlem
Om man ska komma med någon kritik är det väl att det ibland blir lite väl mycket av det här politiska fikonspråket i Allards utläggningar, framför allt när han ska förklara hur strukturerna ser ut eller hur typ "makten är organiserad", och som mest påminner om hur en idealistisk vänstersnubbe skulle beskriva sin plan för att rätta till världens orättvisor...
Citera
2026-01-04, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Jag blir mer och mer tveksam till Berglund som samtalspartner för Allard. Vi behöver en podcast som följer Allard och Örebropartiet under valrörelsen 2026. Men Berglund är inte en person som ställer intressanta följdfrågor eller verkar vara ens särdeles intresserad av Örebropartiet.

Jag tycker mest att han beter sig konstigt och att det som kommer ur hans mun är ganska slumpmässigt.

Han är väl sisådär.
Han är ok så länge han agerar moderator och styr samtalet i en logisk riktning, ber Allard förtydliga saker som är oklara för lyssnarna osv. En sån behövs i alla samtal med Allard.
Men han är väl flamsig, och bör framförallt undvika alkohol. I avsnittet om enkäten (nr 6 tror jag?) sitter han bokstavligt talat och super under poddens gång, vilket märks. Han avbryter stup i kvarten, har långa utläggningar om ovidkommande saker han själv tycker är roliga, och hackar sönder samtalet snarare än styr det. Vilket alltså är tvärtemot vad hans uppgift i podden bör vara. Lite för förtjust i ljudet av sin egen röst, tror jag. Hjälper heller inte att han uppenbarligen har noll koll på aktuell politik i Sverige.
Allt är dock bättre än International Man of Mongo Kyeyune.
Citera
2026-01-04, 23:30
Medlem
Tavastehuss avatar
Inte oväntat att podden skulle ta en paus. Beror det på jul och nyår är det en sak.
Citera
2026-01-05, 09:00
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Inte oväntat att podden skulle ta en paus. Beror det på jul och nyår är det en sak.
Var läste du det?
Citera
2026-01-05, 10:15
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Var läste du det?
De har bara inte uppdaterat på "länge". Därav min slutsats.
Citera
2026-01-07, 13:48
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Han är väl sisådär.
Han är ok så länge han agerar moderator och styr samtalet i en logisk riktning, ber Allard förtydliga saker som är oklara för lyssnarna osv. En sån behövs i alla samtal med Allard.
Men han är väl flamsig, och bör framförallt undvika alkohol. I avsnittet om enkäten (nr 6 tror jag?) sitter han bokstavligt talat och super under poddens gång, vilket märks. Han avbryter stup i kvarten, har långa utläggningar om ovidkommande saker han själv tycker är roliga, och hackar sönder samtalet snarare än styr det. Vilket alltså är tvärtemot vad hans uppgift i podden bör vara. Lite för förtjust i ljudet av sin egen röst, tror jag. Hjälper heller inte att han uppenbarligen har noll koll på aktuell politik i Sverige.
Allt är dock bättre än International Man of Mongo Kyeyune.

Berglund krökar nog starköl varje dag. Funkar kanske när man är ung men sliter på kroppen och utseendet och man åldras inte vacker som hårdkrökande och rökande gubbe.
Citera
2026-01-08, 20:53
Medlem
Folkkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
De har bara inte uppdaterat på "länge". Därav min slutsats.
Ja vi får se. Jag skulle inte bli ledsen om de lade ner men om de fortsätter är jag ok med det också.
Citera
2026-01-18, 12:00
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkkommissarie
Ja vi får se. Jag skulle inte bli ledsen om de lade ner men om de fortsätter är jag ok med det också.

Berodde på jul och nyår.

Avsnitt 8-10 har släppts inom loppet av en vecka!
Citera
2026-01-18, 13:59
Medlem
Tavastehuss avatar
Avsnitt 10 finns men inget 9. Är det en blinkning till Windows eller iPhone som ju heller aldrig kom i version 9?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in