Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-04, 20:24
Medlem
GusFrings avatar
Erik Berglund (f.d. AfS) och Markus Allard (Örebropartiet) startar ny podd. Pilotavsnittet:

https://www.youtube.com/watch?v=u-TWlOE2aLU

Tankar om det här projektet?
Citera
2025-12-04, 20:38
Medlem
Eftersom "Markus och Malcom" tycks ha somnat in fyller det väl en lucka för den som vill ha sin Allard-dos.
Citera
2025-12-04, 21:40
Medlem
DenverAirports avatar
Tack för tipset! Berglund Allard är namnet på podden.
Citera
2025-12-04, 21:54
Medlem
BombaySaphires avatar
Lyssnade lite och blev inte imponerad. Dålig ljudkvalitet och lite för tramsigt för min smak.
Citera
2025-12-04, 21:58
Medlem
Haze23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Lyssnade lite och blev inte imponerad. Dålig ljudkvalitet och lite för tramsigt för min smak.

Blir det nån spänning mellan de två eftersom den ena är höger och den andra "vänster" eller möts dom i sin främlingsfientlighet och bortser från alla ideologiska ståndpunkter?
Citera
2025-12-04, 22:00
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze23
Blir det nån spänning mellan de två eftersom den ena är höger och den andra "vänster" eller möts dom i sin främlingsfientlighet och bortser från alla ideologiska ståndpunkter?

Ingen aning. Har hört för lite.
Citera
2025-12-04, 22:30
Medlem
GusFrings avatar
Citat:

De harmoniserar väl: när det gäller social kommunikationsstil och humor är de tämligen lika. Politiskt är väl ingen av dem någon rabiat ideolog direkt, så större krockar uteblir nog. Uppenbart är att de klickar väl, men risken är att det blir för mycket "flamsiga polare" utan nån motvikt. Båda är dock intressanta personer, så jag tänker att det kan väga upp.

Vi får väl se vad de kommer täcka. Hittills har de babblat om Allards politiska bakgrund och uppgång med ÖP och lite om Berglund.
Citera
2025-12-05, 03:00
Medlem
Frewibs avatar
Dettta kan bli riktigt bra.
Citera
2025-12-05, 10:15
Medlem
Haze23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
De harmoniserar väl: när det gäller social kommunikationsstil och humor är de tämligen lika. Politiskt är väl ingen av dem någon rabiat ideolog direkt, så större krockar uteblir nog. Uppenbart är att de klickar väl, men risken är att det blir för mycket "flamsiga polare" utan nån motvikt. Båda är dock intressanta personer, så jag tänker att det kan väga upp.

Vi får väl se vad de kommer täcka. Hittills har de babblat om Allards politiska bakgrund och uppgång med ÖP och lite om Berglund.

Trist. Jag hade velat ha Markus i en podd där han får lite motstånd, någon som ifrågasätter honom så att han får utveckla sina resonemang, det tror jag hade varit givande. Det behövs inte en till podd där Markus och nån polare dunkar varandra i ryggen.
Citera
2025-12-05, 12:34
Medlem
Lyssnat på de 3 avsnitt som är ute.

Rätt småtrevligt, Berglund stabil, allard också bra men ibland lite väl fjantig/skrattig

Men bra start på detta
Citera
2025-12-05, 12:55
Medlem
Citat:

Varför skulle två "vakna" personer som, sent omsider, förenats i någon sorts systemkritik sitta och diskutera ideologiska ståndpunkter i någon förlegad höger/vänster-tappning?

"Främlingsfientlighet"

Det är väl inte omöjligt att Allards vänsterbakgrund visar sig lite längre fram, även om det känns tveksamt då han verkar vara på krigsstigen, vilket jag inte riktigt upplever att EB är idag på samma sätt (jämfört med DKG-tiden).
Citera
2025-12-05, 18:01
Medlem
Leproids avatar
De borde döpa podden till Gentile & Musslolini (i positiv bermärkelse, Berglund kommer vara spökskrivare av det Allardiskdiska manifestet).

Vi behöver syntesen av filosofiska högernissar och aktivistiska vänsternissar med god politisk och historisk bildning för att uppnå en syntetisk rörelse i denna pissdemokrati.

Gillade deras utläggning om statens väsen, och kanske kan man gå till val på att kalla sig populist, men när de stött och blött sina idéer om en gemensam politik tillräckligt länge kommer de inse att de pratar om fascism.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in